Fairy Sumin - Hajat Hyunwoo

25 5 5
                                    

Choi Hyunwoo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Choi Hyunwoo.

Remaja belasan tahun yang masih meratapi pemergian satu-satunya adik yang sangat rapat dengannya.

Mereka berlatih vokal, bermain piano serta belajar skuba bersama.

Mereka sering disalah anggap sebagai kembar kerana keakraban mereka.

Kejadian tragis yang merenggut nyawa adiknya setahun lalu masih segar dalam ingatan Hyunwoo.

Dia tidak akan dapat lupakan.
Dia tidak akan maafkan.

Perompak yang memecah masuk rumah mereka bertindak melulu dengan mencederakan Hanwoo yang ingin melindungi Hyunwoo.

Malam itu juga, Hanwoo pergi meninggalkan Hyunwoo.

Rasa serba salah masih ada dalam dirinya.

Kata eomma, jika Hyunwoo di tempat Hanwoo ketika itu, mesti Hyunwoo juga melakukan perkara yang sama.

Firasat serta sikap mithalinya sebagai seorang abang pasti akan mendahului dalam apa jua situasi.

" Hyunwoo, jangan salahkan diri kamu.

Kami terima kehilangan Hanwoo..

.. dan eomma appa juga harap kamu boleh relakan pemergian Hanwoo.

Hyunwoo abang yang baik.
Selalu lindungi Hanwoo sehingga Hanwoo sendiri terlalu sayangkan kamu.

Pengorbanan dia tak sia-sia kerana jika kamu yang pergi malam itu, mungkin Hanwoo tak akan sekuat kamu sekarang.

Mungkin dia tetap akan tekad untuk lawan penjenayah tu, menyusul kamu juga pada akhirnya. ", pujuk ibunya.

Hyunwoo kekal diam.

Dia tidak tahu mengapa, walau setelah 12 kali purnama mengelilingi bumi, dia masih tidak dapat merelakan semua itu.

Dia terima adiknya sudah tidak ada.

Dia cuma tidak boleh melupakan kejadian di malam itu.

Penjenayah celaka !

.

.

.

.

Dengan kepakan sayap nan terasa begitu berat kerana perlu meninggalkan dan berpisah dengan cinta pertamanya, di sinilah Sumin.

Di perkarangan rumah Hyunwoo.

Rumahnya kelihatan sangat cantik.
Dengan adanya lampu-lampu sepanjang laluan hadapan menuju ke rumah.

Tampak sungguh selesa.
Tipikal rumah idaman semua orang.

Sumin tersenyum sebaik sahaja dia terlihat Hyunwoo. Dia sedang duduk di bawah kanopi di rumahnya.

Sumin mula terbang rendah.

[✓] Sketsa Mini xikers (bab pendek)Where stories live. Discover now