Hobi seregbéli történeténél felhasználtam a saját, a Magyar Honvédségnél eltöltött évek alatt összeszedett élményeimet, és azt a kevéske információt, amit a Koreai hadseregről, a napirendről, és a szokásokról találtam. Az itt leírtakat pont ezért senki ne vegye készpénznek, minden eleme kitaláltnak tekinthető, a fantázia műve. Ezért kerültek a körletekbe emeletes ágyak a tatami szerű fekhelyek helyett. Az én történetem szerint, Hobi civil ruhában fog majd hazamenni a szabadságára, a valóságban egyenruhában távoznak és abban is kell visszatérnie a katonáknak a laktanyába.
Az Netflixen találtam egy sorozatot DP címen – magyarul Dezertőr Rendőrség, talán ezen a címen érdemes rákeresni, ha valakit érdekel a koreai katonai élettel foglalkozó filmsorozat.
2023. április 18.
Valami behatárolhatatlan, kissé állott vegyszerszagot árasztott magából a kórházi tisztaságú épület. A lépteik visszhangzottak a pasztelsárgára festett, zöld linóleummal fedett folyosón. Egy hang nélkül vonultak a hasonló színűre festett körletbe.
Hobi tanácstalanul megállt az egyik emeleteságy mellett, a telitömött sporttáska vágta a vállát. Ez most olyan lesz, mint az első, egyhálószobás dormban volt, de itt legalább nagyobb a rend. Az ágyon a fehér párna és paplan tökéletesen behajtogatva, alatta zöld lópokróc feszült. Elfordult az emeletes ágytól, Choi őrmester megvárta, míg mindenki megáll egy sorban, a táskát a lábához teszi, valamennyire rendezi magát. Ez még csak a nulladik nap, na majd másnap, akkor kezdődik az igazi buli, Choi arcrezdülés nélkül mosolygott magában. Az őrmester megköszörülte a torkát, összevonta a szemöldökét, az újoncokra nézett. Egy ember bátran a szemébe nézett, az őrmester állta a markáns arcú, kissé zömök, vállas fiatalember tekintetét. Kék szem, ez állt az aktájában, de még micsoda kék szemek voltak azok! Tovább vizslatta az újoncokat. A társaság egyik fele most esett le az anyja csecsiről, a másik fele meg kétbalkezesnek és kétballábasnak tűnt.
De egy ember biztos nem az.
– Jung Hoseok, a hatos ágy, ott van a sarokban. Az alsó ágy a magáé. Itt a szekrényének a kulcsa. Ne pislogjon, mozogjon. Úgy hallottam, az egész jól megy. – Az őrmester előretartotta a kulcsot, Hobi remegő kezekkel elvette. Az őrmester félszemmel Hobi után sandított, aztán a nevét kipipálta és tett utána egy felkiáltójelet.
– Lee Minjun lesz a körletfelelős – a kék szemű újoncra nézett. – Minden problémájukkal hozzá forduljanak, ő fog nekem jelenteni. Lee, az eligazítás után az irodámban folytatjuk.
Choi őrmester sorban neveket olvasott fel, Hobi figyelt, igyekezte memorizálni, bár mindegyikük kapott névtáblát, de az például a zuhanyzásnál nem lesz rajtuk. A zuhanyzás, basztikuli! Attól előre félt. Nem vetkőzött senki előtt, még a társai előtt sem, Jimin is csak néha láthatta alsónadrágban, itt meg huszadmagával kell zuhanyozni menni.
– Este hat harminctól hét óráig vacsora. Melegvíz este hét órától hét óra harmincig van. Aki lekési, hidegben fog fürdeni – sorolta az őrmester a napirendet.
Valójában melegvíz reggel nyolctól kilencig, és este hattól nyolcig van, de majd rájönnek.
– Nem akarok ételben turkáló embert látni. Itt nincs diéta, enni kell. Aki nem eszik rendesen, azt én tömöm meg – körbefuttatta a szemét az újoncokon, a végén megállapodott Hobin. – Bírni kell a kiképzést. Aki kihízza az egyenruhát, az kap egy számmal nagyobbat. Megértették?
YOU ARE READING
Hiányok, töredékek
FanfictionMesék a magányról, a viszonzatlan szerelmekről, depresszióról. Egy kutyáról és a gazdájáról. Bukásról és felemelkedésről. Angyalbőrről és angyalszárnyakról. Egy buta mackóról. Érzelmek, hiány-túlcsordulás. Kapcsokat- töredékek Mielőtt bárki is lo...