Part 6-Cancer Love❤

127 10 1
                                    

Part 6 - Cancer Love

Jimin trs berlari2 masuk ke dlm tandas sambil memegang kepalanyer yg sngt sakit sbb nangis bnyk sngt.Bile sampai sahaja di dlm tandas die terus pegi ke arah singki & membasuh mukenyer berkali2.Lps itu,die memandang cermin dngn perasaan resah.Die melihat cermin & tibe2 die perasan yg hidung die sdg mengalirkan darah.Die trs cuci hidungnyer yg darah itu dngn air & menjerit kuat2 dlm tu sorang2.Nasib baik mase tu tandas xde sape2~

" Aaaaaaaaaaaa sakit kepala aku makin sakit ! -sambil mmgg kepala "

" Sampai bile aku nk pendam perasaan aku kt Suho ?? Aku kena mula lupekan die die x suke kau Jimin ! Die x suke kau ! Kau kena ingat tu ! "

" Suho suka Krystal bukan aku ! Aku kena rela anggap Suho mcm kwn or abg jerr ! Tapi makin lame aku makin syg dngn Suho ! *sambil ketum2 dada & menangis teresak2 "

" Lebih baik aku bersih-bersihkan muke aku,jgn smpi die org nmpm muke aku merah sbb aku ade penyakit tu~"

Jimin trs membasuh mukenyer balik sampai benar2 hilang merah di mukenyer..Jimin xnk Suho atau Krystal tahu yg die ade penyakit kanser..Slps itu die trs keluar dr tandas ..

>Sementara itu dekat dlm kedai gaun<

Suho sdg duduk sambil membelek2 telefonnyer,tibe2 die trs trpndng ke arah satu susuk tubuh yg sdg tersenyum2 mengenakan gaun yg ditempah oleh Suho..Suho trs bgn & melihat dr bwh sampai ke ats..Die terpaku seketika melihat Krystal sngt cantik mengenakan gaun yg ditempahnyerr..

Krystal :: Kenape ? Ade yg tak kena ke dngn gaun ni ?
Suho :: Hahh ?? Xde la~Awk..awk..awk cantik sngt Krystal pakai gaun ni~

Krystal :: *tersenyum2 malu* Xde la mane ade biase2 jer la..
Suho :: Yess,seriously Krystal ^^ *sambil mendekati Krystal*

Krystal :: Thank you Suho sbb..tempahkan gaun ni utk sy..
Suho :: Okayy,no prob~

Krystal :: *tercari2 seseorang*
Suho :: Awk cari sape ?

Krystal :: Jimin la sape lagi awk ni ! Mane hee die ? X sabar sy nk tunjukkan kt die ><
Suho :: Aah tu la psl lamenyer die kt toilet~

Krystal :: Hahh tu pun die ! *sambil tunjuk*

Jimin yg sdg ingin duduk di salah sebuah kerusi yg ade dekat luar kedai gaun tersebut tetapi die tibe2 trnmpk Krystal sdg melambai2 ke arahnyer srh masuk begitu juga Suho~

Jimin :: Hehehe Krystal kenape panggil ?

Krystal :: Ok x sy pakai dress ni Krystal ? Suho tempah utk sy ^^ Cantik kn ? *sambil berpusing2*

Jimin terus memandang ke arah gaun yg dipakai oleh Krystal..Jimin mula buat muke cemburu tapi die cepat2 sembunyikan muke cemburu itu..

Jimin :: Hahh ?? Ehh ofc la cantik hehehe..Awk always cantik pakai papepun..
Krystal :: Suho pn ckp cantik Jimin tapi lain mcm~

Jimin :: *bisik* Sbb die suke awk Krystal ^^
Krystal :: *terkejut* Haishh awk ni Jimin mane ade

Jimin :: Iyeee,betul cume die tu jerr yg malu nk luahkan perasaan die
Krystal :: X mungkin la~Die lagi suke awk Jimin..Lagipun kr berdua kn dh lame rapat~

Suho :: Hahh ?? Ape bisik2 tu ? Kutuk kite hee ??
Jimin :: Aaahh mmg kutuk kau pn -,-

Krystal mula diam & masih tertanyer2 ttg pertanyaan Jimin yg Suho suke die..Die mula mengeleng2kan kepalanyer..

" Tak Mungkin la haishh "

Suho :: Jahat punyer Jimin -,- Ehh Krystal awk kenape ? Ok x ??
Krystal :: *mula memandang Suho* Hahh ?? Sy ok jerr la

Suho :: X suke hee gaun yg sy tempah ??
Krystal :: Xde la sy suke cume..xkn Jimin xde ?

Jimin yg mase tu tngh termenung terkejut sbb Krystal sebut name die..

Jimin :: Hahh ??
Krystal :: *senyum* Xde sy ckp dngn Suho yg xkn gaun sy jerr die tempah ? Awk punyer xde ke ??

Jimin :: Ehh x payah la susah2 jerr..Xpe kt rumah sy nnti ade la gaun
Suho :: Ye la tu tipuu jerr -,-

Jimin :: Kau mmg " Dh la aku tunggu kt korang~ Aku duduk kt situ yg ade kerusi tu ~

Jimin trs keluar dr kedai gaun itu & trs duduk di luar yg ade kerusi .. Die trs duduk di situ sambil memandang ke dlm kedai tersebut melihat kemesraan antara Suho & Krystal~Jimin pd mase itu hanya senyum jerr tngk die org..

=================================================

Krystal :: Awk sy nk tukar baju balik hee kt dlm ?
Suho :: Okayy ! ^^

Sementara menunggu Krystal siap,Suho trs membelek2 gaun yg ade kt situ..Die trs mengambil salah satu gaun berwarna biru & trs memanggil pelayan yg sdg bekerja di situ..

Pelayan :: Yess,may i help you ?
Suho :: I want to buy this dress too
Pelayan :: Please pay at the counter,sir

Suho trs pegi ke arah kaunter utk bayar 2 gaun tersebut ^^ Pelayan itu trs memberi 2 beg kertas yg berisi gaun..

Suho :: Thank You !

Krystal yg baru selesai menukar bajunyer kembali trs pg arah Suho..

Krystal :: Dh ?
Suho :: Dh hehehe *sambil mmgg 2 buah beg krts*jomm kesian Jimin tunggu kt luar..mesti die bising nnti -,-

Krystal & Suho trs keluar dr kedai gaun tersebut & trs pegi ke arah Jimin yg sdg main game kt telefon

Krystal :: *duduk sebelah Jimin* Haishhh main game hee ?? *sambil tarik pipi Jimin*
Jimin :: Ouchh,sakit la Krystal ! *sambil pgg pipi* hehehehe dh habis dh shopping ?

Suho :: Dhhhhhhhhh~Ehh Krystal lupe pulak nk bg nh dress awk ! Jgn lupe mlm nnti pakai taw ? ^^ *sambil bg salah satu beg krts kt Krystal*

Krystal :: Terima kasih ! Ughhh..okayy2 ~

Suho :: Dh2 jom kite balik skrg,nk dekat ptg ni..Nnti nk bersiap lagi

Suho,Jimin & Krystal trs menuju ke tmpt letak kereta & mereka trs masuk ke kereta utk pulang..Mereka trs menghantar Jimin ke rumahnyerr & last Suho menghantar Jimin pulang pulak..

>Sampai sahaja dkt dpn rumah Jimin*

Jimin :: Weyy,aku masuk dulu taw ? Jumpe mlm ni !
Suho :: Ehh japp la ! *halang* Aku nk bg sesuatu kt kau ni !
Jimin :: Hahh ?? Ape pulak dh ni -,-

Suho trs mengambil beg kertas yg berada di blkng keretanyer & trs beri kpd Jimin..Jimin hanya buat muke pelik..

Jimin :: Ni ape ? *sambil angkat beg krts*
Suho :: Hrp kau suke ^^ Aku ade beli gaun utk kau jgk ^^ Mlm ni jgn lupe pakai taw ?

Jimin :: *trs membelek dlm beg krts* *pndng muke Suho*
Suho :: Dh la x pyh buat muke pelik mcm tu :// Kau pikir aku beli utk Krystal jerr hee ?

Jimin mase tu hanya senyum jerr..Die mcm x percaye yg Suho belikan dress utk die ^^

Jimin :: Biar betul kau ni ? Tapi..tapi..tapi..
Suho :: Ssshusshhh *trs letak jari telunjuk kt bibir Jimin* pakai jer la hee ? Dh2 pegi keluar nnti x sempat nk bersiap pulak..

Jimin :: Thanks woii !! *sambil nak cekik leher Suho*
Suho :: Yee2 welcome okayy2 dh2 byee~

Jimin trs melambai2 ke arah kereta Suho sampai hilang dr pandangan..Jimin trs buat tanda "yess" sambil memusing-musingkan beg kertas yg berisi gaun yg dibeli oleh Suho..Die masuk ke dln rumah dngn hati yg berbunga2 sambil tersenyum2..

*PART 5&6 DH UPDATE?AMACAM BEST KE X ? NK TERUSKAN?HEHEHEHE*

*HAPPY READING*☺

*PEACE*✌

[COMPLETED-MALAY'S FANFIC] 암 사랑❤ Cancer Love❤Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin