- Part 2 ;
Can be read as a stand alone chapter.- A long one. (5k+ words)
Seeun × Yujun.
• Bitter chapter 💔
.
.
" Yujun, aku ada sesuatu nak beri kepada kau.
Nah.Anggaplah ini tanda minta maaf aku pada kau sebab dah kenakan kau dengan serangga tu tempoh hari. ", kata Seeun.
Sebuah kotak kecil segi empat tepat disodorkan kepada Yujun.
Awalnya Yujun ragu namun tangannya bergerak menerima huluran Seeun sebaik sahaja matanya menangkap wajah Seeun yang begitu sugul.
" Terima kasih sebab kau sudi terima. ", kata Seeun.
Mata indah nan berkilaunya menambat hati Yujun. Dapat Yujun rasakan bahawa dia memang benar-benar menyesali perbuatannya sebelum ini.
" Bukalah.
Kalau kau buka, aku anggap itu tanda kau terima pelawaan aku untuk bersahabat dengan kau. ", sambung Seeun lagi.
Mata Yujun membesar sedikit.
" Kita, berkawan ? ", soalnya terkejut.
" Ya. "
" Baik, saya buka sekarang juga ! "
Dengan cepat, Yujun membuka kotak kecil tersebut.
Bentuk matanya berubah melengkung ekoran senyuman cerianya yang terpamer indah.
" Buku nota dan cermin mata, woah !
Eh, ini cermin mata saya !
Terima kasih.
Puas saya cari dari minggu lepas.Seeun jumpa cermin mata ni di mana ? "
Senyuman Yujun tak menurun sejak tadi.
Dia sangat gembira.Selepas ini tidak perlulah dia terseksa untuk mengecilkan matanya ketika ingin melihat sesuatu dari jarak jauh.
YOU ARE READING
[✓] Sketsa Mini xikers (bab pendek)
Fanficbxb fluff & Malay | Bahasa Melayu These might be silly drabbles/shorts/one-shot ff but wwehe, saya suka. ✉