Weeks later Hana started to feel a little nauseous and moodswings every hour. But mostly Athan had a nauseous feeling that he had to take a week off from work.
Hana was even late for her period. At first she would think it was maybe because shes stressed or something but the nausea days made her think of something else and decided to test it.
She bought the pregnancy test and decided to test it as soon as she got home. After a few minutes, she took a look at it.
Positive!
"Alhamdulillah ya Allah," Hana smiled happily caressing her flat stomach. Another human is growing inside her.
Hana decided to bring Athan to the clinic because Athan looked very much awful from all the vomiting.
"Kita pergi clinic eh?" Hana said sitting on the edge of the bed.
"Tak nak lah....." Athan said closing his eyes.
"Jom lah kita pergi clinic."
"Okay fine tapi sayang drive eh. Abang tak larat nak drive," Athan said smiling a little.
Hana drove them to the nearest clinic and waited for their name to be called. As soon as their name got called, they went inside the room that was told by the nurses.
"Puan, Tuan. Apa yang saya boleh bantu?" The doctor said.
"Jadi kebelakangan ni kitorang asyik muntah je tapi suami saya yang teruk lah tak dapat hidu bau makanan kalau tak dia akan muntah," Hana explained as the doctor listened to it.
"Hmm okay cik Hana boleh buat benda ni untuk sah kan sesuatu jadi Cik Hana perlu kencing dalam cawan ni lepastu bagi kat saya. Lepas beberapa minit, saya akan panggil nama cik."
Then Hana did everything the doctor had told her and waited for the doctor to call out her name.
"Sayang okay?" Athan asked despite feeling a little weak.
"Hmm okay. Abang okay ke tak ni? Muka abang pucat sangat," Hana worriedly said caressing his cheeks as he nodded.
"Cik Hana?"
Hana and Athan went back to the room and waited for the doctor to speak.
"Tahniah cik Hana dan encik Athan, awak berdua akan jadi ibu bapa," the doctor smiled.
Athan stared at Hana in shocked while Hana just smiled and nodded since she knew it earlier.
"Alhamdulillah ya Allah. Abang dah nak jadi daddy!" Athan cheered in victory before pulling Hana into his arm, hugging her tightly.
"Sayang pula dah nak jadi mummy!" Athan continued.
Someone outside the room, stared at Hana in hatred.
"I will make sure that baby wont even live for another month....."
••••
Athan had called the whole family to announce the great news. One of the news that will blow their mind.
The door slammed open which made Athan and Hana flinched.
"Kau tak boleh ke buka pintu macam orang biasa?" Athan said hands on his chest, holding his pearls from getting shocked by his own cousin.
"Tak nak!" Tengku Daniel poked his tongue out. He walked towards him and sat next to Athan.
"Sial lah Daniel ni!" Dylan stormed inside with an annoyed expression while Tengku Daniel laughed out loud.
"Dah kenapa kau ni?" Athan asked.
"Entah aku tak tahu dan tak nak tahu," Kamal shrugged his shoulder before taking a seat across them.
"Daniel pergi message kawan Aulia dan bagitahu diorang si Dylan ni suka sangat dengan kawan dia tu," Arsyad calmly answered Athan before taking a seat next to Kamal.
"Bodoh lah! Aku nak jumpa dengan dia esok! Macam mana aku nak hadap dia?" Dylan whined.
"Tak tahu," Tengku Daniel innocently smiled.
Soon their family had finally arrived and everyone took a seat.
"Assalamualaikum semua, hari ni Ray dengan Hana ada berita baik untuk semua," Athan excitedly said.
"Hana dah nak jadi ibu!" Hana announced. Everyone cheered in happiness. Tengku Daniel screamed in excitement.
"Finally! Aku dapat tengok junior Ray!" Tengku Daniel yelled.
"Diam lah!" Dylan slapped his arm and pulled him back down.
"Alhamdulillah! Dah berapa bulan?" Puan Zahraa asked. Tengku Sofia got closer to them and eventually the women brought Hana away from the men and went into the kitchen.
"Tahniah Athan, lepas ni Athan akan hadapi semua alahan mengandung yang jauh lebih teruk dari ni," Tuan Hezrin chuckles.
"Terima kasih abah," Athan smiled.
••••
"Kenapa kau nak jumpa kitorang?" Kamal asked as soon as he closed the door. Athan turned around and faced them.
"Aku nak korang cari maklumat apa plan Julin dan Raiyan selepas ni. Sebab aku tahu Julin ada plan nak sakitkan isteri aku," Athan said seriously. They stared at Athan confused.
"Macam mana kau tahu?" Dylan asked. How would Athan know Julin would hurt Hana when they havent met Julin the whole day.
"Dia dah tahu isteri aku pregnant," Athan answered.
"Hah? Korang baru je tahu kan? Macam-" before Tengku Daniel could finished his sentence, Athan had cuts him off.
"Aku tak bodoh lagi lah. Dia ada ikut kitorang pergi clinic. Dia langsung tak pandai nak cover. Dia ingat aku tak kenal ke dia pakai scarf kat kepala lepastu pakai kaca mata hitam," the others started to laugh. "Apa? Dia ingat ni hollywood ke pakai rambut palsu dengan misai lepastu bertukar jadi orang lain?"
The others burst into laughter. Tengku Daniel holds his stomach laughing, tears streaming down his face.
"Hilang akal agaknya...." Kamal wipes his tear.
"Memang pun. Dari zaman universiti dah dia hilang akal, asyik nak berkepit dengan Athan je dia tu. Sampai satu hari tu dia buat kat diary dia yang Athan cintakan dia dan Athan tu suami dia." Dylan shook his head in fear.
"Kesian. Sama lah macam Daniel nu. Umur dah masuk 32 tahun tapi masih single," Kamal sighed.
"Hoi! Apa kena mengena hilang akal dengan single? Bodoh betul!" Tengku Daniel kicked his ass.
"Arsyad pun single lah. Korang attack aku apehal?!" Tengku Daniel huffed.
"At least aku muda baru 27 tahun," Arsyad shrugged his shoulder.
"Arsyad?? You dah berubah! Mana suami I yang dulu?" Tengku Daniel did a dramatic moment. Arsyad facepalmed himself while Tengku Daniel just dramatically kneeled down holding his chest where his heart was.
"Ni lah kau. Jawapan kenapa kau single sangat sampai sekarang," Dylan shook his head. Athan just sighed looking at his friends.
"Kenapa aku ditemukan dengan sahabat yang tak tahu malu ni," Athan whispered under his breath.
"Kau diam lah beruk! Kau pun single!" Tengku Daniel stood up. Before Kamal could say anything, Tengku Daniel cuts him off. "Dan sebelum kau nak mengata aku, kau pun single sampai sekarang! Athan sorang je tak single!"
"Meletus balon hijau boom!" Arsyad jokingly said, laughing after.
"Kenapalah aku ada kawan yang tak normal. Arsyad sorang je yang normal...." Athan shook his head.
YOU ARE READING
Professor Husband || COMPLETE
Ficțiune generală"Tengku, perkahwinan ini hanyalah perjanjian antara parents saya dengan parents Tengku. Saya takkan jatuh cinta dengan Tengku atau sesiapa pun. Dengar perkataan cinta pun dah buatkan saya meluat." -Nur Hana Estelle "Hana, abang sanggup buat apa saja...