Sungai Golok kelantan : 2.46 am
Sebuah perahu sampai di tebing sungai kelantan yang dinaiki beberapa orang bersama dengan beberapa barangan di dalam sebuah kotak kayu.
brapo?.....
sebab demo suh amik demo pagi-pagi buto ni, mahal la sikit keno baya....kata pemilik perahu
'hoo' ikuk lah brapo pon, janji muluk tutup, kalu dok aku bakar parahu mu bia tok leh wk kijo doh... kata jeo.
oloh kalu perahu kawe demo bakar gak abih doh la, demo pon tokleh mari seberang lah, doh kawe jah hok wak kijo maso-maso ni......bereh lah supo kalo la hargo nyo oloh supo tok beso plok....kata pemilik peruhu sambil menaikan keningnya.
jeo menyerahkan beberapa keping wang 100 kepada pemilik perahu.......ingat jange besar mulut sangat nok oyak ko ore terutamanya pihak polis, kalu dok buke perahu mu jah aku bakar tapi skali nga mu-mu aku bakar lepa dale sungai golok ni.
bereh boh kito lamo oh wak kijo gini tok rajin lagi besar mulut eh....
' besar mulut ape tu boh'
kata rayyan yang tiba-tiba munculkan diri yang sedang duduk di atas perahu.semua yang berada disitu terkejut dengan kehadiran rayyan yang tiba-tiba berapada di atas perahu sambil bermain dengan pistolnya.
kau....kau kenapa ada kat sini....kata jeo sambil mengacukan pistolnya kepada rayyan.
woo....woo, elek elek, kata rayyan dengan tangan yang diangkat tanda mengalah.
aku datang sini cuma teringin nak makan kerabu menggi thai je.... nak pergi seberang ni, kau nak ikut tak aku belanja....kata rayyan.
kepala hotak kau kerabu menggi!....kau....kau datang dengan siapa cakap!....jerkah jeo
rayyan senyum sinis....kalau aku taknak cakap kau nak buat ape, tembak aku?
common lah pistol pon kau beli dengan aku, ada hati nak tembak tauke.tiba-tiba jeo merasakan terdapat pistol yang berada di pinggannya.
kau gerak,kau mampus....bisik kyree dari belakang sambil mengacukan pistolnya ke pinggan jeo.
Alangkan terkejutnya jeo apabila melihat semua anak buah nya sudah pon pengsan di belakan, dan terdapatnya figura manusia yang duduk di atas kotak yang dibawa nya dari seberang.
Izzard yang sedang duduk melipatkan pehenya di atas kotak yang dibawa oleh kuncu-kuncu jeo, sambil mengisi ubat di dalam jarun. Rupanya kuncu-kuncu jeo sudah pon disuntik ubat oleh izzard dan kyree.
'sial' kau killers king!....jerit jeo
'hais tak baik cakap itu macam maa'....dah nak subuh ni kita kene mengucap tahu...kata rayyan yang sedang bangun untuk turun dari peruhu.
kepala hotak kau mengucap. orang berzikir lah...kata kyree pula
laa tahu jugak kau eh, ingat bukan islam tak tahu....kata rayyan pula
aku tahu lagi banyak daripada kau lah.....tunggu masa jer nanti nak mengucap....balas kyree.
hah aku tak sabar tunggu... nak ajak kau berpuasa pulak...kata rayyan sambil memeluk bahu pemilik perahu.
tapi aku suruh dia mengucap sebab nanti dia nak mati di tangan aku, sebab tu suruh mengucap tu.
meta, meta loni sapo blako ni tibo-tibo muncul time ni....kata pemilik perahu.
'sek oree ni adolah bombaa hok mayri nak bakaq perahu demo.....kata rayyan dengan slang kelantanya.
Teruk bodoh Kelantan kau, Kelaut...kata Kyree.
Tiba-tiba kelihatan cahaya di arah perahu, yang ternyata perahu yang telah pon terbakar...
'Weh fahu aku!....jerit pemilik perahu.
'Hahahahahahahahha' api! Api!......jerit rayyan sambil menepuk tanganya.
'Bengo' sekmu bakar perahu aku, mapuh sekmu aku ajar..marah pemilik perahu sambil melayangkan penumbuknya ke arah rayyan.
Rayyan dengan pantas menagkap penumbuk itu lalu memulaskan tangan pemilik perahu itu, ke kemudian ia menarik pemilik perahu ke tebing sungai dan ingin menolaknya ke dalam sungai. Separuh badan pemilik perahu dimasukkan ke dalam sungai dan tangannya diikat di kayu benteng sungai.
Haa! Amik mung duk la daley tuu, gegang sangat.....kata rayyan.
Eagle katokk tikus tu wak balik aku banyaq bendoo lagi nok buat ko tikus ni....arah rayyan.
Aku dah la craving kerabu meggie thai ni haih.... si king suruh balik pagi ni, tak menyempat aku nak bungkus...bebel rayyan sambil masuk ke dalam keretanya.
'Alah setakat kerabu meggi saya boleh buat, nak aku buatkan ke tuan....kata izzard sambil menyimpan kotak yang dibawa jeo ke dalam kereta isuzu D-Max nya.
'Tak payah cirit-birit aku nanti....kata rayyan
'Dah jom gerak'
YOU ARE READING
Athlete For King
Roman d'amourRaja Rafael Ezra and Sharifah Darin mirza Nyawa seorang atlet memanah wanita berada di tangan ketua mafia killers King, apabila killersK mengetahui tentang indentiti Darin yang merupakan anak perempuan kepada orang kepercayaan ketua k...