Selepas beberapa minggu Hani meninggalkan Sehun. Sehun telah menjadi Pengerusi di Syarikat bapanya. Sebenarnya dia happy. Tetapi apabila bapanya menyuruh isterinya,Hani menjd Personal Assistant. Hilang terus niat dia nak bergembira.
Sehun kerap ke kelab malam. Sehun selalu mabuk. Tp nasib baik Kris ada. Dan dia dah kurang keluar dgn Inha. Inha makin sibuk. Semua ahli keluarganya bertanya hal Hani. "Di manakah Hani" " Kenapa Hani duduk sorang kat rumah" Dan bla bla bla. Semalam Mr.Ryu a.k.a bapa mentuanya menjemput Hani dan Sehun ke Hotel utk menyambut birthday Haneul. Lidah Sehun menjd kelu. Sehun menyesal. TT^TT Sehun nekad utk membuatkan Hani jatuh cinta kepadanya kembali. Dia harus pegang kata2 nya itu.
Where are you going ~
I miss you so much ~
Please. ~
Comeback home. And stay with me ~
We will start new life ~
Di Pulau Jeju
?????: Hani!
Hani: Nae? Nenek nak apa?
Nenek: Ni ha! Kamu taknak balik? Dah 7 minggu kamu stay sini.
Hani: Alaaa. Nenek ni mcm nak halau Hani je. *pout*
Nenek: Appa kamu tahu tak yg kamu tinggal sini? Telefon kamu setiap hari mesti ada 123 kali missed calls. Cubalah angkat. Kesian tau.
Hani: T...Tapi
Nenek: Hani. Nenek tahu kamu dah kahwin. Kita sebagai isteri tak sepatutnya buat begitu dgn suami. Berdosa. Mesti suami kamu dan keluarga risaukan kamu. Baliklah Hani. Kesian lah kat suami kamu. Mesti dia carikan kamu. Mana tau dia rindukan budak tu.
Hani: Budak?
Nenek: Tu. *tunjuk perut*
Hani: Hani. Hani. Hani. Tak pregnant lah! Takkanlah baru sebulan dh pregnant.
Nenek: Haihh. Kamu ni kan. Nenek tahu yg kamu tak bgtau bahawa kamu tinggalkan dia. Hani,dalam perkahwinan ni byk dugaan. Bla bla bla.
Hani: Tapi. Hani masih tak lupakan apa yg berlaku -
Nenek: *pegang bahu Hani* Hani. Don't remember about that.
Hani: Hani nampak dia kiss yeoja lain!
Air mata Hani mula memgalir apabila mengingati apa yg berlaku di antara Sehun dan Inha.
Hani: Dia tinggikan suara kat Hani! Ya! Hani sukakan dia. Tapi dia takkan balas cinta Hani. Hani tau.
Tangisan Hani makin lama makin besar.
Nenek: *gosok belakang Hani* Hani. You must be strong! Hani masih muda. Mungkin kamu belum matang. Nenek minta Hani baliklah. Nenek tak menghalau tp Hani mesti balik. Jd lah isteri yg baik dan ank yg baik. Nanti kalau ada masa ajaklah suami kamu ke sini.
Hani: Nenek.
Nenek: Just go. I know he miss you. And you miss him to right?
Hani: *gelak kecil* Nenek ckp eng? Wah! Daebak! Jjang!
Nenek: I'm glad to see my grandchild be happy again. (Teruknya xD) Dah dah. Kemas barang kamu.
Hani: Esk Hani balik boleh?
Nenek: Hani.
Hani: Jebal ~~ *puppu eyes*
Nenek: Amboi cucu nenek ni. Oklah. Janji dgn nenek esk balik.
Hani: Arasseo. Arasseo.
Skip
Hani Pov
I'm back ~
I miss you ~
Hani. Bawa bertenang. Tarik nafas hembus. Satu dua tiga.
Hani: Se... Sehun. *terkejut*
End Pov
-bersambung-
What's wrong with Sehun? Sorry. Kalau chapter ni pendek
YOU ARE READING
Wonderful Love [ COMPLETE ]
Storie d'amoreRyu Hani, pekerja di sebuah cafe. Manakala Oh Sehun, bakal pengurus Syarikat yang terkenal. "Saya maafkan awak." -Ryu Hani "Mianhae. Semua ni salah aku. Aku tak patut buat perkara tu kat kau. " -Oh Sehun Apakah yang akan berlaku jika Hani dan Sehun...