Hana woke up to pray for Fardhu Subuh, well Athan was the one who woke her up.
Athan waited for her to finish taking her wudhu' then after she was done Hana immediately went to the surau Athan had told her.
"Hmm macam mana aku nak dia jadi imam eh? Hmm Tengku, imam, Hana makmum. Macam ni ke? Aduh macam mana eh? Kau ni Hana takkan lah nak join jadi makmum dia pun tak tahu ke? Aduhh" Hana mumbled to herself not noticing Athan had stepped inside the surau.
"Kenapa belum solat lagi?" Athan asked, fixing his 'kain pelikat'
"Err.." Hana hesitated.
Athan chuckles. He knew what she wanted.
"Allahuakbar allahuakbar...."
Hana immediately fixed her telekong and stood behind Athan. Then they prayed together as Athan became the imam and Hana as the makmum.
"Aamiinn..."
"Tengku nak salam..." Hana said, hands out to take her husband's hand in her.
Hana kissed Athan's hands while Athan kissed her forehead then he unexpectedly kissed both of her cheeks which made Hana a little surprised.
"Ke-kenapa Tengku buat camtu?" Hana stuttered.
"Kenapa? Salah ke?" Athan raised an eyebrow.
"Eh tak salah tapi kenapa?"
"Saja je. Abang nak tengok muka Hana merah. Comel je." Athan chuckles.
"Tengku-"
"Abang"
"Huh?"
"Mulai sekarang saya nak awak panggil saya abang." Athan said softly. "Ini bukan permintaan tetapi ini arahan daripada abang untuk Hana."
"Tapi Tengku-"
"Abang dah cakap, panggil abang bukan awak or Tengku. Saya ni suami awak bukan stranger tau tak? Saya takkan letakkan harapan pada awak, Hana sebab saya tahu awak mesti trauma dengan kisah lama walaupun saya tak tahu apa yang terjadi. Tapi tolong bagi abang satu peluang untuk abang buktikan segalanya. Abang nak buktikan yang abang boleh bahagiakan Hana. I really mean it when i said I fell in love with you, Hana. Saya takkan tarik balik apa yang saya dah katakan pada awak. Saya akan buktikan yang saya akan menjadi lelaki yang terakhir yang mencintai awak dengan ikhlas. Percayalah cakap abang ni. I will love you til my last breath."
"Hana..."
"Its okay, take your time. Abang takkan paksa Hana untuk cintakan abang sekarang. Abang will wait for you even if it takes thousands of years. I will always wait for you." Athan said before pulling her into a warm hug.
"Go, abang tahu Hana mesti lapar kan? Abang nak baca Quran sekejap. Pastu abang turun okay?" Hana nodded.
Athan kissed her forehead again, patting her head softly.
••••
Hana cooked a simple breakfast for both of them. Not in a mood to eat a fancy breakfast.
"Hmm sedap nya bau." Athan stepped inside the dining room and at the same time Hana brought inside the rice she had cooked.
"Nasi goreng je. Tak special sangat." Hana said before scooping the rice for her husband and for her.
Then Hana took a seat next to Athan. Hana took glances at Athan.
"Abang..."
YOU ARE READING
Professor Husband || COMPLETE
General Fiction"Tengku, perkahwinan ini hanyalah perjanjian antara parents saya dengan parents Tengku. Saya takkan jatuh cinta dengan Tengku atau sesiapa pun. Dengar perkataan cinta pun dah buatkan saya meluat." -Nur Hana Estelle "Hana, abang sanggup buat apa saja...