Part 10 - Cancer Love
Krystal :: Sy..sy..tak tido lagi..Sy..sajeee..tepon awk...nk tanyer awk ok x tu jer..
Suho :: Hahaha xD Laaaaa,sy ok jerr la kt sini..
Krystal :: Jimin,stil x bgn2 lagi ke ?
Suho :: X la awak..Kesian sy tngk die ni..Tu sy mintak izin dngn omma die,sy nk duduk satu mlm jaga dieKrystal :: Ouwww,okayy...hmmmm...
Suho :: Krystal,are you okayy ??Krystal :: Yess,I'm okayy Xpe la sy nk tido dulu,awk jaga Jimin elok2 taw ?
Suho :: Okayy,skrg ni pn dh lewat lebih baik awk tido lg bagus..Bye,gudnight,sweetdream,mimpi sy yg indah2 *senyum sambil masukkan tngn dlm saku seluar*Krystal trs tekan "off" pada phonenyer..Die trs baring di ats katil empuknyer sambil mmgg phone di tngn..Sambil mengeleng-gelengkan kepala..
" Apa maksud Suho tadi ? "
====================================================
Slps matikan phonenyerr,Suho trs kembali duduk di tepi katil Jimin sambil mmgg tngn Jimin..Die tersenyum sambil mengusap2 tngn Jimin..
" Weyy Jimin kau tahu x td Krystal call aku,die mesti risaukan aku kn ? "
" Weyy Jimin kau kena sedar cepat taw,aku nk bgtahu something & nk mintak bantuan kau..Taw2 ? *sambil usap2 kepala Jimin* "
Suho yg sdg bercakap sendiri dngn keadaan Jimin yg sdg tidak sedar,tertido di tepi katil Jimin..Jimin yg pd mase itu dlm keadaan sedar tidak sedar,air matanyer mengalir secara tibe2...
===================================================
(Keesokan Paginya)
Omma Jimin baru lps mandi & die trs pegi ke bilik Jimin nk tngk samada Jimin dh sedar ke belum..Die terkejut melihat Suho masih ade lagi di dlm bilik Jimin menjaga Jimin..Die trs mengejutkan Suho yg sdg lena tido di tepi katil Jimin..
Omma Jimin :: Suho,bangun nakk dh pagi..
Suho :: *terpisat2* Ehh dh pagi ! Tapi Jimin x sedar2 pn makcik..
Omma Jimin :: Xpe la yg penting,Suho pegi mandi dulu,*sambil hulurkan tuala*makcik siapkan sarapan okayy ?Suho :: Jimin mcm mane ?
Omma Jimin :: Xpe nnti makcik tengokkan die jgn risau..Suho hanya mengangguk tanda setuju dan die terus pegi ke bilik mandi Jimin utk membersihkan diri..Sementara itu,omma Jimin keluar dr bilik Jimin & trs pegi ke dapur utk masak sarapan pagi..
Pd mase itu,Jimin dlm keadaan separuh sedar bgn sambil mmgg kepalanyer yg sngt sakit..
Suho baru lps mandi,hanya memakai tuala terkejut kerana melihat Jimin sudah sedar..Jimin yg sdg buat senaman kecil sambil mmgg kepalanyerr,terkejut dan mula menjerit kuat sambil tutup matanyer sbb melihat Suho hanya pakai tuala...
Jimin :: Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!! *sambil tutup mata*
Suho :: Yahhhh,Jimin !! *sambil trs tutup pintu bilik Jimin* Ssshussssshhhhhhh,senyap la ni aku la Suho...*trs tutup mulut Jimin dngn mulut*Jimin :: *bercakap dlm keadaan mulut kena tutup dngn tngn Suho* Ommaa !! Omma !! Omma !!
Suho :: Eeeeee,bdk ni sshussshhhh diam la..Jgn la menjerit kuat sngt..Jimin :: *sambil tutuo mata* Xde la mcm mane kau boleh ade dlm bilik aku ? Kau jgn buat mcm2 kt aku..aku tumbuk kang baru tahuu !! *sambil buat penumbuk dlm keadaan mata tertutup*
Omma Jimin yg ketika itu berada di dapur sdg memasak,tibe2 terkejut mendengar bunyi bising dr Jimin dan die trs pegi ke bilik Jimin utk melihat ape yg terjadi..
Sampai sahaja di bilik Jimin……
" Kenape jerit2 ni ?? "
Jimin yg ketika itu mendengar suara ommanyer trs pegi ke arah ommanyer dlm keadaan mata tertutup..
Jimin :: Omma !! Omma !! Mcm mane Suho boleh masuk bilik Jimin ??
Omma Jimin :: *gelak besar* Hahahahahahahaha
Jimin :: Yahhhh,omma ni gelak pulak -,- Omma cepat la srh die pakai baju cepat..Jimin biar la ni...ape ni...aaaaaaaaa...ommma cepat la srh die pakai baju...*sambil tarik tngn ommanyer*Suho yg pd mase itu hanya menggaru kepala di blkng sbb malu & takut omma Jimin pikir mcm2..Omma Jimin hanya gelak sambil menekup mulut..
Omma Jimin :: Heii,Jimin ! Kalau kamu nk tahuuu,Suho ni dr smlm jaga kamu tahu x ?
Jimin :: *mula bukak mata perlahan2 sambil2 menekup muke dngn sblh tngn* Hahhh ?? Smlm Jimi kenape omma ?Suho :: Kau pengsan smlm mase kt sek Jimin
Omma Jimin :: Suho la yg dukung kamu,jaga kamu bwk balik kt sini..Jgn la pikir mcm2 kamu ni Jimin..Jimin :: Xde la omma,cume Jimin ni...*omma Jimin potong ayat*
Omma Jimin :: Kamu sepatutnyer ucap terima kasih taw kt Suho sbb die dh jaga kamu taw ? Dh2,Suho cepat pakai baju & Jimin keluar,Suho tumpang bilik kamu nk pakai baju..Jimin :: Yahhhhh,omma ni kn bilik Jimin !! Mane bolehh !! *sambil silang tngn & muncung*
Omma Jimin :: *trs keluar dr bilik & smbng masak*Jimin :: Yahhhh,omma !! Tunggu la Jimin..Japp2 Jimin nk amek phone kt tepi meja..*sambil trs jln utk pegi ke meja sambil menutup muke dngn sebelah tngn*
Suho yg pd mase itu hanya ketawa melihat Jimin..Die trs mengambil kesempatan dngn peluk di blkng Jimin..Jimin trs menjerit dan die tersandar di dada Suho sambil menutup mata..Hati Jimin pd mase itu berdebar tahap maksimum..
Suho :: Betul ckp omma kau tu ! Kau sepatutnyer kena ucapkan terima kasih kt aku,sbb aku dh jaga kau semalama tahu x ?
Jimin :: Eeeee tepi la !! *sambil nk tepis tngn Suho*
Suho :: *trs mengcengkam tngn Jimin & pegi ke dadanyer*Jimin :: Yahhh,Suho !! Lps la !! Lps la !! Kalau x aku tumbuk kau kang ?
Suho :: Aku xkn lepaskan kau sblm kau ucapkan terima kasih kt aku dulu..Jimin :: Iyeeeeee,tapi lps kau pakai baju la jgn la dlm kedaan mcm ni malu la ! *trs tepis tngn Suho lagi sekali & trs lari laju2 sambil mmgg phone di tngnyer*
Suho hanya mengeleng kepala sambil ketawa melihat Jimin mcm tu..Die trs bersiap2 memakai baju utk bersarapan dngn mereka..
Jimin yg keluar dr biliknyer trs menutup pintu & bersandar di pintu sambil mmgg dadanyer yg sdg berdebar2..Die tersenyum sendirian kerana Suho sanggup menjaganyer semalaman..
" Thanks Suho sbb jaga aku semalaman..Aku xxkn lupekan budi baik kau kt aku sampai bile2...*Jimin ckp dlm hati* "
#Bersambung
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[COMPLETED-MALAY'S FANFIC] 암 사랑❤ Cancer Love❤
أدب الهواةCinta ? Cinta memerlukan pengorbanan sebagai seorang kawan baik :) Jimin,menghidap penyakit kanser;seorang yg periang & kasar mcm lelaki xD Dia suka dngn Suho rapat sejak kecil lagi & mereka menjadi kwn baik sehingga skrg.Jimin tidak boleh tipu pera...