kapitola 1.

21 3 4
                                    

,,nechceš jít do knihovny?" Zeptá se Tereza své kamarádky ,,potřebuji udělat ten úkol z dějáku." "Jo ten úkol! Jasně!" Plácne si dlaní do čela Marie. "Proč nám museli dát úkol tak primitivní? Druhá světová easy peasy." Nahodí uvolněný úsměv od ucha k uchu. "Ale stejně bych byla radši, kdyby nám dali úkol do těláku. Třeba přespolní běh." Ví, že její kamarádka nesnáší běhání. ,,ještě to by chybělo." Odfrkne si Terezie ,,chci to mít dokonalé." Oznámí jí přesně stejným tónem. "No nevím. Mě by bohatě stačilo to tam napatlat cik cak a pak hurá za Abbey!" Abbey je její kůň a ona ho zbožňuje ze všeho nejvíc. "A po vyjíždět si zalézt do stájí a tam se natáhnout s dobrou knihou." ,,tak to ani náhodou." Odsekne Terezie, i když kniha jí není proti chuti ,,to tvoje cik cak by vůbec nedávalo smysl. Minule jsi napsala, že první světová válka začala v roce 1918 a skončila 1914." "No tak. Když se přimhouří obě oči dá se to brát jako správně." Obhajuje se. "Navíc mám dobré známky a ty jsi mi to nakonec opravila takže za mě je to na pohodu!" Směje se na Terku a pozoruje jaká bude její reakce. ,,to tak." Odsekne podrážděně Terezie ,,to vypadalo, jakoby čas běžel pozpátku ,,a kdybych ti neopravovala každou pitomost, máš z dějáku pětku." "Tak sorry. Já prostě na dějepis nejsem. K práci na farmě je ti dějepis k ničemu." Společně zamířily do obrovské budovy s nápisem knihovna. ,,ale je tak zajímavý." Protestuje Tereza a prsty si pročísne dlouhé rozpuštěné vlasy. "No o tom nepochybuji. Ale fakt jsem jen nedával pozor a napsala to obráceně. Navíc si trošičku nepamatuji co ta úča můča povídala. ,,to proto, že jsi nedávala pozor." Odsekne její kamarádka. "Ale šlofíček byl luxusní." Vzpomene si na tu hodinu. ,,kdybych si ho dala taky, tak máme pětku obě." Odsekne Terka. "No jo tak se nezlob." Pak si na něco vzpomene a rozzáří se jí obličej zlomyslností. "Ale v těláku ti to moc nejde co?" ,,no jo no." Zabručí naštvaně Terka, zatímco vybírá nějakou knihu o druhé světové válce. 
"Jé koukni! Tahle kniha by taky šla!" Zavolala na Terku Mari a ukazovala na knihu s názvem Terezín. ,,super!" Rozzáří se jako sluníčko Terka a vytáhne jí a hned do ní zaboří nos. "No aby ses jednou nezblaznila  šprte" Řekne polohlasně. A pak prohodí jakoby nic. "Jdu najít knihu Blizzard. Nevíš kde ji najdu?" ,,támhle." Ukáže ,,a neříkej mi šprte." Dodá ,,hele, co jsem našla." Ukáže na hvězdu vyrytou do dřeva ,,pamatuješ si, co to je?" "Nevím nějaká Ehm šesticípá hvězda která má co do činění s ďáblem?" Tipla si. ,,já to věděla." Odfrkne si Terka ,,to vážně nepoznáš židovskou hvězdu?" "No samozřejmě. Věděla jsem to celou dobu. Jen jsem že zkoušela." Zrozpačití Mari.  ,,No jasně." Odfrkne si Terka, ale už jí nehodlá trápit. Místo toho začne hvězdu zkoumat a přejíždí po ní prsty. "Hej není to nezákoný řezat do majetku knihovny?" Řekne Marie a má divný pocit jakoby se začínala houpat podlaha. ,,to teda jo." Zamumlá, ale je vidět, že je myšlenkami jinde. Jakmile hvězdu celou obejde prstem, svět potemní.

Svit židovské hvězdyKde žijí příběhy. Začni objevovat