Bab٧

102 7 1
                                    

"Aku dah lama suka kau Maya."jujur Noah. Maya langsung berhenti mengunyah maknannya di sebab kan kejujuran Noah itu. "Awak main main kan Noah?"soal Maya. "Tak, aku serious Maya."balas Noah.

Maya mengunyah terlebih dahulu makanannya sebelum menyambung percakapannya. "I want you to be my wife Maya."sambung Noah. "Maaf saya tak suka awak."balas Maya dengan nada perlahan.

Maya masih lagi mempunyai perasaan terhadap Hanif, tetapi Maya berusaha untuk melupakan jejaka itu. "Kenapa kau tak nak jadi istri aku?"soal Noah sambil memandang wajah gadis itu.

"Saya susah nak move on."balas Maya dengan nada sayu. Kelopak mata Maya mula di hadiri air mata. Laju Maya menyeka air mata itu. "Maaf, saya tak boleh terima awak Noah. Saya masih belum move on dengan Hanif."kata Maya.

"Aku boleh buat kau move on."ujar Noah. "Macam mana?"soal Maya. "Tapi kau kena jadi istri aku dulu."balas Noah. "Takpe lah, tak payah lah susah susah tolong saya."cepat cepat Maya membantah.

"Please Maya...Jadi istri aku, aku dah lama suka kan kau sejak kita naik tingkatan tiga lagi."jujur Noah. Maya hanya mendiam kan diri, dia tidak mampu berkata apa apa sekarang ini.

"Im sorry Noah. Saya tak suka kan awak saya takde perasaan cinta pun dekat awak. Saya anggap awak cuma kawan."balas Maya. Entah kenapa perasaannya terasa sebak.

Hanif masih lagi di dalam ingatannya. Sedaya upaya Maya cuba melupakan Hanif tetapi wajah lelaki itu selalu menghantui fikirannya. Itu lah sebab dia susah menerima lelaki yang mencintainya.

"Ouh...Kalau macam tu, aku balik dulu."pamit Noah. Punggung mula di angkat. Kaki Noah terus mengatur langkah meninggal kan Maya. Setelah pintu di tutup rapat oleh Noah. Maya langsung merintih.

Tangannya di letakkan di mukanya untuk menutupi tangisannya. Entah kenapa susah dia ingin menerima lelaki lain selain Hanif. Kenapa jejaka itu juga yang hadir dalam hidupnya sampai kan dia nangis disebab dirinya.

Maya mula mencapai tisu yang ada di dalam beg tangannya. Air mata dan hingusnya mula di lap. Maya kembali tenang. Beg tangannya di capai.Maya terus mengangkat punggung ingin psrgi dari situ.

Maya perlu berjalan jalan untuk menenagkan diri nya. "Saya nak pergi jalan kejap, kalau ada pesakit just cakap dokter takde."pesan Maya sebelum pamit pergi. "Ouh ok Dr."balas tiga pekerjanya.

Kaki nya mula melangkah keluar dari situ. Maya masuk kedalam perut kereta dan terus menghidupkan enjin keretanya. Lokasi mall jadi sasarannya.


"That okey sayang. Kalau kau tak nak khawin dengan aku. Aku boleh hasut mak kau untuk khawin dengan aku."ujar Noah sambil tersenyum sinis. "Wait for me Maya. Kau tak kenal siapa Noah Iskandar."kata Noah.

"Apa yang aku nak, aku akan dapat."sambung Noah lagi. Noah seperti gila bayang dengan Maya.

Enjin keretanya mula di hidupkan. Pantas kereta Noah meninggal kan klinik itu. Lokasi rumah Puan Roslina menjadi sasarannya. Tidak sabar dirinya ingin melihat riak wajah gadis itu.

Sampai sahaja di rumah Puan Roslina Noah langsung keluar dari perut kereta itu. Pakaiannya mula di kemaskan. Setelah berpuas hati melihat penampilan dirinya di cermin kereta, Noah langsung masuk ke dalam rumah Puan Roslina.

Pintu rumah Puan Roslina di ketuk perlahan agar tidak terlalu bising. "Assallammualaikum."salam Noah di sebalik pintu.

"Waalaikumsalam."jawap Puan Roslina. Daun pintu mula dikuaknya. "Kamu siapa ya?"soal Puan Roslina. "Maaf makcik, saya kawan anak makcik, Maya."jawap Noah dengan nada lembut. "Ouh...Boleh makcik tahu nama kamu apa?"soal Puan Roslina.

My LoverWhere stories live. Discover now