" panas laa " keluh harith.
habis je meeting pengawas tadi , bapak dia call cakap tak boleh nak ambil dia balik harini sebab ada kerja and mama dia pun sama . tak pasal pasal kena balik naik grab . dan sekarang harith berada dekat bus stop depan sekolah . dah hampir 15 minit dia tunggu grab tapi tak sampai sampai . nak balik ngan member , member semua dah balik.
" mati kering aku macam ni , dah la dahaga gile " harith merungut kembali . dia pandang ke arah pondok keselamatan . tak kan nak balik dengan pak guard pula , kan kena cop ada relay kan ha. lama dia tengok , tiba tiba dia ternampak seorang pelajar yang pakai baju prefect menghulurkan kunci dekat pok guard tu .
" nah pak guard , kunci bilik meeting "
' thats alfi ! ' terus harith pandang ke arah lain , tak nak bagi alfi nampak dia.
"ayya makin busy eh prefect sekarang" pak guard itu menyambut kunci tersebut.
" biasala pak guard , budak harapan sekolah kan hehe " alfi menyengih .
" meeting apa pulak kalini "
" kitaorang ada kursus seminggu nanti , pak guard " balas alfi
" oh aman la budak budak sekolah ni nanti kan hahah "
" amboi , budak sekolah ke pak guard yang aman " alfi layankan je pok guard ni .
" tumpang sekaki "
" eh , tadi pak guard ada nampak seorang lagi budak belum balik . dia pakai baju pengawas macam kamu la " sambung pak guard tu lagi
" kat mana "
" tu yang tengah duduk kat bus stop , tengah pusing arah lain tu ha . kesian dia dari tadi tunggu mak bapak , mak bapak dia tak ingat dia ada anak agaknya " sambung pak guard tu sambil tangannya menunjuk kearah harith .
alfi yang memandang tu hanya menyengih . dia kenal sangat , walaupun nampak dari belakang je .
" aduu la pak guard ni , dah la reka cerita . elok elok dia tak nampak . tunggu eh pak guard , aku report dekat cikgu cakap pak guard ni banyak buat content joget dekat tiktok , heh " harith bersuara perlahan . dia masih pusing ke arah lain , takut takut ter - eye contact dengan alfi .
mendengar tiada lagi percakapan antara harith dengan pak guard tadi . dia pusing balik . alfi dah takda .
raut wajah harith berubah kecewa
" dia tak nampak aku ke , hm "
tiba tiba
ping ping pingggg ping
harith pusing depan dimana ada seorang yang tengah hon motor betul betul depan muka dia . kecik besar kecik besar je dia tengok . dia kenal sangat motor ni.
" BISINGLA "
" BALIK NGAN ALFI JOM " alfi memekik sambil membunyi kan lagi hon motornya
" TAKNAK ! "
" NAIKK , HARITH "
" ORANG DAH ORDER GRAB LA "
" TAK PAYAH TAK SELAMAT "
" ELEH , NAIK NGAN ALFI LAGI LA TAK SELAMAT "
alfi mengeluh . " harith saya , jom balik dengan saya . panas ni , nak mati kering ke" alfi kembali mengajak , kali ini dia bersuara lembut . memujuk
harith nampak berfikir . lama lama duduk dekat panas ni kan pengsan pulak .
" takpe , grab tu nanti alfi bayar balik double" balas alfi lagi . dicapai nya beg harith terus letak atas motor
YOU ARE READING
my strict headprefect
Romance" habis perhimpunan , berlari keliling tapak 5 pusingan . sebab kau datang lambat " - alex ryan " woi woi rilex aa aku baru firstday kot harini. lambat 3 minit je pun . WOIII EEE , BENCILA " - hae-kif alfa ----------------- update hampir setiap hari...