السلام عليكم
Bismillah semoga korang semua suka dengan wattpad saya, walaupun penulisan saya tak macam writes yang lain. Enjoy guys maaf kalau ada kesalahan di story sy🌹"Wey!"sapa Amylia dan Elliz yang berada di sebelah kiri Maya. Maya hanya diam tidak membalas sapaan dari Amy dan Elliz. Maya tengah badmood sekarang, dia benci datang ke sekolah walaupun dia di gelarkan murdi yang rajin dan pandai.
"Kau kenapa Maya?"soal Amylia. Maya mula menjatuhkan kepalanya di meja belajarnya. Stres.
"Cakap lah kau kenapa?"soal Amylia lagi binggung dengan perangai kawannya ini. Biasanya Maya sangat aktif di kelas dan banyak bicara, tetapi lain pulak Maya hari ini."Aku lapar..aku belum serapan hiks hiks."ujar Maya sambil menagis. Kepalanya mula diangkat perlahan lahan dari baring di meja. "Lah! lapar rupanya. Kau ni kasih tahu lah awal-awal, bikin kitorang risau je."bebel Elliz. Maya masih lagi menagis perlahan lahan.
"Nah."tiba tiba Noah datang ke meja Maya dengan bagi roti dan susu kegemaran Maya. Terus bersinar sinar anak mata Maya di sebab kan di bagi roti dan susu daripada Noah. Dia tengah lapar sekarang. Terus Maya menyeka air matanya.
"Terima kasih."ucap Maya sambil tersenyum gembira.Noah terus beredar dari tempat mereka bertiga.Maya mula membuka pembukus plastik roti coklat itu, Kemudian Maya melahap roti itu dengan rakus. Maya kalau lapar memang dah tak tengok sekitarnya. Comot pun dia tak kisah. "Perlahan-lahan sikit makan tu nanti tercekik."pesan seseorang di hadapan Maya. Maya kenal suara itu. Itu ialah Hanif. Tiba tiba Maya tersedak di sebab kan terkejut dengan suara Hanif.
Laju Hanif mengambil susu yang berada di meja Maya.Hanif langsung menyucuk stro susu itu. "Nah!"Hanif langsung bagi susu itu kepada Maya. Akhirnya Maya berhenti batuknya. "Terima kasih."ucap Maya. Merah padam sekarang muka Maya di sebab kan malu. Noah yang dari tadi melihat drama sweet Hanif dan Maya, Noah langsung mengepal kedua dua tangannya. Cemburu. Ya dia cemburu. Dia menyukai Maya.
Lantas Noah berdiri dari duduknya, Noah mengatur langkahnya untuk pergi kearah Hanif dan Maya yang sedang bemesraan. "Yow Hanif!"sapa Noah. Bahu Hanif langsung terhinjut sedikit di sebab kan sapaan dari Noah. "Kenapa kau dekat sini?"soal Noah. "Aku nak dengan Maya."kata Hanif. Senyuman Noah langsung pudar di sebab kan jawapan itu. Noah mula melihat kearah Maya. Ya merah padam muka Maya sekarang.
"Jom lah pergi sana, kau ni tak malu ke dengan perempuan dah tu jom."ajak Noah,Noah mula membawa Hanif pergi dari situ. Geram dia bila ada lelaki yang mendekati Maya. Maya Hijjanah hanya miliknya.
Alhamdulillah prolog sudah selesai.Mohon di tunggu untuk Part satu ya ualls 🌹 mohon besabar mungkin author akan up waktu malam.
YOU ARE READING
My Lover
RomanceDahulu Maya hanya ingin menyimpan sahaja perasaan cintanya terhadap Hanif hinggah lah dia menginjak umur 20 tahun. Tapi belum sempat Maya ingin mengungkap kan rasa cintanya terhadap Hanif, kawan Maya telah pun beritahu Maya bahawa Hanif akan berkhaw...