kring kringgtepat jam 1.30 petang , loceng sekolah Tech-c high school berbunyi . menandakan waktu pulang bagi pelajar lower form di sekolah itu . manakala upper form pulang pada pukul 2.00 petang .
belum sempat cikgu ti habis mengajar , budak budak kelas 3 einsten semua dah bangun masing masing sibuk mengemas buku nak balik.
" JANGAN LUPA KERJA YANG CIKGU BAGI YE " pesan cikgu ti dengan suara selantang lantangnya . ye la , cakap slow slow pun bukan diorang dengar . masing masing sibuk pikir nak balik .
" baik cikgu . bangun !! terima kasih cikgu " ucap ash selaku ketua kelas .
" terima kasih cikgu " sambut murid murid lain.
" lea , harith , korang balik la dulu . aku kena jumpa someone " alfa memberitahu dua kawan rapat nya tu.
" duh , kau nak buat apa do . kau jangan pelik pelik mentang mentang dah tak ada orang . this is malaysia , not oversea okayy " lea memandang alfa pelik .
lea dengan pemikiran overthinking dia tu memang tak boleh lari .
" tak nak aku teman ? " tanya harith pulak. harith bukan apa , takut jadi apa apa dekat bakal adik ipar dia ni . yakin eh adik ipar.
" tak payah risau la , aku bukan nak buat benda pelik pun. lagipun aku nak jumpa headprefect kita tu la " balas alfa balik
" weh kalau kau nak jumpa dia lagi aku takut . kau dengan dia tu ibarat singa dengan kucing tau "
" hek eleh , kau pandang rendah dekat aku eh lea "
" memang kau rendah pun , welk "
" eleh macam kau tinggi sangat "
" takpe la , perempuan pendek ni comel " balas lea , taknak kalah dengan alfa
" perasan siaa "
okay , diorang dah start adu mulut balik. harith geleng kepala , kemudian dia tarik bahu lea .
" dah dah woi , jom balik lea . aku lapar . bye alfaa , kitaorang gerak dulu "
" jaga jaga kalau dia terkam kau , kau sepak je tengah dia . byee " lea pusing ke arah alfa lalu melambai sambil bahunya dipegang harith .
" ergh mengarut je lea ni " gumam alfa
tanpa disedari harith , seseorang memerhatikan mereka keluar dari kelas dari blok bangunan depan .
dia hanya memandang harith yang keluar dari kelas dengan lea dengan muka masam ." are they to close ? hm " dia membuang nafas dan kembali pusing kedepan . fokus dengan apa yang diajar cikgu .
" setengah jam juga aku nak kena tunggu dekat bilik meeting ni . dah la tak ada orang , seram do " alfa mengeluh .
dia kemudian memilih untuk duduk di bangku yang berhadapan bilik meeting tu sambil tunggu alex datang. alfa keluarkan phone dia . dia bukak tiktok , nak stalk prince mateen .
~pangeran muda abdul mateen
dengan dayang anisha rosnah
pasangan indah pasangan mulia~masih tak boleh nak move on sebenarnya . mana tak nya kalau dah hari hari buka tiktok tetap keluar muka prince mateen je
" omg my prince dah jadi laki orang , uhuk broken "
alex dah siap kemas kemas buku . dia galas beg dia . jam di kelas nya pun dah menunjukkan pukul 2 petang .
YOU ARE READING
my strict headprefect
Romansa" habis perhimpunan , berlari keliling tapak 5 pusingan . sebab kau datang lambat " - alex ryan " woi woi rilex aa aku baru firstday kot harini. lambat 3 minit je pun . WOIII EEE , BENCILA " - hae-kif alfa ----------------- update hampir setiap hari...