4. Bölüm: Casus

38 2 32
                                    

Valide dilşah sultan şehzade selimden nasıl kurtulacağını düşünüyordu. Zira biliyordu hümaşah sultan şehzade selime ulaşıp isyan çıkararak onu tahta çıkarırdı. Bu yüzden önden bir çözüm üretmeliydi. Düşüncelere dalmışken dairesine giren x'i yeni fark etmişti.

X:
- Bir sorun mu var sultanım? Pek bir düşüncelisiniz.

Valide Dilşah Sultan:
- Hümaşahtan ve selimden kurtulmak için bir çözüm üretmeye çalışıyorum.

X:
- Bunun için hümaşah sultanı engellemeliyiz. Zira şehzade selim bir şey yapamaz, yapmaz da.

Valide Dilşah Sultan:
- Evet.

X:
- Onun tek zaafını bulmalıyız ki oradan vuralım onu.

Valide Dilşah Sultan:
- Fakat zaafı ne?

X:
- Onun zaafı şehzade selim ve oğlu sultanzade ahmet. Şehzade selime bir şey olamayacağına göre sultanzade ahmete bir şey olmalı.

Dilşah sultan biraz düşündükten sonra yanıtladı x'i.

Valide Dilşah Sultan:
- Hayır masum bir cana kıymayacağız. Sen beylerbeyi sarayına dön ben bir şey düşünüp yazacağım sana.

X:
- Peki sultanım. Sultanım bir de dildara dikkat edin casus olabilir.

Valide Dilşah Sultan:
- Âlâ ben bakarım icabına sen gidebilirsin.

X:
- Peki sultanım.

Diyerek selam verip çıktı.

*********
Dildar Hatun Dairesi;

Dildar hatun şişmiş karnını tutarak oturuyordu. Bebeği henüz yedi aylık olmuştu.

Dildar Hatun:
- Bir an önce gel şehzadem.

Kapıyı çalınca ayfer girdi içeri ve mektup uzattı.

Dildar'a;

Sözümü dinlemişsin dildar âla. Senden casusluk etmeni isterim. Sarayda ne var ne yok bana bildireceksin. Dilşah sultandan bile önce herşeyden ben haberdar olacağım. Onların planlarını dinleyip bana haber yollayacaksın.

Hümaşah Sultan

Kağıdı yırtıp ateşe attı. Ne kadar tehlikeli bir vazife olsa da bunu yapacaktı dildar. Çünkü evladının geleceği söz konusuydu.

*********
Valide Dilşah Sultan Dairesi;

Valide dilşah sultan torunlarını görmek istemişti bu yüzden neslihan ve mehtap sultanı yanına çağırmıştı. Şimdi ise kucağında şehzade yakup ve şehzade mahirle oturuyordu.

Valide Dilşah Sultan:
- Gülsüm sen çocukları al.

Gülsüm hatun, şehzadeler ve aysima sultanı götürdü.

Valide Dilşah Sultan:
- Mehtap ve neslihan sizinle mühim bir mevzu konuşmamız icap eder. Dildara dikkat edesiniz casus olabilir geçen yanında ayferi görmüşler hümaşah bir şeyler çeviriyor olabilir. Bir de onu da saraydan uzaklaştırmanın bir yolunu bulmalıyız.

Haseki Mehtap Sultan:
- Casusluğunun ispatı var mıdır sultanım?

Valide Dilşah Sultan:
- Yok lakin buluruz elbet.

Haseki Mehtap Sultan:
- Siz uygun bir vakitte yanınıza çağırın bizde neslihan ile dairesini ararız. Belki mektup yahut başka bir şey çıkar.

Saltanat-ı MuradHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin