Dildar hatunun doğumu başlayalı iki saat olmuştu. Herkes has odanın dışında bekliyordu. İki buçuk saat sonra bir ağlama sesi duyuldu. Ebe kadın kucağındaki bebekle has odanın dışına çıktı.
Ebe Kadın:
- Arslan parçası gibi bir şehzadeniz oldu hünkarım.Ebe kadın şehzadeyi sultan muradın kucağına verdi. Sultan murad dünyaya yeni gözlerini açmış oğluna şaşkınlık ile baksa da gülümsemişti.
Sultan Murad:
- Hoşgeldin sabırsız oğul.Diyip gülümsedi. Valide sultan da torununa bakmak için yaklaştı.
Valide Dilşah Sultan:
- Maşallah aslanım. Allah hanedanımıza bağışlasın.Sultan Murad:
- Amin validem.Haseki Mehtap Sultan:
- Allah bahtını güzel eylesin hünkarım.Sultan Murad:
- Sağolasın mehtabım.Haseki Neslihan Sultan:
- Allah hayırlı evlat olmayı nasip eylesin.Sultan Murad:
- Amin neslihan.Sultan murad kucağındaki oğluyla içeriye girdi. Oğlunu validesinin kollarına bırakarak dildarın yanına vardı.
Sultan Murad:
- Artık evladımı beklemeye de gerek kalmadı. İki gün sonra infaz edileceksin!Dildar ağlayarak ve mecalsizce konuştu.
Dildar Hatun:
- Yapmayın hünkarım! Ayırmayın beni evladımdan da sizden de.Sultan Murad:
- O vakit bu işin ardında kimin olduğunu söyle?Dildar yine sustu. Sultan murad da ardına bakmadan çıktı onunla birlikte diğer sultanlar da çıkacaktı ki valide sultan durdu.
Valide Dilşah Sultan:
- Değdi mi torunu mu validesiz bırakmana?Dildarın gözünden yaşlar sicim gibi akarken o da çıktı odadan.
*********
Ertesi gün:Valide sultan dairesi;
Şehzadeye yaşanan kargaşadan dolayı isim bile konulmamıştı. Minik şehzade geceyi büyük validesinin dairesinde geçirmişti. Bütün gün minik şehzadeye süt anne aramışlardı lakin minik şehzade kimsenin sütünü kabul etmemişti. Sultan murad bunu duyup daireye geldi.
Sultan Murad:
- Kabul etmedi mi kimsenin sütünü?Valide Dilşah Sultan:
- Yok oğul sabahtan beri sersefil aç biil aç yavrum. Ne karnı tok ne de bir adı var.Sultan murad şakaklarını ovdu. Fakat sonra hemen oğlunu kucakladı. Kulağına ezan okudu.
Sultan Murad:
- Senin adın ibrahim, senin adın ibrahim, senin adın ibrahim.*********
Mehtap sultan dairesi:Mehtap sultan minik şehzadeyi çok merak ediyordu. Ne annesi vardı başında ne bir adı ne de karnı toktu. Sağ tarafındaki beşiğe baktı. Şehzade yakup karnı tok altı temiz mışıl mışıl uyuyordu. Daha fazla dayanamadı mehtap sultan ve valide sultan dairesinin yolunu tuttu.
*********
Valide sultan dairesi:Kapının çalınmasıyla Anne oğul birbirine baksa da sultan murad 'gir' komutunu verdi. Mehtap sultanın içeriye girmesiyle ikiside şaşkınlıkla birbirine baktı. Mehtap sultan selam vererek konuşmaya başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Saltanat-ı Murad
Random"Ben ki sultân-ı âzam, gaziler serdarı, üç kıtanın, yedi iklimin padişahı, 12. Osmanlı padişahı 91. İslam halifesi Sultan Murad Han!"