Hierarchia a rozdelenie

2 0 0
                                    

V kresťanstve sa anjeli rozdeľujú do deviatich zborov. Najnižšie postavenou skupinou (hierarchiou) sú anjeli, archanjeli a mocnosti, ktorí podľa kresťanskej náuky plnia vôľu Boha priamo medzi stvoreniami. Druhú, prostrednú skupinu tvoria panstva, kniežatá a sily, ktoré sa zúčastňujú predovšetkým na stvorení. Najvyššie postavená skupina zahŕňa tróni, serafíny a cherubíni, ktorí stoja pri tróne Boha.

Najznámejšie mená anjelov: 

Azazel - „anjel smrti"Azrael - archanjel,BarbielGabriel - archanjel, zvestoval , že bude BohorodičkaHamalielCherubielJehoelKemuelMetatronMichal - archanjel, bojoval proti SatanoviNišroch OrifielRafael - pomáhal TobiášoviSerafielUrielZofiellucifer - postavil sa proti Bohu. Meno znamená „nosič svetla"Satan - meno znamená „protivník, nepriateľ"

Dionýzius rozlišuje celkom 9 anjelských rádov (chórov), ktoré sa združujú do troch trojíc. Prvý chór je najbližšie Bohu, len títo anjeli môžu predstupovať pred Boží trón. Anjeli prvého chóru preberajú božské svetlo, aby ho odovzdávali ďalším anjelom nižšie v hierarchii.

Prvou trojicou sú serafíni, cherubíni a tróni.Druhou trojicou sú panstvá, cnosti a mocnosti.Treťou trojicou sú kniežatá, archanjeli a anjeli.

Prvý Anjelský chór sa z kresťanského pohľadu zrkadlí v Otcovi, druhý potom odpovedá Synovi a tretí Duchu Svätému.

Serafíni -  sú predstavitelia najvyššieho anjelského chóru.

Cherubíni - Cherubíni v sebe nesú múdrosť Boha. Podľa významu slova "cherubíni" sú to tí, ktorí sa prihovárajú. Sú to strážcovia svetla hviezd, tiež anjeli poznania.

Trónovia - sú nositeľmi viery a pokory. Ich meno sa dá interpretovať ako tí, čo všetko vidia. Sú božskými pozorovateľmi, sprostredkovávajú energiu planét a sú tiež ochrancovia planét.

Panstvá - Panstvá predstavujú božských vodcov, ktorí sprostredkovávajú božskú múdrosť. Pomáhajú k harmónii materiálneho a duchovného sveta. Zabezpečujú tiež fungovanie zákona príčiny a následku.

Cnosti - sú anjeli prírody, ovládajú prírodné zákony. Práve cnosti tiež zodpovedajú za všetky zázraky, ktoré prírodným zákonom odporujú. Sú nositeľmi duchovnej energie, tiež odvahy a statočnosti.

Mocnosti - majú schopnosť navodiť harmóniu a rovnováhu. Sú to anjeli varovania, ktorí čelia zlu a obracajú ho v dobro. Chaosu dávajú poriadok. Udržujú záznamy o histórii a svetovom náboženstve.

Kniežatá - sú anjeli, ktorí strážia celé skupiny ľudí, národy, krajiny, mestá alebo kontinenty. Napomáhajú rozhodovaniu, ktoré sa týka spoločenstva ľudí. Ovplyvňujú globálne otázky, bez toho aby boli postrehnutí.

Archanjeli - sú božskými poslami, ktorí sa môžu zjavovať ľuďom. Kým anjeli strážni bývajú okom nepostrehnuteľní, archanjelov možno uvidieť.

Anjeli - z hľadiska hierarchie nájdeme v poslednom chóre anjelov strážnych. Možno sa však s nimi stretnúť aj v ďalších ôsmich chóroch. Každý z týchto anjelov sprevádza konkrétneho človeka na jeho životnej púti, je spoločníkom každej ľudskej bytosti od narodenia až do smrti. Podporuje človeka a v prípade potreby privoláva na pomoc ďalších anjelov.

Anjeli a DémoniWhere stories live. Discover now