Kıvılcım şaşkınlıkla Ömer'e bakıyordur. Aklına bile gelmeyen bir şey söylemiştir Ömer.
Kıvılcım; Evlenelim mi?
Ömer başını sallar
Ömer; ikimiz de ancak bu şekilde Denizle olabiliriz.
Kıvılcım güler birden
Kıvılcım; Şakanın sırası değil ömer gerçekten
Kıvılcım kalkar elleri titriyordur ömer de kalkar
Ömer; Şaka falan değil kıvılcım çok ciddiyim. Sana kalk bizimle yaşa denizle beraber desem kabul edecek misin?
Kıvılcım; Elbette etmiycem ömer
Ömer; Bak Kıvılcım çok düşündüm inan bana aklıma başka hiçbir şey gelmiyor. Senin aklına daha iyi bir çözüm geliyor mu?
Kıvılcım duraksar
Kıvılcım; Buluruz Ömer. Çocuklarını ayrıyken büyüten anne baba yok mu allah aşkına? Bunun için evlenmek ne kadar mantıklı?
Ömer; Ben çocuğumuzun öyle büyümesini istemiyorum kıvılcım. Annesi babası yanında olsun, bir ailesi olsun istiyorum. Sen istemez misin bunu Deniz için?
Kıvılcım; Elbette isterim ömer. Ama yalan bir aile değil. Ona gerçek bir aile vermeyi ben istemez miyim sence? Biz aile olamayız ki birbirimizi tanımıyoruz bile.
Ömer yutkunur
Ömer; Kıvılcım ben sana her şey değişecek dedim. Ben oğlumun doğumunu kaçırdım, bir buçuk yılını kaçırdım. Bundan sonra bir gününü dahi kaçırmak istemiyorum.
Kıvılcımın boğazı düğümlenir gözleri dolar
Ömer; Evleniriz bizimle yaşarsınız. Bak tamam gerçek bir evlilik olmaz. Odalarımız ayrı olur. Deniz biraz büyüyünce benimle de kalabilecek yaşa geldiğinde boşanırız.
Kıvılcım konuşacakken ömer susturur
Ömer; Kıvılcım düşün lütfen. Senden tek istediğim düşünmen. Hemen karar verme.
Kıvılcım; Ömer hiç tanımadığım insanlar içine girmemi istiyorsun. Sen, ailen ben yapamam anla beni lütfen.
Ömer; Çözüm arıyorun kıvılcım. Denizle yaşamak benim de hakkım değil mi?
Kıvılcım susar
Ömer; Benim yerime koyar mısın kendini. Denizden ayrı kalsan sonra ona kavuşsan. Ondan ayrı kalmak ister miydin?
Kıvılcım; Ben onun annesiyim ömer ondan ayrı kalamam. Anne ve baba aynı değil.
Ömer; Haklısın. Ama ben de babasıyım. Diğer babaları bilmem Kıvılcım. Benim için bir çocuk bu hayattaki en kutsal şey. Denizin varlığını öğrendiğimden beri dünyam değişti benim. Başka bir şey düşünemiyorum. Kendini de düşün Denizi de.
Kıvılcım; O ne demek?
Ömer nefes verir
Ömer; Şu kafandan denizi senden alacağımı bir çıkar artık kıvılcım! Ne söylesem aklına gelen bu! Öleceğimi bilsem Denizi senden ayırmam!
Kıvılcım nefes verir başını sallar
Kıvılcım; Özür dilerim elimde değil. Her an tetikteyim sen de beni anla.
Gözleri doludur siler. Ömer yaklaşır koluna tereddütle dokunur
Ömer; Demek istediğim şey birlikte olmak. Deniz annesiyle ve babasıyla olur. Sen tek başına her şeyi yapmak zorunda değilsin. Kıvılcım farkındayım çok güçlü bir kadınsın, cesursun. Ama tek başına bir yükü taşımak zorunda değilsin. Bak ben büyük bir aileyle büyüdüm. Ne demek olduğunu biliyorum. İnsanın ailesiyle olması kadar güven verici bir his yoktur. Kendini düşün nasıl büyüdün bilmiyorum ama bir düşün.