four

579 23 2
                                    

tante tante culik aku dong
ku gak mau malem minggu cuman bengong~

bunyi ringtone talefon alfi mengejutkan dia.
jam telah menunjukkan 5.30 pagi.

" hello "

" alfi , aku tak masuk sekolah harini . ada hal sikit dengan dean , kj "

alfi menggeliatkan badan nya . sekali sekala dia menguap .

" hal apa do , jangan macam macam "

" kau takyah risau , aku buat kerja clear punya . tolong mintak dekat kakak kau , aku nak kerja shift malam harini . "

" yela . ingat wey , kau kena tangkap ke apa , aku tak boleh tolong dah "

" i know and please take care of him " panggilan dimatikan.

" haish , dia punya tabiat yang tu memang tak boleh tinggal " keluh alfi sendiri.

alfi membuka tiktok. dia malas lagi nak mandi . mandi waktu awal awal macam ni menggigil la jawabnya . lagipun takde perhimpunan hari ini , boleh dia lambat lambat sikit.




















bau roti bakar yang menusuk ke hidung alfa mengejutkan dia dari tidur . alfa kalau bau makanan memang dia mudah je nak bangun . cara lain kalau nak kejut dia bangun tu memang tak ada la ye .

alfa membuka mata nya perlahan lahan .

" huarghh " dia menguap sembari mengesat air liur dia yang sedikit meleleh . ewww

clekkk clek clekk

"HAHAHAH buruk nya kau adik , dengan muka baru bangun " alfi mengambil beberapa keping gambar adik nya yang baru bangun tidur tu.

"eh bang , yang kau makan dalam bilik aku ni kenapa " alfa melihat abang nya sedang melahap roti bakar di atas katil nya .

" saja nak suruh kau bangun . dah cepat siap , kau pergi dengan abang harini "

" alaa , orang nak pergi sendiri laa " alfa merengek.

" jangan nak mengada , motor kau tu kat sekolah . kau balik dengan abang kan semalam " alfi bersekap dada.

semalam alfi punya latihan bola kebetulan habis waktu orang balik sekolah . so dia decide nak balik sekali dengan alfa , bukan apa , adik dia tu kan baru lepas wwe . kan jadi apa apa tengah bawa motor kan susah .

" em yelaa yela " alfa mula melangkah malas ke bilik air untuk mandi.




















" MORNING MOMMOM , DADDAD !! " alfa berteriak dari atas tangga , menuju ke meja makan di bawah .

" eh apa bising bising . malu la jiran dengar . nanti orang ingat daddy bela anak monyet " balas daddy nya .

" entah nya , tak ada alfa behave je kan rumah ni daddad kann ? " alfi bersuara menyokong daddy nya.

alfa yang mendengar nya mencebik . dia pergi dekat mommy dia . mencari sokongan.

" hmh , mommom jomla balik korea . ada orang tu tak suka kita duduk sini " alfa menempel dekat mommy dia .

" eh orang tu tak suka alfa je , mommy ada daddy . daddy suka mommy , kan sayang ? "
mommy alfa memandang suami nya itu sambil mengernyit .

daddy nya tersenyum miring .

" iyaa sweetheart saya , alfa tu anak pungut kita je kan " tambah daddy nya , mengusik.

" omg , 'sweetheart' ? jiwa jomblo ku bergetar " ucap alfi sambil menggedik geli melihat aksi mommy dan daddy nya ni . ye la pasangan ldr lama baru nak melekat balik.

my strict headprefectWhere stories live. Discover now