PH 10

219 6 1
                                    

"Kita kat mana ni Tengku? Besar nya rumah ni eh tak ni mansion ni!" Hana stared at the house in awe. The house is huge, enormous, gigantic.

'ni bukan rumah! Ni istana!' Hana yelled in her mind.

"Ni rumah orang. Abang nak ceroboh masuk." Athan said with no emotion but in his heart he's already laughing at her for believing him.

"A-apa!? E-eh Tengku janganlah! Ni rumah orang! Tak baik ceroboh masuk macam tu je! E-eh kenapa awak ada kunci rumah!? Letak baliklah!" Hana panicked when Athan pulled out a key to the house, his house to be exact.

"Abang gurau je lah. Ni rumah abang. Jom lah masuk, lambat abang kunci pintu." Athan joked.

"Betul ke ni?" Hana hesitantly asked not believing a thing from him.

"Betul sayang. Kat area ni banyak anjing tau, nanti kena-"

Zoom!

Hana ran inside, pushing Athan aside with full force.

Athan stared at his wife in shock when she pushed him with full force. A small woman like her can push a big man like him. Damn.....

"Badan kecik boleh je dia...wuah..." Athan mumbles.

"Cepatlah Tengku!! Tutup pintu tu! Nanti anjing tu masukkkk" yelled Hana.

"Alaa anjing tu tak gigit-"

"Kepala kotak! Anjing mana tak gigit!?"

"Anjing takde gigi sebab macam mana- aduh sakit lah sayang!" Athan huffed.

"Tengku ni sengaja eh nak buli Hana? Dah lah Hana nak tidur." Hana said before walking but then she came back grinning. "Ehehe lupa pulak ni rumah Tengku."

"Tu lah, beria sangat nak tidur, lupa ni rumah suami." Athan nagged while busy bringing their luggage.

"Alaa corry laahh Hana tak shengaja~" Hana said swinging Athan's arm.

"Dah jom abang bawak house tour. Besar sangat rumah abang ni, nanti sesat pulak Hana." Athan said pulling Hana with him.

"Kat rumah ni ada empat tingkat-"

"Bapak oi kenapa banyak sangat!?"

"Entah abang saja nak rumah ni besar sangat. Bolehlah kita main sorok sorok dengan anak anak kita nanti. Kalau Hana nak main sorok sorok dengan abang sekarang pun boleh jugak." Athan joked.

"Tengku main lah sorok sorok dengan jiran tu. Hana tak nak sesat dalam rumah sebesar cinta Hana untuk Pokro ngan Mark Lee."

"Amboi sekarang Hana kahwin dengan siapa? Abang ke pokro ngan marker tu?" Athan asked feeling a little jealous.

"Mark Lee- ah!! No!! Tengku buat apa ni!?" Hana yelled out in fear when Athan picked her up and put her on his shoulder.

Pak!

"Hey! Tangan tu kawal sikit! Jangan pukul bontot saya!!" Hana cried out.

"Jom kita pergi kat atas." Athan ignored Hana's yells, walking towards the elevator.

"Turunkan saya sekarang...." Hana instructed. Athan complied with her request and put her down.

"Dengar baik baik Nur Hana Estelle, abang takkan ulang balik apa yang abang explain kat Hana. Only once. Faham?" Hana nodded.

"Good. So ground floor ada living room, kitchen, dining room, gaming room and a few toilets. Tingkat satu ada bilik kerja abang, gym, movie theatre and also a few toilets. Tingkat dua ada bilik kita, surau and a few rooms that are not in use sebab abang tak tahu nak letak apa. Tingkat tiga ada guest rooms with toilets and lastly tingkat empat ada another theatre room so dapatlah kita private moments kaaaann?"

"Bapak banyak sangat bilik Tengku ada kat rumah ni tapi tak pernah pakai sia sia je." Hana said amazed.

Tu bailita domina tu ta lo ta duchi cachi un dj ta ispirando te parece que al living tu cadera esta queriendo tu cadera esta pensando y cuantas yeschis y machina

Ayo goyang dumang biar hati senang fikiran pun tenang

"Gempak dho!! Elevator Tengku ada lagu jedag jedug asek!!!"

Ding!

"Alaaa dah habis..."

"Dont worry kat tingkat empat ada bilik karaoke, abang lupa nak bagitahu." Athan said. "Jom" Athan brought her to a room.

"Bilik Hana kat mana?" Hana asked staring at the room with a confused face. "Ni ke bilik Hana?" Hana pointed at the room in front of her.

"You mean, our room?" Athan said by pressing the word 'our'.

"You're joking right? There must be a room for me." Hana let out an awkward laugh.

Athan raised an eyebrow. Leaning down to match their height. He leans forward, Hana could feel his breath on her face.

"Look at me. Do i look like im joking? Do i look like i have the time to joke around? Although i have lots of empty rooms here but i wont let you sleep in one of those rooms except for this room. This, is our room. No exception Miss Hana Estelle."

Hana gulped, staring at Athan's serious face.

"Jom tidur. Tadi kata nak tidur kan? Jom, abang pun dah mengantuk dah ni." Athan pulled her inside the room.

"H-hana nak mandi jap, nak tukar baju." Athan nodded before getting on their bed, leaning against the headboard. He pulls out his ipad, typing something on it which seems to be his work.

The bathroom door shuts close and comes out Hana wearing her silk pajamas, hair down.

Athan stared at his wife, gulping down harshly.

'fuiyo seksi sangat bini aku nii'

"Hana ni nak goda abang ke? Kalau ye, abang tergoda sangat tengok isteri abang, hot sangat." Athan smirks.

"Jangan nak menggatal eh! Dah Hana nak tidur. Ni- sempadan. Faham? SEM.PA.DAN." Hana puts a pillow in between them.

"This is your territory and this is my territory. Ni macam main mobile legend, jangan masuk territory saya, kalau tak nak kena hempuk dengan ipad Tengku tu." Hana bats her eyelashes. Athan rolled his eyes then continued doing his work.

"Dah tidur. Abang baca kan surah Al-Mulk untuk Hana." Athan said before opening the Al-Quran apps on his ipad.

Soon Hana drifted to dreamland after reciting the prayers and with Athan reciting the surah.

••••

Hana slowly opens her eyes when she feels a weight on her waist. She looks over at her waist to see a veiny arm wrapped around her waist. Her eyes suddenly felt fresh looking at the unknown arm.

"AAHHH!!!" Hana screamed, sitting up.

"TANGAN SIAPA PULA- eh aku dah kahwin lah astaghfirullah. Aku ingatkan mamat mana pulak yang peluk aku ni- eh?? Mana-"

"Apa!? Apa!? Kenapa!? Apa jadi!?" Athan sits up immediately when his wife suddenly screams. Hair? Dont ask.

'rambut dia macam dah kena ribut taufan. Comel nyaaaa'

"Hana lupa, Hana dah kahwin dengan Tengku." Hana grins.

"Lah itu je. Dah lah jom tidur balik-"

"EH KEJAP HANA DAH LAMBAT FOR CLASS LAH!!" Hana panicked

"Nak kemana pulak tu Hana sayang?" Athan asked with his voice hoarsed and deep.

"Nak pegi besiap for class lah Tengku." Before Hana could get off from the bed, Athan had pulled her back.

"Kita kan baru kahwin, Hana sayang. Mama and papa bagi kita cuti dua minggu. Jom tidur eh? Abang tired lah. Dah jom jom, abang dodoikan eh." Athan laid back on the bed, hugging Hana from behind while Hana just lets him, too tired to argue.

Professor Husband || COMPLETEWhere stories live. Discover now