Hana walked down the stairs with her books. Just as she was about to walk out of the house with her car keys, a voice stopped her from doing so
"Hana, jom makan breakfast. Athan ada sekali ni ha, dia nak hantar Hana." Puan Zahraa said when she saw her daughter rushed to the front door.
"U-uh tak payah lah umi-"
"Hana, jom makan please? Kesian Athan datang jauh jauh semata mata nak hantar Hana." This time it's Tuan Hezrin's turn to persuade his daughter.
At the end, Hana gave up and sat next to Athan. Since that's the only available seat and her father asked, well forced her to be exact.
"Tuan, puan, Athan nak minta izin bawak Hana jalan jalan lepas kelas nanti." Athan softly asked for their permission.
"Tak payah nak panggil puan ngan tuan, panggil je Umi ngan Abah." Puan Zahra chuckled softly.
"Boleh, Athan. Asalkan Athan jaga anak abah baik baik and jangan balik lewat sangat. Kamu tu belum halal lagi." Tuan Hezrin said sipping his morning coffee made by his one and only lovely wife.
"Baik, Abah. Athan janji akan hantar Hana tak lewat sangat." Athan smiled softly while Hana on the other hand just sat quietly enjoying her breakfast.
"Amboii Athan dah tak sabar ke? Nanti lepas kahwin bawak je lah Hana ni jalan jalan. Along ni dah tak larat nak bawak Hana jalan jalan." Khairul Nadeem, Hana's brother stepped inside the dining room.
"Eh! Along bila balik? Kak Long takde ke? Baby mana? Rindu lahh dengan baby Yum." Hana asked with a bright smile on her face.
"Kak Long tengah tidur. Along baru balik semalam masa Hana tidur tu, baby Yum ada je kat atas tengah tidur ngan mama dia." Nadeem sat next to Athan.
"Kalau Along dah balik, confirm Angah pun bali-"
"Assalamualaikum my favourite peoples except for Nadeem and Hana!"
"Waalaikumussalam. Ha baru je kitorang sebut nama kau, Zhean." Nadeem pulled the chair beside him before Zheandra Hakeem sat down.
"Angah bila balik? Kenapa Hana tak tahu Angah ngan Along balik?"
"Hana dah tidur mati, tak dengar lah kitorang masuk rumah bagi salam sebesar besar suara Along." Hakeem snorted.
"Ye lah sorry lah Hana penat lah semalam."
"Buat apa? Takkan lah keluar ngan tunang dah penat sangat?"
"Angah ni kan. Hana buat assignment lah! Dah macam mount everest dah assignment Hana. Eh jomlah Athan, malas lah Hana nak berdebat dengan Angah ni tahulah single sangat!"
"Amboi mengata orang depan depan! Umi tengok tu Hana!"
"Kau ni kan Hakeem semenjak kau jadi tentera udara ni kan semakin manja pulak aku tengok." Nadeem shook his head at his brother's behaviour.
"Biarlah! Nak manja manja ngan korang memang tak lah! Yang adik dah busy dengan exam, Along dah kahwin, yang adik seorang ni dah nak kahwin." Hakeem pouts.
"Alolo janganlah merajuk Angah kesayangan Hana. Nanti Hana bawak Angah jalan jalan eh? Kita tinggalkan Along dengan Adik. Kita kita je jalan okay?" Hana hugs her brother from behind.
"Eee geli nya aku dengar kau merajuk." Nadeem stared at Hakeem with a disgusted face. "Ah diamlah kau!" Hakeem puts out his tongue at him.
"Umi, Abah, kami pergi dulu ye? Nanti lambat pulak. Tak pasal pasal Athan ni bagi kerja banyak sangat."
"E-eh don't blame me okay? Im doing my job as your professor." Athan defended himself.
"Drive safe, Athan. Elok elok bawa kereta tu. Later jangan balik lewat sangat. Tahulah kamu Abah kamu tu macam mana. Dia takkan tidur selagi anak anak belum balik." Puan Zahra said walking with them to the front door.
YOU ARE READING
Professor Husband || COMPLETE
Ficção Geral"Tengku, perkahwinan ini hanyalah perjanjian antara parents saya dengan parents Tengku. Saya takkan jatuh cinta dengan Tengku atau sesiapa pun. Dengar perkataan cinta pun dah buatkan saya meluat." -Nur Hana Estelle "Hana, abang sanggup buat apa saja...