Bir insanı en iyi tanımanın yolu bence onun yaşantısını bilmekten geçer.
Yaşantılar insana çok şey öğretebilir.
Bir insanın davranışı aslında yaşantısına bağlıdır.Kendimdem örnek verecek olursam, çölyak tanısı hayatımın dönüm noktası gibiydi.
Bilinçsizdim hemde fazlasıyla fakat bunlar bana yeni şeyler kattı.Çölyak ataklarım daha dikkatli olmamı sağladı. Yaşadığım sağlık sorunları her geçen gün beni biraz daha bilinçlendirdi.
Hatalarım bana yeni şeyler kattı.
Çoğu zaman fazla tepki vermemin sebebi de bu zaten.
Geçmişte beni kandıran insanlar bende böyle bir etki bıraktı.
Ben, bana hassas davranan insanlar hariç diğer insanların oturduğum sıraya dahil dokunmasına tepki göstermekteyim.Siz buna takıntı derseniz evet o zaman takıntılıyım. Fakat benim bu tepkilerim geçmişime dayalı...
✓✓✓
Sınıfta gördüğümüz manzara karşısında Hilal ile donup kalmıştık.
Hoca hızlıca araya girmişti.Yavuz Emrah'ı dövüyor, diğer erkekler onları durdurmaya çalışıyordu.
Manesa ise bir köşede gülüyordu.
Hilal ile kapıda öylece dikilirken Yare bizi çekiştirerek sınıfa getirdi.
Manesa en sonunda Yavuz'un yanında yerini almış, hoca ve Emrah'a bakıyordu.
"Kızlar, burada neler oldu?" bilerek fısıltı olarak söylemiştim fakat hoca bunu duydu.
"Biri bana burada neler olduğunu söylesin. Çabuk!"
Nur öne çıkarak anlatmak istediğini gösterdi.
"Anlat kızım."
"Hocam herkes dersin boş olduğunu sanıyordu. Hilal ve Damla sınıftan çıktıktan sonra herkes yerinden kalkmaya başladı.
Bende Yare'nin yanına geçtim.
Bir süre sonra Manesa yanımıza geldi.
Bize bağırmaya, bizimle dalga geçmeye başladı.
Biz Yare ile ne olduğunu anlayamadık.
Manesa aniden Yare'nin kitaplarını yere atınca onu ittirdim.
Bunun üzerine Manesa saçımı çekmeye başladı. Yare araya girmeye çalışsa da başaramadı.
Emrah olanları görmüş olacak ki Manesa'yı benden ayırmayı başardı.
Manesa bunun üzerine bir çığlık attı hemen ardındansa Yavuz'a seslendi.
Yavuz gelince Emrah'ın kendisine vurduğunu, hatta saçını çektiğini söyledi.
Yavuz da bunun üzerine Emrah'ı dövmeye başladı. Onları ayırmaya çalıştık fakat yapamadık.
Kavgayı ayıramayınca öğretmen çağıracaktık ki siz geldiniz."Nur anlattıkça Hilal ile daha da şok oluyorduk.
Manesa ve Yavuz ne yaşamış olabilir de durduk yere böyle bir şey yaparlar?
Aklım almıyor doğrusu.
Hoca Yavuz, Manesa, Emrah ve Nur'u yanına alarak sınıftan çıktı.
Bir süre sonra hepimiz yerlerimize geçtik.
Hoca büyük ihtimal Nur'u şahit olarak yanına aldı.Dersin bitmesine son 10 dakika kala Nur, Emrah ve hoca gelmişti fakat diğer ikili yoktu.
Büyük ihtimal tutanak tutulmuş ve aileleri aranmıştı.
Daha gelir gelmez sorun çıkartıyorlarsa bu yıl işimiz zordu.
Zil çalmış, hoca sınıftan çıkmış ve ilk teneffüs başlamıştı.Nur'un anlattıkları tam da düşündüğüm gibiydi.
Aileleri aranmış ve bu günlük eve gitmeleri istenmiş.
Emrah ise teneffüsün sonlarına doğru gelen nöbetçi öğrencinin çağrısı üzerine velisi ile evine gitmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bende Sizden Biriyim (Kronik 1)
Short StoryKronik rahatsızlıkların zor olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Zor olan onunla yaşamak değil, onu kabullenmekti. Kronik rahatsızlık neydi? Dışlanılacak bir durum mu? Zorbalanmak için bir yol mu? Dışlanmak için bir bahane mi? Ötekileştirilmek i...