Açıklama yapmaya geldiğini söylemişti. Onu merakla izliyordum. Derin bir nefes aldı. Uzun konuşacağa benziyordu
- Bak Ege. Seni ilk gördüğümde hiç ama hiç gözüm tutmamıştı. Hele o esmer kızla o halde bastığım gün varya nefret bile ettim diyebilirim. Peki ya istemeye geldiğin güne ne demeli tam bir skandal. Ama sonradan bir şeyler oldu. Öpüp kaçtın ya hani özellikle o sırada. İçim kıpır kıpır oldu. İlk sarılmam da.. Kalbim öyle hızlı çarptı ki.. Evet senden hoşlanıyorum. Kendime bile zor itiraf ettim ama gerçek bu.
Bunları bana Eylül söylemişti. İlk gördüğünde ne bakıyorsun lan diyen Eylül. Bende derin bir nefes aldım ve başladım.
+ Ben kızlarla sadece eğlenirdim. Hele sarışın kızlar umrumda olmazdı. Ama seni ilk gördüğüm andan beri düşüncelerim değişti. O esmer kız kafamı dağıtmak içindi. İşe de yaramadı zaten. Seninle o oyunu gerçekleştirebiliriz belki diye oynamak istedim.
- Yapma Ege yeni yeni tanışıyoruz evlenemeyiz ki
+ Haklısın hızlı bir karar olduğunu açıklarız. Ama bir adım atabiliriz değil mi?
- Teklif bu mu yani şimdi öküz
+ Benim misin?
Kızarmış yüzüyle bana şaşkınca bakıyordu. Hemen beklemiyordu herhalde. Cevabı ise sarılmak oldu. Yüzüme tekrar baktı. Gülümsedi ve bir öpücük kondurarak koşarak eve gitti. Fazla utangaçtı. Çok fazla. Ama artık benimdi. Üstelik ilk defa bir ilişkimde ciddi düşünüyordum. Ertesi gün kahvaltıya çağrılmıştım. Müstakbel kayınbabam tarafından. Kapıyı benimki açtı. Gülümseyerek sarıldı. Sarılmak için yaratılmış sanki mübarek. İçeri girerken elini tuttum. Döndü elimize bakıp yine güldü. Seviyordum ya. Nejat amca hemen ayağa kalkıp hoşgeldin evlat dedi. Kafa bir adama benziyordu. Kahvaltı sırasında konuya girdim.
- Nejat amca biz Eylülle düşündük ve ani karar verdiğimiz kanısına vardık. Ev , eşya alacak kadar para biriktirip öyle adım atmak istiyoruz
+ Bence de mantıklı evlat. Ailenle de tanışmış oluruz. Sahi ne zaman geliyorlar?
İşte ben burasını hiç düşünememiştim. Aklıma gelen ilk yalanı söyledim
- Merak etmeyin haber verdim tanışmaya gelecekler
Eylül tuhaf tuhaf yüzüme bakıyordu. Anlamıştı doğru olmadığını. Eğlenceli bir sohbetle kahvaltıyı sona erdirmiştik. Vedalaştıktan sonra sevgilimle kapıya kadar geldik. Açıklama bekliyordu küçük hanım. Dışarı çıkalım konuşalım dedim. Yürümeye başlamıştık. Sokaklar boştu. Aileme söyleyeceğimi, zaten onlarında büyük bir hevesle geleceğini söyledim. Fazla mutlu olmuştu. Bu sefer kendisi elimi tuttu ve gülmeye devam etti. Birden durdu. Bana baktı ve duymak istemeyeceğim cümleleri kurmaya başladı.