Rui pandang Sora dengan penuh kasih,walaupun dalam spirit form rasa kasihnya tak pernah hilang,dia cuba memahami pergolakan jiwa sang kakak yang paling dihormatinya. Kini dia berhadapan dengan Sora di tempat rahsia mereka.
“Kenapa…?”
Sora menaikan keningnya,tidak faham maksud di hati sang adik.
“Maksud kamu?”
“Kenapa akak perlu kotorkan tangan akak dengan darah, dan darah itu kepunyaan sahabat kita. Dont you have regrets?”
Pertanyaan sang adik dibiar sejenak. Sukar untuk Sora jawab soalan itu. Di satu sudut ya dia amat menghormati Euwa,malah sebelum peristiwa di Exis lagi dia kenal Euwa, seorang yang berdedikasi tinggi dalam setiap penugasanya. Namun di suatu sudut Sora ingin menunaikan janjinya buat Rui.
“Entah,akak tak ada jawapan untuk itu,beside Euwa tak akan apa apa. Dia akan sembuh setibanya di Exis nanti.”
“Bagaimana akak boleh terlalu yakin yang Euwa akan selamat?”
“I know, i landed the final blow, akak cuma retakan tulang rusuk dia namun cukup lembut untuk tidak ganggu organ utama. Akak pun tak nak jadi pembunuh. Cuma akak dapat rasakan ada sesuatu tak kena dengan Puan Elnora tu, sepertinya ada rahsia tersembunyi yang lebih besar dari pertandingan ni.”
“Menarik,akak ada teori ke?”
“Akak ada teori sendiri,akak rasa dia cuba nak sedarkan kamu.” Sora mulai serius.
“Demi apa? Adik bukan sesiapa pun. Cuma gadis terlebih manja yang suka memeningkan kepala akak aje.” Rui tersengih sambil peluk lutut. Apa jangan ingat spirit form tak boleh peluk lutut. Sora tepuk dahi
melihat
“Kamu tu terlebih merendah diri pula,tampar karang.” Bebola mata di putarnya tanda menyampah. Rui tertawa gelagat Sora itu
“Adik tak risau akak, beside mereka tak akan boleh pecahkan kod rahsia tu melainkan akak je. Sebab ia kenangan kita. Cuma adik dan akak yang rasa getaranya.” Rui pandang Sora yang mulai tersenyum penuh pengertian
“Rasa dengan hati tafsir dengan jiwa. Itu cara kita walau tak siapa mengerti.” Sora tersenyum penuh . Sementara itu di Exis Euwa lihat bintang juga tersenyum.
“Sekarang aku faham apa yang kau cuba buat. Aku berharap kau tahu apa yang kau buat ni salah.”
Euwa hanya mampu berharap.
YOU ARE READING
Dream
FantasyDunianya hancur saat menerima mesej kematian saeng kesayanganya, hidupnya di rasakan tiada erti, namun kehadiran Kaizer mengubah segalanya "Kalau kau punya satu permintaan apa yang akan kau minta? Sanggupkah kau pertaruhkan segalanya demi peluang be...