Last Chapter

2.7K 121 9
                                    

6 bulan kemudian

Hani : Hai Korea. Lama tak jumpa. Rindu.

???? : Unnie!!

Hani: Jaerin!!

Jaerin berlari ke arah Hani dan memeluknya. Jaerin mengusap perut Hani dengan lembut.

Jaerin : Dah 9 bulan kan?

Hani: Haah. Tunggu nak keluar lagi. *senyum*

Jaerin: Omo! Unnie! Jaerin dapat rasa kaki dia! Dia kick lah!

Hani hanya tersenyum melihat gelagat adiknya itu. Dia teringat dengan suaminya. Di manakah dia? Sihatkah dia? Hani memang merindui Sehun. Tapi Hani rasa Sehun sudah pun melupakanya. Ternyata Sehun ada bersama dia sejak dia berada di Australia.

Flashback

Sehun Pov

Jaerin: Oppa  , unnie dah pergi tinggalkan oppa. Dia pergi jauh dari sini.

Sehun: Mwo?! * jerit *

Jaerin: JAERIN CAKAP UNNIE DAH TINGGALKAN OPPA! Ini semua salah oppa buat unnie macam ni! *nangis*

Dia dah tinggalkan aku?

Sehun:Tipulah. Unnie tak sampai hati nak tinggalkan oppa.

Jaerin: Oppa tak percaya? Terpulanglah dengan oppa sendiri. Jaerin benci oppa. Sampai hati buat unnie macam tu! *tinggalkan Sehun*

Sehun: Jaerin!!

Aku terduduk. Aku meraup mukaku. Ahhh! Aku ni suami jenis apa?! Semua orang aku nak sakitkan hati. Hani. Mana awak pergi? Maafkan oppa sebab buat Hani macam ni. Dah tunjuk aku ni suami jahat. Aku tak guna!!!!

Skip

Sehun: Jaerin tahu mana isteri oppa pergi?

Jaerin tidak menjawab soalan Sehun. Dia fokus melihat rancangan kagemarannya dalam TV.

Sehun: Jaerin.

Aku cuba memanggilnya dengan lembut. Tapi dia masih tak layan.

Sehun: Jaerin!

Jaerin: Apa? Orang nak tengok tv pun susah!

Sehun: Oppa tanya mana isteri oppa pergi?

Jaerin: Mana lah Jaerin tahu.

Sehun: Jaerin jangan nak tipu oppa.

Jaerin: Carilah sendiri. * naik atas*

Sehun: *sigh*

Mana lagi aku nak cari dia? Aku dah suruh kawan aku cari kat semua tempat. Tapi tak jumpa dia. Hani , please datang balik. Saya rindu awak.

Pada suatu masa

Ting ting

Itukan bunyi telefon Jaerin. Mesti Jaerin tertinggal telefon dia. Haih budak ni.

Unnie okay je kat Perth sini. Udara dia segar. Banyak tempat yang cantik. Kalaulah oppa kamu ada mesti best.
-Hani unnie

Maknanya dia kat Perth selama ni? Perth tu kat mana? Aku tak pernah dengar pun. Nanti lah try cari kat internet.

----------------------------------

Perth tu kat Australia rupanya. Apasal aku tak tahu? Nampak tak aku lembab. Tapi kat Perth tu banyak tempat. Mana aku nak cari dia. Aku dah siap booking tiket. Oh ya! Hanbin hyung. Aku bijakk rupanya.

Wonderful Love [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now