alfa memakan kedua dua aiskrim ditangannya dengan rakus . sebelah perisa strawberi , sebelah lagi perisa mangga . alex yang melihat tu hanya menggeleng perlahan . punya la dia risau tadi rupanya alfa ni craving aiskrim je . ada pulak orang jual aiskrim pagi pagi buta macam ni .lepas je beli aiskrim , alex ajak alfa untuk berehat dekat pantai sambil menikmati pemandangan yang tenang . alex loves to be like this . lagi lagi with the person like hae-kif alfa.
" are you sure you just want to have this , fafa ? " alex kembali menatap alfa . dia mengusap perlahan rambut alfa .
" iyaaann , ni dah masuk kali ke ketiga tau iyan tanye . its okay , tadi orang just dehydrated je sikit tadi . so , orang rasa nak makan aiskrim , hihi " alfa tersengih lebar .
" taknak makan something yang mengenyangkan ke ? "
" taknak taknak , awal lagi la nak makan berat " alfa menggeleng kepala .
" makan elok elok , kan dah comot " alex mengesat mulut alfa yang sedikit comot tu .
" btw kan , langit mendung kan . tak nampak sangat la sunrise tu kan" alfa memandang langit yang agak mendung tu . dia mencebik . baru je nak tengok pretty sunrise dengan alex .
" haah , mendung . takpe , lain kali kita datang lagi . we have a lot time together again " balas alex menatap langit yang mendung tetapi tetap nampak dia punya efek warna jingga tu dekat langit .
lama mereka termenung sambil melihat langit yang mendung nya sedikit memudar dan efek jingga dekat langit semakin banyak mencatikkan lagi pemandangan dihadapan mereka ini .
" the sunrise is really as beautiful as this and i love it " alex kembali bersuara .
" tapi sayangkan , sunrise ni selalu muncul sekejap je "
alfa membuang nafas ." sekejap , tapi dia ada setiap hari . walaupun mendung , dia cuba untuk muncul setiap hari " sambung alex ryan . dia bermain main dengan pasir pasir putih pantai itu . cuba menulis nama seseorang .
alfa yang perasan tu tersenyum . dia kemudian mengikut perbuatan alex dan cuba menulis juga nama seseorang disebelah perkataan yang alex tuliskan tadi . tanpa mereka sedari , kedua-duanya tersenyum sendiri melihat nama yang ditulis .
alfa kemudian mencapai beberapa cengkerang yang berhampiran untuk menghiasi ukiran nama itu ." cantikk "
dia menatap alex , mata biru alex nampak cantik berkilau apabila memandang langit yang berwarna jingga tu . dari mula mula lagi dia berkawan dengan alex sebab suka both of his eyes .
alex yang perasan itu memandang alfa kembali . merasakan suasana tenang dan damai yang sesuai ini , alex bersuara .
" hae-kif alfa " alex ryan menatap alfa , lama .
" hm ye ? " alfa bertanya hairan . muka nya menahan merah kerana alex menatap nya agak lama tanpa berkata apa apa .
...
...
" i like you "
"i like you since the first time we met"
alex ryan meluahkan dengan nada lembut dengan hati yang berdebar ." apa , nak apa " harith mengangkat phone call . orang tengah busy kemas baju , boleh pulak dia call .
" hello harith saya , tak kemas baju ke ? " kedengaran suara ceria alfi apabila harith akhirnya mengangkat call nya setelah sepuluh kali percubaan tak termasuk mesej yang tak berbalas .
YOU ARE READING
my strict headprefect
Romansa" habis perhimpunan , berlari keliling tapak 5 pusingan . sebab kau datang lambat " - alex ryan " woi woi rilex aa aku baru firstday kot harini. lambat 3 minit je pun . WOIII EEE , BENCILA " - hae-kif alfa ----------------- update hampir setiap hari...