"Maya, siap-siap tau. Nanti pukul 8:00 malam kita ada dinner, pesan juga dengan adik kamu."pesan Puan Roslina. "Kita dinner dengan siapa bu?"soal Maya.
"Kita dinner dengan Ibu Noah."jawap Puan Roslina. "Ayah Noah tak join ke?"soal Maya lagi. "Tak. Kata ibu Noah, ayah Noah tak nak join sebab malam ni pun ayah Noah ada dinner dengan kawan dia."jelas Puan Roslina.
Maya mengangguk kan kepalanya tanda faham. Kaki melangkah naik ke atas bilik untuk berjumpa dengan adiknya. Budak ni asyik terperap je dalam bilik.
Maya memulas pintu daun adiknya. Tidak berkunci. "Woi!"teriak Maya. "EH! MAK KAU!"latah Qalish.
"Lain kali ketuk lah pintu dulu sebelum masuk! Kau ni lah bikin aku terpejantat je!"marah Qalish. Qalish menyambung semula bermain game.
"Eh, nanti jam 7:30 malam kau siap-siap nanti kita nak dinner dengan ibu Noah."pesan Maya. "Hmm ye lah."jawap Qalish acuh tak acuh.
Pintu bilik adiknya kembali di tutup. Maya terus berlalu pergi ke biliknya pulak. Pintu di kuak perlahan. Pintu kembali di tutup.
Maya terus begerak ke arah almarinya. Pintu almari itu di buka. Terdapat banyak baju-baju yang begitu cantik. "Aku nak pakai baju apa pergi dinner erk?"soal Maya kepada dirinya sendiri.
Dress yang tergantung cantik di almari di ambil olehnya.
Sangat cantik dress yang bewarna navy blue itu. Maya terus ingin mencubanya. Baju itu di beli kan oleh ibunya sewaktu hari jadinya.Setelah beberapa minit kian berlalu, akhirnya baju itu sudah pun di pakai oleh Maya. Cantik. Sangat sesuai di badan gadis itu.
Badannya terus di pusingkan alah-alah puteri. Cantik sangat cantik. Baju itu mula di tanggal kan. Maya kembali mencari cari baju yang ada dalam almarinya.
"Maya."panggil Puan Roslina. "Ye bu."sahut Maya. "Buka pintu ni, Noah ada kirim kan hadia untuk kamu ni."kata Puan Roslina.
Daun pintu terus di pulasnya. "Apa bu?"soal Maya. "Nah."Puan Roslina terus kotak hadia itu kepada anaknya. "Buka lah, ibu turun dulu."pamit Puan Roslina.
Maya kembali menutup pintu biliknya. Kotak hadia itu di bawah ke meja solek. Kotak hadia itu di letakkan di meja soleknya.
Tertanya-tanya Maya apakah isi kotak ini. Maya mula buka kotak hadia itu. Ingin tahu apa dalamnya. Kotak hadia itu berisi kan sebuah dress yang cantik bewarna hitam beserta manik-manik yang berkilauan.
YOU ARE READING
My Lover
RomanceDahulu Maya hanya ingin menyimpan sahaja perasaan cintanya terhadap Hanif hinggah lah dia menginjak umur 20 tahun. Tapi belum sempat Maya ingin mengungkap kan rasa cintanya terhadap Hanif, kawan Maya telah pun beritahu Maya bahawa Hanif akan berkhaw...