1588:
Sultan muradın taht merasimi tamamlanmıştı. Herkes saraya dönmüştü. Sultan murad da dairesine çıkıp biraz dinlendi. Yarın ise ilk resmi divanına katılacaktı bunun için hazırlıklar yapmaya başladı.
*********
Dilşah sultan haremin terasına çıkmıştı. Mihrişah, aysima ve mehtap sultan da yanlarındaydı, neslihan sultan da kucağındaki şehzade mahir ile bir adım gerilerinde duruyordu.Dilşah sultan yukarıdan cariyelere baktı sonra ise başını dikleştirip konuşmaya başladı.
Valide Dilşah Sultan:
- Bundan böyle valide sultanınız benim. Bu harem de benim lafım ve kaidelerim geçer. Eğer ki birinizin bile şehzade selim ve hümaşah sultan'ın tarafında olduğunu ve onlara yardım ettiğini duyar, görür, bilirsem bu cihandan ayrılırken göreceği son yüz benim ki olur bu da böyle bilinsin!Diyip hareme indi. Herkes saygı ve hürmetler sunup dilşah sultanın önünde eğildi. Dilşah sultan haremin tam ortasındaki tahtına oturdu. Soluna mihrişah sultan ve kucağında ki şehzade mahir ile neslihan sultan oturdu.
Sağına ise karnı burnunda mehtap sultan, gebe olan dildar hatun ve aysima sultan oturdu. Eğlence başladı dilşah sultan pek bi mutluydu. Aysima sultan da validesinin karnını seviyordu.
Aysima Sultan:
- Validem kardeşim ne vakit gelecek?Haseki Mehtap Sultan:
- İki ay var daha ay parçam.Aysima Sultan:
- Az mı kaldı yani?Haseki Mehtap Sultan:
- Evet ay parçam.Aysima sultan dildar hatuna döndü. Onun da karnı yeni belli olmaya başlamıştı henüz beş aylıktı.
Aysima Sultan:
- Dildar hatun peki senin karnındaki kardeşim ne zaman gelecek?Dildar Hatun:
- Daha çok var sultanım.Aysima Sultan:
- Anladım.Aysima sultan alkış yapıp koşarak kardeşi mahirin yanına oturup ellerini tuttu.
Aysima Sultan:
- Mahir kardeşim biliyor musun bizim kardeşlerimiz olacak. Onlar da yakında gelecekmiş sonra hep beraber oyunlar oynayacağız.Aysima sultan kardeşi ile şen şakrak konuşurken herkes ona gülümseyerek bakıyordu. Dilşah sultan da mehtap sultana dönerek konuştu.
Valide Dilşah Sultan:
- Nasılsın mehtap? Yoruyor mu bakalım seni torunum?Haseki Mehtap Sultan:
- İyiyim sultanım sıhhatinize duacıyım. Arada bazen yoruyor.Valide Dilşah Sultan:
- Ya sen nasılsın dildar?Dildar Hatun:
- İyiyim, sağlığınıza duacıyım sultanım.Dilşah sultan mehtap sultan ve dildar hatun ile konuşurken aysima sultan halasının yamacında kardeşi ile oynuyordu.
Aysima Sultan:
- Hala ne zaman büyüyecek kardeşim? Hem benim neden kız kardeşim yok? Senin vaar.Mihrişah Sultan:
- Biraz daha var kardeşinin büyümesine. Hem belki bu defa kardeşin kız olur.Aysima sultan gözlerini heyecanla büyütüp minik bi alkış tuttu. Ve sonra ellerini açıp dua etmeye başladı.
Aysima Sultan:
- İnşallah bu defa kardeşlerim kız olur amin.Herkes onun bu tatlı hareketlerine kahkaha atarken o kardeşi mahir ile oynamaya devam etti.
.
.
.
.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Saltanat-ı Murad
Acak"Ben ki sultân-ı âzam, gaziler serdarı, üç kıtanın, yedi iklimin padişahı, 12. Osmanlı padişahı 91. İslam halifesi Sultan Murad Han!"