bab 2

115 60 16
                                    

“Lepaslah,baby! Sakit tau tangan I”

Putri berdesis sakit apabila tangannya ditarik kuat oleh Uqaz.Pergelangan tangannya diusap perlahan,hendak saja gadis itu mengalirkan air mata dek sakit yang dirasakan.

“tch,Dasar manja! Baru macam tu dah nak menangis” perli Uqaz lalu menjeling sekilas Putri yang berada dihadapannya.

“I nak beg tu! Beg tu I punyaa!” jerit Putri sambil menghentakkan kaki berjalan ke arah sofa di dalam pejabat Uqaz.

“Kau ni tak tahu erti malu ehh?Nama saja anak Dato tapi perangai macam kurang kasih sayang.Masih banyak kan beg dekat sana,yang kau nak rebut sangat beg tu kenapa?” laju sahaja Uqaz melontarkan kata-katanya.

“Kalau I nak, I nak lah! yang you nak backup sangat perempuan low class tu kenapa?I ni tunang you tau,sepatutnya you back up i ambil balik beg tu untuk I” balas Putri dengan riaknya.

Uqaz hanya memerhati tajam Putri dengan dadanya yang mula naik turun menahan amarah.

“Tiada masa lah aku nak backup kau perempuan,Bikin jatuh reputasi aku saja”

“Dan lagi satu,aku tak pernah anggap kau tunang aku lah .Jadi jangan nak gedik sangat yaa sebar kat semua orang yang kau tunang aku,kau langsung takda makna dalam hidup aku lah ” keras intonasi Uqaz mengucapkan kata-katanya.

“Habistu yang you terima juga pertunangan tu kenapa” jawab putri dengan air mata yang mula mengalir.Sungguh sakit hatinya mendengar ucapan Uqaz waktu itu.

“Aku tidak pernah terima pun,melainkan kau yang paksa mamy untuk pujuk aku terima kau.Disebabkan perangai pentingkan diri kau ni lah,aku dan mamy tidak bertegur sapa tahu tak!” suara Uqaz naik seoktaf.Putri terdiam bersama esakan tangisnyaa.

“kenapa susah sangat you nak balas cinta I? ” soal Putri lagii

“sebab aku tak suka perempuan yang tak cukup 1 lelaki macam kau! Puas?Lepas kau hina aku dulu,kau datang balik jilat ludah kau dan jadi tunang aku?Heh,banyak buruk muka kau” Uqaz menjawab bersama ketawanyaa.

“sudahlah,baik kau balik.Tak payah nak buat drama air mata dekat sini”ujar Uqaz lagi lalu melangkah keluar daripada pejabatnya,kalau berlama dengan gadis itu,mungkin boleh naik gila Uqaz dibuatnya.

Setiba sahaja di parking lot,jejaka itu melangkah menuju ke kereta Audi RS nya.Uqaz pun masuk ke dalam perut kereta,rambutnya diraup bersama helaan nafas yang kasar.

Enjin kereta pun dipanaskan sebentar sebelum kereta sport itu berderum laju membelah jalan raya.

Disebabkan pergaduhan tadi,Uqaz lebih memilih untuk pulang ke kondominium miliknya daripada balik ke rumah kerana dia tahu bahawa gadis yang bergelar 'tunang' nya  itu akan mengadu kepada ibunya mengenai kejadian hari ini.

*****

  “Terima kasih Yunna bawa saya jalan-jalan” ujar Fely bersama senyuman manis. Yunna  hanya mengangguk sambil menghantar kepergian sepupunya itu dengan mata.

TOK TOK TOK !

“ mama Fely dah balik” ujar gadis itu lalu perlahan lahan  menutup kembali pintu rumah mereka yang suda usang.Fely melangkah perlahan menuju ke bilik untuk mencari ibunya.

“Mama!”ucap gadis itu riang ketika melihat ibunya yang sedang mengemas almari pakaian. Tubuh ibunya dipeluk  lalu pipi tua itu dicium dengan penuh kasih sayang.

“Wahh,gembira nampakk.Jumpa jodoh ke tadi” sakat Puan Jessy sambil tersengih.

“ishh mama ni , tiadalah” jawab gadis itu lalu mengambil bakul yang berisi beg tangan di dalamnya.

URASYAWhere stories live. Discover now