Bab 6

3 0 0
                                    

Rafael menghantar darin di tempat di mana darin menjalankan latihan, katanya dia perlu pergi ke sana terus kerana Bimbang yang jurulatih akan blaclist namanya dalam pertandingan kerana sudah seminggu dia tidak datang dan menjawab panggilan-panggilan daripada couch dan kawan-kawannya.

Apa yang kau takut sangat kalau kau tak dapat join competition tu, kata Rafael

Mestilah takut, apa ingat senang-senang ke kita ni dapat terpilih untuk dalam pertandingan. Banyak lagi atlet yang berkebolehan tau, kata darin
Lagipun, setiap pertandingan tu lambang kejayaan seorang atlet....

Okay dah-dah aku tanya sikit je yang kau jawab macam nak buat karangan...potong rafael

Hais, takdi tanya....jeling darin

Dah keluar...arah rafael

Ye nak keluar la ni, bukan nak sangat duduk dengan kau lama-lama. Kata darin sambil membuka pintu kereta

Kelaur sahaja darin, rafael terus menekan minyak dan beradar.
Darin menjeling dan terus masuk ke dalam pusat latihannya.



Darin masuk ke dalam dewan latihan dan kelihatan beberapa orang sedang tegun melepaskan panahnya.

Darin! Jerit couch kamal yang nampak darin memasuki dewan latihan.

Mana awak pergi darin! Lepas je balik awak terus hilang, credit saya ni nasib unlimited call kalau tak habis untuk talefon awak je! Marah couch sambil menceket pinggan.

Ahmmm, sebenarnya saya deman couch dan telefon saya rosak terjatuh dalam air, dalih darin, dia tidak boleh memberitahu hal sebenar kerana ia merupakan masalah arwah ayahnya dan orang luar tidak boleh tahu tentang ayannya.

Suka hati kamu la darin, saya malas dengar alasan kamu,
Pertandingan lusa dan kamu baru tunjuk muka, kamu ingat kamu menang sebelum ni kamu dah hebat! Dah tak payah berlatih! Jerit couch. Semua yang ada disitu memandang ke arah darin.

Dah siap dan pergi berlatih, arah couch meninggalkan darin.

Arean terus berjalan mendekati darin, dia meletakkan panahnya dan menuju ke arah darin.
Arean merupakan seorang atlet lelaki yang terbaik, bukan sahaja memiliki bakat yang baik, dia juga mempunyai paras rupa yang kacak dengan kulit putih cina nya.

Rin why you look tired, tanya arean.

Oh tak I penat sikit, ye la baru sembuh dari deman, jawab darin

Oh kalau you, penat you rehat la, I risau nanti you sakit lagi, jawab arean.

Ish you tak dengar ke rean yang couch suruh I berlatih, nanti dia marah I lagi, lain la I ni tak macam you murid kesayangan couch. Kata darin sambil meletakkan bagnya di kerusi.

Omboi perli nampak, kata arean sambil melipatkan tangannya.

Hahahahhahahaha, sorry, sorry I saja jer cakap macam tu you jangan ambil hati ye, kata darin

I mana pernah ambil hati dengan ayat you rin, jawab arean sambil tersenyum.

Oky lah rean I nak pergi tukar baju, kata darin sambil meninggalkan arean.









Sesudah latihan, darin pulang ke rumah banglo ayahnya. Masuk sahaja dalam rumah tersebut dia terus masuk ke dalam bilik kawalan keselamatan rumah tersebut, dia menekan-nekan papan kekunci dan ia merasakan sesuatu yang a eh terhadap sistem keselamatan rumah tersebut.

Athlete For King Where stories live. Discover now