er is niks!

291 14 1
                                    

Er word nog een keer geklopt

Pov robbie
Ik klop nog een keer aan. Weer geen antwoord. Ik trek de deur maar gwn open. "Matt?" Vraag ik. Ik zie matthy op zn bed liggen. "Mh wat?!" Zegt hij bot. "Rustig, ik wou alleen kijken hoe het ging" zeg ik. Ik ga naast hem op zn bed zitten. "Mh gaat wel" zegt matthy terwijl recht op gaat zitten. Hij kijkt me aan, en nu pas vallen zn ogen me op. "Tf? Matt heb je gehuilt?" vraag ik bezorgt. "Nee hzo?" Vraagt hij. "Wacht wat als je... Nee dat zou je niet doen, denk ik. Ik haal raoul even ja?" Vraag ik. Dat zou hij nooit doen toch? "Wat is er dan?" Vraagt hij. "Blijf zitten" zeg ik en loop naar de woonkamer. "Raoul, nu, kom" zeg ik. "Mh? Rob wat is er? Waarom ben je zo in paniek jongen?" Vraagt raoul. "Het is matt. Zn ogen zijn rood hij zei dat hij niet gehuilt heeft, maar nu denk ik dat hij stoned is" zeg ik. Raoul's ogen vergroten.
Ik koen en milo zitten op de bank en hebben alles gehoord wat ik zei dus die zitten ook met groten ogen te kijken. "Weet je dit zeker?" Zegt raoul. "I-ik denk het kijk anders zelf" zegt ik en loop naar Matt's kamer raoul loopt achter mij aan.
Ik ga weer naast matt zitten. Raoul gaat aan de andere kant van matthy zitten. "Matthy kijk me eens aan" zegt raoul. Matthy kijkt naar raoul. Raoul pakt zn gezicht vast met een hand en kijkt naar zn ogen. "Matthy?" Vraagt raoul. "J-ja" zegt matthy. "Jij bent stoned of niet?" Vraagt raoul. "N-nee" zegt hij terwijl hij zn gezicht weg haalt van raoul's hand.
"Matthy echt wel ga niet liegen" zegt raoul. "Als je het al wist waarom vraag je het dan" zegt matthy bot. "Matt hoe kom je er aan?" Vraag ik. "Kopen, wat denk je andere" zegt matthy. "Goh" zeg ik zuchtend. "Heb je nog meer liggen?" Vraagt raoul. "Misschien" zegt matthy. "Ja of nee?" Vraagt raoul. "Wil jij wel weten hé?" Zegt matthy met een grijns. "Matthy ik zou die grijns van je smoel afhalen en het gwn zeggen anders zoek ik zelf wel" zegt raoul. "Ik zeg niks" zegt matthy. "Nou dan zoek ik maar" zegt raoul en opend allemaal laatjes. Uiteindelijk vind raoul het. "Gvd geef" zegt matthy tewijl hij voor raoul gaat staan. "Nope jij gaat niks meer krijgen" zegt Raoul. "Fuck you" zegt matthy en gaat op zn bed liggen. "Matt wat is er nou waarom doe je dat nou?" Vraag ik. Matthy zegt wat maar ik versta hem niet omdat zn gezicht in zn kussen zit. "Matt ik versta je niet je hoofd zit in je kussen" zeg ik. "Pech gehad" zegt hij. "Gvd matthyas zeg het gwn dan Kunnen we je helpen" zegt raoul. "Jullie hoeven mij niet te helpen er is niks" zegt matthy. "Jaja, en daarom ga je jointjes zitten roken en drank drinken en weet ik veel meer dingen die je nu gedaan heb" zegt raoul. "Dusss... Waar gaat deze fiti over?" Zegt koen die met milo de kamer in komt lopen. "Niks" zegt matthy. "Matthyas hier heeft jointjes gerookt" antwoord raoul op het zelfde moment als matthy. Matthy laat zn gezicht weer in zn kussen vallen. Ik zie milo en koen's ogen groter worden.

Pov matthy
Ik gooi mn gezicht weer in mn kussen. Moet raoul dit echt vertellen aan iedereen? "Oh..." Zegt koen. Hij weet waarschijnlijk niet wat hij moet zeggen omdat hij dit niet van mij verwacht.
"Matthy gaat het?" Vraagt milo. Ja milo het gaat! Natuurlijk niet maar dat ga ik hun niet vertellen. "Ja het gaat goed milo" mompel ik. "Matt we horen je niet omdat je gezicht in je kussen zit" zegt rob weer. Ik haal mn gezicht uit mn kussen. "Ja het gaat" zeg ik geïrriteerd. "Oké oké rustig" zegt milo. Ik ga op mn rug liggen en kijk naar het plafond. Ik voel een hand op mn buik. "Ga maar even slapen matt, en vanavond gaan we lekker naar de club en dan kan je even alles vergeten" hoor ik robbie zeggen. Ik doe mn ogen dicht en val in slaap. Ik hoor nog net dat er mensen mn kamer verlaten. Maar de hand op mn buik is naar mn hoofd verplaatst en gaat door mn haar...

Pov robbie
Ik zit hier een tijd je met een slapende matthy. Hij is cute als ie slaapt. Ik zit recht op maar begin best last van mn rug te krijgen dus ik ga maar naast matt liggen leunend op mn arm. Niet dat dat veel beter zit, maar oké. Ik heb mn hand nog steeds in zn haar en ik kriebel er zachtje door heen. Vlgm vind hij dat wel fijn.

Even later komt koen de kamer in met een dienblad met eten er op. "Hi ik dacht ik breng effe wat eten. Want vlgm moet matt nog eten en ik denk dat hij wel honger heeft en voor jou heb ik ook wat mee" fluisterd koen. "Ah lekker koen thx" zeg ik. Koen komt met het dienblad aan het voeten eind oo bed zitten. "Is ie al wakker geweest?" Vraagt koen. "Nope nog niet maar ik ga hem nu wel wakker maken hij heeft lang genoeg geslapen"
Koen knikt. Ik schud matthy zacht door elkaar en haal mn hand weer door zn haren. "Wakker worden matthy" zeg ik zacht. En haal mn hand uit zn haren vandaan. "Nee blijf door gaan" kreunt hij. "Zo zo jij ook eindelijk wakker" zegt koen. Matthy rekt zich uit en kreunt nog effe. "Gaat het lekker vriend?" vraagt koen. "Jaja koen" zegt matthy slaperig.
"Kom effe recht zitten dan gaan we effe eten koen heeft speciaal eten gebracht" zeg ik. "Bedankt maar ik heb niet zo'n trek" zegt matthy. "Nou kom nou matt effe een paar hapjes nemen" zegt koen.

Na even neemt matthy toch een paar hapjes. "Okay nu hoef ik echt niet meer" zegt matthy. "Okay okay" zeggen koen en ik. Ik eet zelf ook nog wat dingen die koen op het dienblad had gepleurd.

Deel 10 alweer
Omg niet verwacht dat ik eigelijk bij deel 10 zou komen maar hier zijn we dan!!! Nu weer wachten op het volgende deel😭 ik heb echt soms geen tijd om te schrijven. Oei...
Gr. Me💕

de autistische jongen//bankzitters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu