4.fejezet: Lolli titka

12 0 1
                                    

A tegnapi nap miatt nehezen aludtam az este. Egyfolytában azon a vörös szempáron járt az eszem. Nem tudom miért nem jön Lolli iskolába, vagy mi van a házában. Olyan... mint egy... szörnyeteg.

Ma csütörtök van. Mikor beértem a suliba, megláttam a folyosó végén Lollit. Állt, és bámulta a falon lévõ tablókat. Oda siettem hozzá, mire õ:

-Szia Adrián! - olyan nyugodtan mondta, mint akinek békés hete volt. Aggódva és értetlenül kérdeztem tõle:

-Lolli, minden rendben? Napok óta nem láttalak.

-Persze! Miért aggódsz ennyire?

-Tegnap elmentem hozzád és- amint ezt kimondtam, Lolli arcán egyszerre idegességet és félelmet láttam. Akkor tényleg van valami, és nem csak beképzelte.

-Mi történt tegnap? - érdeklõdöm. Az arca hirtelen visszaváltott kedves és nyugodt tekintetre.

-Nyugi Rián! Csak egy kicsit lebetegettem.

Rián? Eddig még sosem szólított így. Meglepõdve néztem rá, mire õ csak ennyit mondott:

-A google-ön találtam. - és elsasszézott a terem felé. Furcsa nekem ez az egész. Becenév, hirtelen betegség, ez nagyon aggaszt. De egy kicsit félre kell tennem ezt az ügyet, mert az iskolánkban jövõhét szerdán lesz egy úgymond bemutatkozó elõadás, amikor a gólyák, vagyis mi, elõadunk egy színdarabot az érzéseinkrõl, félelmeinkrõl, elképzeléseinkrõl, stb. Mindenrõl, ami az iskolával kapcsolatos. Bence az osztálytársam, már ki is osztotta a szövegeket a bejelentés napján. Ma is, meg hétvégén is ezt fogom magolni. Röviden arról fog szólni, hogy van egy osztály, akik elmennek egy kirándulásra, és egy erdõben kötnek ki, ahol eltévednek. Mindenféle veszéllyel kell szembenézniük, mikor is meglátják a középsulit, és biztonságba kerülnek. Boldogan tanulnak, míg le nem érettségiznek pont. Habár eléggé unalmasnak hangozhat, de jónak ígérkezik.

Irodalommal kezdünk, és egy kedves és szép tanárnõt kaptunk. Kalapos Eszternek hívják. Jobban illett volna rá a Szemüveges vezetéknév, mert mindig napszemüveget hord. Vicces, és jól is tanít. Bárcsak minden tanár ilyen lenne, mint õ. Matek következett Kovács Linda tanárnõvel. Elvileg mi vagyunk az elsõ osztálya, úgyhogy kedvesen kell vele bánni. Jött a töri, egy szintén új, és fiatal lánnyal, Barabás Viktóriával. Keni vágja a törit, és bármilyen kérdést fel lehet neki tenni. Nincs, amire ne tudna válaszolni. Bioszon Lengyel Melinda tartott nekünk órát. Õ 2 éve tanít itt, és azt mondják nagyon jól végzi a munkáját. A kedvencem, a tesi jött. Kerekes Bernárd tanár úr ma is jól megfuttatott minket. Teljesen kimelegettünk. Tusolás után jöhetett a föci. Lolli mellett ültem, és mivel mindjárt vége a napnak, ezért elkezdtem kérdezgetni.

-Megfáztál?

-Egy kicsit igen, de már sokkal jobban vagyok.

-Ne hülyíts! Tudom, hogy nem egy aprócska megfázás miatt maradtál otthon! - mondtam neki hitetlenkedve, mert egy szavát sem hiszem el. Lolli idegesebben válaszolt.

-Talán orvos vagy? Akkor szerinted mi a francnak maradtam otthon?

-Mi van a házban?

-Parancsolsz?

-Mi van a házban? Milyen lényt tartasz fogva? - kérdezgetek mindenfélét tõle, ami eszembe jut. Õ viszont már nem bírta sokáig.

-Elegem van a baromságaidból. Hívj fel, ha észhez térsz! - felállt az óra közepén és kiment. Utána akartam menni, de amint felálltam, a tanár úr rajta kapott.

-Hova hova?

-Tanár úr, kérem kimehetek Lolli után?

-Nem mész sehova. Az órának még nincs vége!

-De kérem!

-Ha ennyire jól megy a földrajz, hogy úgy gondolod, hogy távozhatsz az órámról, akkor gyere ki felelni!

Szuper. Már csak ez hiányzott

Ma már nem láttam Lollit. Remélem holnap jön, és bocsánatot kérhetek tõle.

Félelem vs SzerelemWhere stories live. Discover now