Doktorun söylediğine göre Semih'in ameliyat olması gerekiyormuş.
O an şöyle düşündüm;
Ya tanıyı çok geç alsaydım?
Ya çölyak değilde başka bir hastalık deselerdi?
Peki Hilal?
Ya o tanı alamasaydı?
Belki bugünlere gelemezdik...Her rahatsızlığın kendine göre zorluğu vardı; bazısında kalbin sıkışır, bazısında canın ne kadar istese de yiyemediğin şeyler olur, bazısında koşamazsın, bazısında yanlış yazar ve hatta farklı konuşursun, bazısında ömür boyu ilaç kullanırsın, bazısında ilacın yoktur, bazısının tedavisi vardır, bazısının tedavisi yoktur gibi...
Hey sen! Evet sen, şuan bu yazıları okuyan sen.
Belki normal bir bireysin belki de rahatsızlığın var bilemem.Görünmezsin dediğim örneği hatırlıyor musun? Aslında görünmezsin ama seni gösteren şey farklılığın demiştim.
Kronik rahatsızlıklar normal insanlar için farklılıktır.
Sizi insanlara farklılığınız gösterdiği için tuhaf olarak nitelendirilirsiniz toplumda.
Sadece şunu bil, bir insan farklı olduğu için dışlanamaz, ötekileştirilemez, zorbalanamaz...
Başka bir konu da şu; bazı arkadaşlarım
"Keşke senin gibi kronik rahatsızlığa sahip olsam, çok havalı."
Diyor, yanılıyorlar.Havalı olan rahatsızlık değil, onunla yaşamayı öğrenmiş olmandır.
Çünkü onunla yaşamak demek onu kabullenmek demek.
Onu kabullenmek demek de kendine yeni bir yaşam tarzı bulmak demek.Ayrıca şunu söylemek istiyorum; rahatsızlığını saklayanlar da var.
Evet dışlanmamak için, zorbalanmamak için, ötekileştirilmemek için rahatsızlığını saklayanlar var.
Şunu bilin: Biz de sizden biriyiz. Bende sizden biriyim.
Hepimiz sizin gibiydi, hepiniz de bizim gibi.Ben seni anlıyorum, sende beni anlarsın umarım...
✓✓✓
Semih'in ameliyat olmasına 4 gün vardı.
Ameliyattan sonra o da glütensiz diyete başlayacaktı.
Mira, Şevval, Gürkan, Alper, Hilal, Nur, Yare ve ben her zamanki gibi çardaktaydık.
Semih için endişelenirken bir yandan da olumlu düşünmeye çalışıyorduk.
Durumu ameliyat seviyesine kadar uğlaşmış birinin ameliyattan sonra hızlı toparlaması zaten beklenemez.
Diyete başlasa bile.Tek duamız Semih'in ameliyatının başarılı geçmesi.
Doktorlar Semih'in bağırsaklarında kitle de tespit etmiş.
"O kadar olur mu?" Derseniz, evet o kadar olur!
Çölyak hakkında bir başka bilgi; çölyak sadece sindirim ile ilgili değil, gelişim ile de ilgilidir.
Gelişim geriliği şikayeti ile doktora giden bazı kişiler gastroenterolojiye yönlendirildiğinde çölyak çıkabiliyor.
Dediğim gibi gerekli testler yapılmadığı sürece kesin bir sonuca ulaşılamaz.
Yani bu durum karnım ağrıyor diye arama yaptığınızda kansersiniz sonucu görmek gibi bir şey.
Mira beden derslerinden muaf, bizde beden derslerinde Mira ile takılıyoruz.
Tabii hoca fark etmesin diye de türlü türlü hallere giriyoruz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bende Sizden Biriyim (Kronik 1)
Short StoryKronik rahatsızlıkların zor olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Zor olan onunla yaşamak değil, onu kabullenmekti. Kronik rahatsızlık neydi? Dışlanılacak bir durum mu? Zorbalanmak için bir yol mu? Dışlanmak için bir bahane mi? Ötekileştirilmek i...