PH 17

173 2 0
                                    

"Sayang abang?" Athan called out, eyes searching for his wife.

"Kat dapur!" Hana yelled from the kitchen, hands busy stirring the soup.

"Hmm sayang masak apa ni?" Athan backhugged her. Arms wrapped around her waist tightly, hiding his head on the crook of her neck.

"Soup ikan yu."

"Because i love you~" Hana rolled her eyes.

"Kenapa abang cari Hana tadi? Nak cakap something ke?" Hana turned off the stove, turning around to face her husband.

"Mama ada call abang. Nek Tok nak jumpa, the whole family nak jumpa siapa yang bertuah sangat ambik hati abang ni. Diorang ajak pergi balik kampong besok." Athan said, hands still wrapped around her waist.

"Hana takut lah nak jumpa family abang. Scary lah. Macam mana kalau Nek Tok tak suka dengan Hana?"

"Mustahil lah Nek Tok tak suka dengan sayang. Nek Tok tu walaupun dia garang macam singa tapi dia tak hina orang lain or berkasar dengan orang lain. Dia takkan cakap sesuatu yang menyakitkan hati orang, sayang. Trust me. They'll love you more than you love them." Athan tried to reassure his wife.

"Janji eh?" Hana raised her pinky finger.

"Ya abang janji." Athan then linked their pinky finger together.

"Okay jom kita makan! Hana lapar sangat."

••••

"Sayang kita dah sampai." Athan shook his wife's body to wake her up from her nap.

"Hmm?" Hana slowly opens her eyes, scanning the place.

"Nek Tok dah tunggu tu. Jom kita turun, barang biar abang yang bawak okay?" Hana nodded before getting out of the car. She shuts the door, eyes scanning around the crowded place.

"Sayang." Hana turned around to face Athan who smiled at her.

"Nek Tok kat mana?"

"Tu kat bawah tu tengah sembang dengan anak anak dia. Mama dengan papa dah sampai dah." Athan pulled her towards Nek Tok.

"Assalamualaikum Nek Tok." Athan greeted his grandmother, hugging her.

"Waalaikumsalam ya Allah Han! Dah lama Nek Tok tak jumpa dengan Han. Mana isteri kamu?" Nek Tok asked, eyes searching for Hana.

Hana who hides behind Athan, came out with a smile.

"Assalamualaikum Nek Tok...." Hana greeted and kissed her hands with full respect. "Nek Tok sihat?"

"Alhamdulillah Nek Tok sihat sayang. Jom kita masuk dalam. Nek Tok tak sabar nak bekenalan dengan cucu menantu Nek Tok ni. Nak tahu jugak macam mana hati si Han tu cair." Nek Tok pulled Hana with her, making their way inside the house.

"Nampak je Hana terus kena bawak lari. Pastu cucu dia ni? Kena tinggal macam tu je." Athan mumbles to himself.

"Aku pun kena jugak macam tu tadi, bang." Tengku Wafi pats his shoulder. "Nampak je Syakirah keluar dari kereta terus lupa dengan cucu dia yang sorang ni. Isteri aku yang mengandung lima bulan tu boleh dia tarik macam nak bawak bergusti tahu."

"Kau ni Wafi macam lah kau tu tak tahu Nek Tok tu macam mana kalau nampak je cucu menantu dia fuh confirm dia tak ingat cucu dia mana satu." Athan laughed loudly.

Professor Husband || COMPLETEWhere stories live. Discover now