"nek tom jahat ! " Fely mundar mandir di rumah agam neneknya itu, matanya melilau melihat kelibat nek tom .
Air mata jernih deras mengalir di kedua pipi gebu gadis itu. sesakit-sakit orang putus cinta, lebih sakit lagi jika di tipu oleh keluarga sendiri!
"Hahaha , kau ingat aku hairan dengan kau padan muka , memang patut nenek tom jual tanah peninggalan bapak kau.
Nanti duit tu nek tom akan bagi dengan aku , kau cuma seketul Felyna , hanya felyna yang bodoh senang dibodohkan , aku rapat dengan kau pun disebabkan nek tom yang suruh ! Sekarang kau mahu buat apa semua tiada guna , mamak bapak kau sudah mati! " Yunna tersenyum sinis melihat baby felyna menangis meratapi hidupnya yang di tinggal sebatang kara di dunia ni"Apa salah saya ,Yunna saya sepupu kau , kau kawan aku dari kecil sampai besar sampai hati kamu buat aku begini , mama pun baru saja 1 hari meninggal , aku cuma ada kau sama nek tom saja di dunia ni , dan itu satu-satunya harta peninggalan bapa dan juga mama kepada saya kenapa kamu buat begini ! "
"Kau mahu tahu ! " Tengking nek tom di sebalik pintu
"Aku benci keturunan mak kau , Termasuk kau sekali , jadi sekarang aku mahu kau berambus dari tempat ni dan jangan sesekali tunjuk muka kau di depan aku! " tengking nek tom tanpa ada belas kasihan , yang penting harta cucunya sudah jatuh di dalam tangannya itu yang dia mahu sejak dulu .
"Nek , tolong fely nek , fely merayu sekarang baby tiada rumah fely mahu duduk mana , tolonglah kasihankan fely nek tolong , jika itu membuatkan nenek bahagia ok fely tidak membantah buatlah apa yang buat nenek bahagia, tapi tolong jangan halau fely , baby cuma ada nenek saja sekarang ni " rayu fely tiada sebarang tanda air matanya ingin berhenti
"Ok boleh , kau tinggal dirumah aku , tapi bersyarat , kau bekerja seperti biasa tapi kau bukan cucu aku "
Fely terkedu dengan syarat yang di berikan
" lagi satu , kau kerja tanpa gaji , kau sanggup dan kau jangan biasakan diri kau tu fely sangat apa , "
Dengan berat hati fely menganguk
-1minggu yang lalu
"ma , fely mahu pergi kerja sudah ni , mama jangan lupa sarapan ya dan makan ubat , nanti tengahari mama panaskan saja lauk tu sana tudung saji fely letak , mama jangan lupa ya makan ubat "
Puan jessy hanya menganguk lalu tersenyum . faham betul dia dengan perangai anak daranya itu yang selalu mengingatkannya untuk makan ubat.
Puan jessy menghulurkan tangannya lalu fely menyambut dan mengucup lembut tangan mamanya itu sebelum berangkat pergi tempat kerja , fely bekerja sebagai Orang gaji di rumah neneknya sendiri iaitu Nek tom .
Walaupun dia tidak bekerja seperti orang yang seumur dengannya ada yang merantau mencari pengalaman baru , ada yang bekerja di bawa penghawa dingin , hanya duduk tanpa mengeluarkan setitis keringat sepertinya , tapi dia tidak pernah mengeluh atau menyesalinya asalkan dia berada dekat dengan mamanya , Dia adalah satu-satunya tulang belakang yang mencari rezeki selepas kematian bapanya .
Setelah 5minit fely mengayuh basikal birunya akhirnya dia sampai ke rumah agam neneknya itu , rumah banglo 2 tingkat , jauh beza dengan rumahnya yang hanya rumah papan yang hampir roboh.
Fely memarking basikalnya seperti biasa di pokok jambu di belakang rumah Nek Tom , kerana Nek Tom tidak membenarkannya memarking basikalnya di tempat parking kereta mereka , Entahlah kenapa
Author pun tak tahu lah nek tom ni parking basikal saja pun
-------------------------
Jika jejaka korea adalah pilihan hati anda maka jejaka yang bernama UQAZ CLARRIEY ZY ! Pujaan hati beta