Aileme sevgilimle tanıştırmak istiyorum sizi demiştim. Şaşırmışlardı. Babam lafa girdi.
-Sevdiğine eminsen tanışmaya hazırım
Babamla göz göze gelmek istemiyordum. Beni fazla iyi tanırdı çünkü.
+ Eminim babacım. Seviyorum. Akşam olunca, hazırlıklar bitince şöyle bir aynaya baktım. Ege asla güvenilmeyecek biriydi. Büyük risk almıştım. Napıcan be kızım şimdi derkeen kapı çalmıştı. Ege olduğunu tahmin ederek uçtum. Doğru tahmindi. Pişkin pişkin sırıtıyordu.
- Naber güzellik? Sevgilini içeri davet etmeyecek misin?
Bu soruyu sorduğu an kapının önüne çıkıp gözlerimi gözlerine yönelttim.
+ Sen benim sevgilim değilsin. Suç ortağımsın. Dikkatli olacaksın.
- Merak etme sürpriz büyük.
Napıyordu bu çocuk? Beni delirtmek miydi amacı? Korka korka ben önde o arkada içeri girdik. Babam ve annem hemen ayağa kalktı. Hepimiz oturunca babam başladı konuşmaya.
- Merhaba evlat. Ben Nejat, eşimin ismi de Çiğdem. Kızımı kime emanet ettiğimi öğrensem iyi olacak değil mi?
Babamın bu sorusuyla korkum iyice artmıştı. Yeni tanıdığım ve güvenmemem gerektiğini bildiğim biri vardı yanımda. Ve başladı Ege konuşmaya.
+ Size de merhaba efendim. Ben Ege. Aslen Malatyalıyım. Bu sene hukuk fakültesini bitiriyorum. Kızınız emin ellerde.
Dedi ve bana göz kırptı. Bi dakika ya Malatya mı demişti o. Bizde Malatyalıydık. Ve eminim babamın gözünde bir adım önde olacaktı. Babam gözleri gülerek cevap verdi.
- Eylül bunu neden daha önce söylemedin kızım. Bizde Malatyalıyız evladım. Sana güvenim arttı. E hadi çay koyun da damadımla içelim karşılıklı.
Damadım mı demişti o? Oflarayak çayları getirmeye gittim. Herkese ikram ettikten sonra Ege konuşmaya başladı
+ Ya aslında ben kızınızla ciddi düşünüyorum. Ne zamandır birlikteyiz okulda bitiyor. Çiçeğim lokumum yanımda Allahın emri peygamberin..
Sözünü bitirmeden olaya dahil oldum.
-Ege ne saçmalıyorsun sen?
+ Hayatım evlilik teklifini edeli aylar oldu. Artık iş ciddiye binmeli.
Şimdi çıldırcaktım. Demek sürpriz buydu. Allahım napıyordu bu çocuk. Derken annem ve babam şaşkın bakışlarla birbirlerine bakmaya başladılar. Gözlerimi yumdum ve annemi dinledim
- Oğlum böyle olmaz. Ailenle tanışıp kaynaşmalıyız. Sonra yine acele ederseniz gelir baban ister bizden.
+ Haklısınız efendim. Onlar Malatyadalar en kısa sürede buraya gelmelerini söyliycem.
Eylül ne düşünüyor kimsenin umurunda değil. Kafayı yemek üzereydim.
- Annecim babacım, ben Ege'yi geçireyim
Dedim ve hızla kapıya sürükledim onu. Dışarı çıkardım ve bas bas bağırdım.
- Napıyorsun sen lan? Tanışacaktın ve ben sonra ayrıldık diyecektim anlaşma buydu! Babamdan istemek te ne demek ne olacak şimdi ha ne olacak?
+ Yapma güzelim sahte evcilik oyunu daha eğlenceli olur diye düşünmüştüm. Hem ben tam da senin aşık olman için tasarlanmışım
- Yürü git lan şuradan. Evlilikmiş. Böyle bir şey olmayacak küçük bey! Bunun hesabını sonra vericeksin.
Dememle birlikte bizim kapı açıldı. Ve ben anında Egeye sarılarak:
- Görüşürüz aşkım. Eve geçince ara
+ Kafayı mı yedin?
- Şşş. Babam çıktı. Ehehe bende seni sevgilim.
Eee Ege bu durur mu yanağıma öpücüğünü kondurup pis pis gülerek gitti. Babamın yanına dönerken ne diyecek diye merak ediyordum. Oğlanı fazla beğendim ailesiyle tanışmadan vermem seni dedi ve o da gülerek gitti. Yok yok bu bir şaka olmalıydı. Elimi yanağıma götürdüm ve gülümsedim. Gülümsediğimi anladığım an kendime yapıştırdım tokatı kendine gel Eylül. Annemin seslenişini duymamla yanına uçtum direk. Meraklı gözlerle bana bakıyordu. Ve günün diğer bombasını patlattı.
- Pencereden sizi izledim. Oyun falan dediğini duydum. Neler oluyor kızım?
Hah al bide burdan yak. Milyonlarca yalan arasından birini seçtim
+ Ah anne bilirsin erkeklerin oynamaktan zevk aldığı salak saçma futbol oyunları. Çok oynuyor benimle ilgilenmiyor
- Deli kızım benim. Bırak oyun oynasın gözü dışarıda olmaz en azından
+ Haklısın anne ben odama kaçayım
Dedim ve annemi öperek odama koştum. Gözü dışarda olmaz en azından dedi ya. O çocuğun kız meraklısı olduğunu bilse kim bilir nasıl üzülürdü. Öf ben naptım ya diyerek uyumaya çalıştım. Telefon sesini duyana kadar. Kayıtlı olmayan numaraydı. Açmayınca mesaj attı. Mesajı açtım mesajla birlikte ağzım da açıldı. Egeyle fotoğraf çekme sebebim olan eski erkek arkadaşımdı. Harunun ta kendisiydi. Tekrar aramaya başladı. Büyük bir merakla telefonu açtım.
- Alo?