alex melihat alfa dan perempuan itu dimarahi oleh cikgu shukri , guru displin sekolah. sekarang mereka berada di dalam pejabat . nasib waktu rehat , jadi tak ramai orang pun yang berada dalam pejabat tu . alex hanya memerhati di hadapan pintu.
" kamu ni memang tak tahu malu ke ha , bergaduh depan orang ramai . tak tau ke sekolah kita ni sekolah elite , kena jaga prestasi sekolah . kamu alfa , budak baru tapi dah nak jadi samseng ke ?! dan kamu dila , kamu perempuan , malulah sikit , mana adab kamu ,, haaa !! " cikgu shukri memarahi mereka dengan nada yang sedikit meninggi.
"ma-maaf , cikgu " dila bersuara . manakala alfa hanya mampu diam , tidak berani .
mama alfa sendiri tak pernah marah dia macam tu , jadi alfa berasa sangat takut yang bercampur sedih .
" cikgu akan bagi kamu berdua hukuman , kalau tak , kamu akan buat lagi . dila , kamu akan digantung selama seminggu . sebab dah banyak saya dah dengar aduan tentang kamu bergaduh dengan yang lain , tapi selama ini saya hanya diam " dila yang mendengar nya melopong terkejut . dia menatap cikgu shukri dengan merayu .
" t-tapi cikgu , bukan saya yang- "
" ah takde takde , kamu keluar sekarang ! " cikgu shukri bersuara dengan marah.
dila keluar dari pejabat dengan menghentakkan kakinya .
alex yang berada di pintu itu menatap nya tajam ."kau buat alfa sakit eh , kau tunggu nanti aku buat kau double " bisik alex tepat di telinga dila saat dia ingin melangkah keluar .
dila menelan air liur pahit , she knows alex's dark side very well. because ,, dia pernah nampak depan mata .
"kamu alfa! apa patut saya buat dengan kamu ni " cikgu shukri mula berdiri sambil bersekap dada.
alex memerhati alfa yang sedari tadi hanya diam . kepala nya hanya tunduk kebawah , muka nya memerah , mata nya sedikit berair. dengan rambut berantakkan dan baju nya yang masih basah . alex kemudian ternampak koyakkan dibelakang baju alfa yang seperti tergores sesuatu .
alex menggengam tangannya . dia tak sanggup tengok alfa dalam keadaan macam tu .
'i have to do something'
alex mula menghampiri mereka . tepatnya menghampiri alfa.
" cikgu , pasal alfa izinkan saya uruskan. salah saya juga sebab tak pandai nak kawal diorang . lagipun alfa masih baru , so I don't think he deserves to receive a heavy punishment like dila . " alex bersuara sambil tangannya memeluk bahu alfa untuk menenangkan nya.
" baik , cikgu serahkan dia kepada kamu . pastikan dia menerima hukuman kecil . and remember alfa , cikgu taknak lagi benda macam ni berlaku . kalau tak , cikgu tak akan teragak agak untuk hukum kamu , faham ! "
" fa-faham cikgu " alfa bersuara lemah .
" kamu berdua boleh keluar sekarang . aish , macam macam " cikgu shukri kembali dudul melakukan kerjanya .
" terima kasih , cikgu " alex menunduk memberi tanda hormat. kemudian dia menarik tangan alfa keluar dari pejabat .
melihat alfa yang sedari tadi hanya diam , alex mula bersuara . dia masih mengenggam tangan alfa .
" kau ,, okay ? " alex melihat muka alfa dengan jarak dekat dan sedikit menunduk . dia memerhati wajah alfa dengan lama . kulit nya putih , dengan sedikit memerah . bulu mata nya lentik .
bibir mungil nya bewarna pink . terdapat tahi lalat dihujung bibir yang melihatkan bibir itu kelihatan manis . belum ditambah lagi dengan lesung pipit alfa bila dia senyum . alex menelan air liur . dia mengalihkan pandangan nya .
YOU ARE READING
my strict headprefect
Romance" habis perhimpunan , berlari keliling tapak 5 pusingan . sebab kau datang lambat " - alex ryan " woi woi rilex aa aku baru firstday kot harini. lambat 3 minit je pun . WOIII EEE , BENCILA " - hae-kif alfa ----------------- update hampir setiap hari...