" mhm " alfa pusing menghadap ke kiri ." mhmm " alfa pusing menghadap kanan balik . tidur dia rasa terganggu , dengan bau roti bakar yang tiba tiba dalam bilik dia .
" abang takyah la makan dalam bilik orang " alfa menggosok gosok matanya , dia masih taknak bukak mata dia . nak sambung tidur , ye la kan weekend .
tiada respon dari abang dia , namun bau roti bakar tadi sekarang betul betul dekat hidung dia .
" eh abang ! orang nak tidur , makan la kat luar " alfa terus bangun dari tidur dia , nak marah abang dia yang saja kacau dia tidur .
tapi bila dia celik mata , tiba tiba dia tengok abang dia nampak lain .
" aik asal mata abang biru ? " dia menggosok mata nya untuk pastikan apa yang dia nampak sekarang ni .
" hai fafa "
" LAH EH , OPOCOT " alfa jatuh katil . sakit mat , dahla la lantai tak ada alas karpet .
" hey hey , are you okay ? " yeaa , alex . alex cuba bantu dia yang tiba tiba jatuh tu .
" eh erk macam mana iyan boleh ada sini " alfa melihat alex sambil menggosok bontot nya yang sakit .
" i already call you so many times before , but you did'nt answer "
" so iyan decide untuk datang rumah terus " alex menerangkan sambil buat muka monyok dia . dia duduk sebelah alfa atas katil alfa .
" oh , and i just bought you this roti bakar ! you like it right ? " alex menyegih sambil menghulurkan paper bag berisi roti bakar tu dekat alfa .
" oh okay thanks , but kenapa iyan call ? " alfa menyambut huluran roti bakar yang alex bagi . dia mengerutkan dahi , okay now ada lebih kurang 30 missed call dari alex. alfa memandang alex yang berada dekat depan dia tu sebab tiba tiba je alex ni call dia lepastu sampai sanggup datang sini .
" look ! hm dah agak . you forget about our promise , hm " alex kembali buat muka monyok , dia memuncungkan bibir .
' aw , this cold guy look cute . huh '
" which , promise ? sorry this week i have so much pressure on school lesson " alfa cuba memujuk dengan memegang tangan alex . dia merapatkan muka dia dengan alex untuk menatap redup mata birunya itu .
" em , that . jog . tengok sunrise . hm , dekat pantai haritu " bagitau alex dengan matanya memandang alfa .
alfa nampak berfikir lama
" ohh , yeaaaa . ingat ingat ingat ! hehe sorry " alfa menggaru tengkuknya .
" eh tapi kan baru pukul 6 pagi , awal lagi nii " bagitau alfa lagi sambil menunjukkan jam ditangan nya .
" kan nak tengok sunrise , hm " balas alex perlahan.
" okay so em , i need to mandi dulu . apa kata iyan tunggu dekat bawah okay ? " alfa memberi candangan. yela takkan nak suruh alex ni tunggu je dia dekat sini while dia tengah mandi .
" hm " alex hanya mengangguk perlahan . alfa cepat cepat capai tuala dia untuk mandi , taknak bagi alex tunggu dia lagi lama .
alex hanya memerhatikan alfa yang sedari tadi duduk cuba mengikat tali kasutnya tapi tak boleh . alex tahan diri dia dari nak tolong . yea , dia tengah buat buat merajuk . yela , sampai hati dah promise nak jog sama sama tapi tak ingat kan .
" hm iyan " alfa tiba tiba memanggil alex , dia tunjuk tali kasut yang dia tak dapat nak ikat dari tadi. dibuat muka konon konon comel dia tu nak suruh alex tolong dia .
YOU ARE READING
my strict headprefect
عاطفية" habis perhimpunan , berlari keliling tapak 5 pusingan . sebab kau datang lambat " - alex ryan " woi woi rilex aa aku baru firstday kot harini. lambat 3 minit je pun . WOIII EEE , BENCILA " - hae-kif alfa ----------------- update hampir setiap hari...