PH 8

217 9 0
                                    

After the so called drama of Hana sulking and Athan trying to persuade the sulking woman he loves, their day went normal the next day.

Athan picked Hana up from her house as usual to go to the university together.

Hana, like usual, told Adalyn what happened from A to Z. Adalyn being Adalyn, she laughed at everything when she knew why Hana was sulking.

"Hana Hana, kau kalau nak merajuk tanya dulu tunang kau tu kenapa dia biarkan je si Juling tu peluk dia."

"Dah kenapa nama dia Juling. Julin lah!" Hana lets out a big laugh. The whole period, she cant stop laughing when Adalyn mispronounced Julin's name to Juling.

"Ha gelak je lah." Adalyn shook her head laughing as well.

"Class, korang buat je lah kerja yang saya bagi tu. I'll be checking your works after. If you havent done it, finish it today. Im giving you a chance to escape my punishment by doing your works now. Finish it by the end of my period. If not, next lesson, berdiri sepanjang lesson saya and buat pembetulan kerja yang saya beri minggu lepas sebanyak 50 kali. Saya tahu itu banyak, sebab tu saya nak korang finish it by today." Athan sternly said before sitting on his chair.

"Giler hot betul tunang kau tu-"

"Kau jangan nak macam macam eh. Kalau nak aku jadi mak tiri kau, lebih baik kau tarik balik cakap kau tu." Hana threatened her friend, sending her a fake smile before raising her hand as if she wanted to slap her.

"Hehe aku gurau je. Chill lah aku tak nak kawan aku jadi mak tiri. Bapak aku tak nak bini muda. Aku tarik balik." Adalyn smiled brightly at her, giving her a peace sign.

They did their work in silence while Athan walked around to check their works and lastly he went to Hana's seat like usual.

"Dah siap?" Athan said propping his arms on Hana's table, leaning closer.

Hana stared at him with wide eyes while Adalyn just stared at the free k-drama in front of her with an innocent smile, not even wanting to help her friend who looks at her whth a panic face.

"Aku nak tengok drama free ni. Aku tak nak tolong kau." Adalyn mouthed.

"Tengku, awak buat apa ni. Kalau orang tengok awak macam ni macam mana!?" Hana whispered, head turning left and right to see if theres anyone whos watching their free drama other than Adalyn.

"Buat apa? Saya tanya je kan? Tu pun salah ke sayang?" Athan smirked when Hana turned her head to look at him at a fast pace.

"Tengku! Jangan panggil saya macam tu! Nanti orang dengar lah!" Hana warned him.

"Diorang takkan dengar lah. Dah siap ke belum ni? I wanna see."

Hana gave her book. Athan nodded in approvement at her works.

"Good job, keep up the good work and Adalyn I dah tengok your works, good job as well." Adalyn gave him a peace sign.

"Hana, besok mama dengan papa nak datang rumah, nak discuss dengan umi ngan abah tentang tarikh our wedding." Athan said.

"Sir, saya nak tanya." Adalyn suddenly said.

"Go on."

"Macam mana boleh sir jatuh cinta dengan dia ni? Kalau sir nak tahu Hana ni-"

"Sebelum kasut puma aku naik cium muka kau baik kau diam je, Lyn. Jangan sebarkan aib aku please." Hana threatened her.

"Senang je jawapan dia tu. Sebab saya suka trolls. Tak faham? Tengok height dia." Athan teased before walking away to check other student's works.

Professor Husband || COMPLETEWhere stories live. Discover now