3-Kadı İle Müderris 🪷

355 22 4
                                    

Selam güzellikler...

Oy sınırı: 20

Yorum sınırı: 15

Oy ve yorumlarınızı bekliyorum...

--------------------------------------------------------------

"Dediğim gibi birşey bilmezim... Ben danişmend Cezir'in anası Gülendam Hatun ile Cezir'in vaziyetini konuşurdum... Zati çok kalmadan kendimi yerde buldum"

Gonca dikkatle adamın dediklerini dinliyordu. Kendini kaptırıp adamın yüzünü incelediğini fark etti. Hekim öksürmese halen de incelerdi. Hekimin alttan sırıttığını görünce kendine kızdı. Sinirini de ona gülerek bakan hekime sert bakışlar atarak giderdi.

"Yazasın kazasker... Figar(yaralı) er Osmam Bey Oğlu Pazarlu Bey-

"Alaeddin Ali' dir adım Gonca hatun "

"Pazarlu dedim"

"Alaeddin ali dedim bende Gonca hatun"

"Gonca değil kadı"

"Pazarlu değil Alaeddin Ali"

Alp gelir

"Alaeddin Bey, babanız Osman Bey geldi"

Osman Bey yanında oğulları Orhan  bey ve Melik Bey gelir.

"Gardaşım nasılsın eyi misin"
diye gelen Orhan Osman Bey'in elini kaldırmasıyla sustu.

"Oğul kalkasın gideriz"
dedi birden.

Gonca hemen atıldı.

"Daha sorgusu bitmedi Osman bey"
dedi hafif bir sinirle

Osman Kadı olduğunu hatırladığı Gonca'ya selam verip Orhan ve Melik'i dışarı çıkardı.

"Sorgun bitende eşyalarını toplayasın. Vazifen gayrı Melik'indir"
demesiyle Alaeddin kaşlarını çattı.

"Bunu sonra konuşacaz bey babam"

Adam oğulları ve alpları alıp dışarda beklemeye başladı. O sırada içeri gelen Hacer, Alaeddin'in gideceğini duyunca ağlamaya başladı.

"Müderris Bey gidecek misiniz? Siz de mi beni bırakıcaksınız" dedi buğulu bakışlarıyla.

Adam başını iki yana salladı.

"Yok ben hiçbiryere gitmem. Senin gibi tatlı bir kerime(kız cocuğu)nu bırakıp gidermiyim hiç?"

Gonca öksürüp kızını uyardı.

"Kızım sen gayrı git balalarla oyna biz Müderris beyle bişeyler konuşacaz hayde kızım hayde."

Hacer sinirla giderken Alaeddin yüzünü kadına döndü.

"Yazasın kazasker... Figar er, Pazarlu Bey 'in ifadesine göre... edilecek bişey kalmamıştır. Diğer şahitlerin kelamları esas alınacaktır. Teştüt bitmiştir, geçmiş olsun..."

Algon Hikayeleri Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin