En vecka senare
Thelmas perspektiv:
Det har gått en vecka sen Johan försvann, som tur va så var det inte han i sjön. Men han har varit borta ända sedan avslutningsfesten. Jag gick inte på skolavslutning då jag inte orkade, efter allt gråtande och skrikande. Mitt rum var kaos, jag hade slängt ner mina gymnastik priser på golvet, tagit sönder mina tavlor, kastat ut mina blommor. Allt som påminde mej om honom var jag tvungen att ta bort, allt. Jag satt i ett hörn i mitt rum, och jag hade inga tårar kvar. Jag bara satt där med benen uppdragna mot hakan och stirrade ut i luften. Jag har sett alla program, hittar man dom inte inom fyrtioåtta timmar är dom nästan helt säkert döda. En ensam tår letade sej ner för min kind och jag lutade huvudet mot väggen, och lät mina ögonlock stängas.Willes perspektiv:
Johan och jag var inte direkt bästa vänner, men vi var fortfarande vänner. Jag tyckte mest synd om Thelma. Sättet hon sjönk till golvet när Chloe berättade vad hennes mamma sagt. Jag skakade av mej tanken, det var det enda jag tänkt på hela veckan. Jag försökte tänka på positivare saker, som att Cameron och Jack & Jack's vänner kommer hit idag.Jag gick till dom andra och satte mej bredvid dom i en av dom stora sofforna i mitt hus.
"Vi måste nog åka till flygplatsen och hämta dom nu" sa Cameron tyst samtidigt som han kollade på klockan på hans mobil. Jag nickade och ställde mej upp, snörade på dom låga conversen och låste dörren efter oss. Jag sparkade på en sten som låg vid sidan av gatan hela vägen tills vi kom till Camerons bil. Vi hoppade in allihop och körde mot flygplatsen.- På flygplatsen -
Vi stod vid utgången och väntade på att deras kompisar skulle komma. Jag själv visste ingenting om dom, annat att även dom var kända genom Vine precis som dom andra killarna. Jag såg ett par killar och även några tjejer till min förvåning, kom gående mot vårt håll.Dom alla hälsade på varandra och gav varande en så kallad bro hug, och tjejerna en vanlig kram. Och där stod jag helt ensam och kollade mej omkring som en yr hund.
"Och vem är det här?" frågade en av killarna som jag inte visste vem det var.
"Det är Wille, våran kompis som vi bor hos" svarade Jack J.
"Och Wille, det här är Ethan och Grayson" sa Jack och jag kollade på dom två killar som säkert var tvillingar.
"Hej" sa jag och dom hälsade på mej.
"Och sen har vi Matthew, Taylor, Carter, Nash, och hans lillebror Hayes och Aaron" sa Jack och jag försökte hålla koll, men det var lite svårt.Vi alla hälsade på varandra och sen så kollade jag förvirrat på tjejerna som stod bakom och pratade.
"Det där är Erica, Liza, Emilia och Thea" sa dom och jag bara nicka och hälsade på dom. Jag kände att namn var något jag fick ta och lära mej senare.På vägen ut från flygplatsen så såg jag ett flygblad uppsatt på en stolpe bredvid parkeringen. Jag stirrade på Johans ansikte och kol ihåg att vi hade tagit den bilden när vi var på stranden första dagen Cameron, Jack & Jack kom hit. Det stod när han försvann och så vidare. Jag måste ha stått där i minst fem minuter, tills jag såg att alla kollade på mej. Dom vågade säkert inte säga något, så jag fortsatte bara gå till bilen.
Det var första gången som jag såg ett sånt flygblad med en av mina vänner på, och jag hoppades att det var den sista.
Chloe's perspektiv:
"Nu slutar vi deppa" sa jag häftigt och ställde mej upp. Jag och Emmy har försökt få Thelma att prata med oss, och när hon ignorerat så stängde vi in oss i mitt hus.
"Håller med, är du hungrig?" frågade Emmy och satte sej upp i min säng.
"Ska vi ringa och fråga Wille o dom om dom skulle vilja göra någonting?" frågade Emmy och kollade upp på mej med ett peddo leende.
"Visst, har inte sett dom sen skolavslutningen" sa jag och tog tag i min mobil. Jag letade upp Jack G's mobil nummer och sen så ringde jag honom. Det tog ungefär tre signaler för honom att svara."Hallå" sa han i andra änden.
"Hej det är Chloe" sa jag så glatt jag kunde, lite svårt efter allt som hänt dock.
"Hej Chloe" sa han snabbt och hans röst höjdes en aning. Jag skrattade bara åt det.
"Vad gör ni?" frågade jag honom och la mej ner igen.
"Vi har precis varit och hämtat våra kompisar på flygplatsen" sa han och skrattade åt något.
"Hej Chloe" hörde jag en okänd röst säga, sen hördes det skratt. Jack fortsatte.
"Men du skulle du och Emmy vilja äta lunch med oss och våra vänner, dom vill säkert träffa er" sa han och jag kände hur jag log stort.
"Absolut, vart ska vi mötas?" frågade jag och han pratade med sina kompisar på andra linjen.
"Vad sägs om en timme vid den där konstiga restaurangen i gallerian?" frågade han, och jag visste precis vart han menade.
"Ja okej, vi ses där" sa jag och skrattade till lite.
"Okej hejdå" sa han och jag la på."Vi ska möta dom, och deras andra kompisar, i gallerin om en timme" sa jag och ställde mej upp igen och gick in på badrummet.
"En timme?!" utbrast Emmy och sprang efter mej till badrummet.
"Jag ser ut som ett monster och om jag bara har en timme måste jag skynda mej" sa hon stressat och sprang iväg. Jag skrattade för mej själv och gick till min garderob. Jag kollade igenom lite kläder innan jag bestämde mej för en tajt svart kjol, en grå t-shirt och vita låga converse.
Jag sminkade mej lätt, fyllde i ögonbrynen, puder, bronzer och mascara. Jag plattade mitt hår som blev väldigt långt då jag har naturligt vågig hår.
"Emmy är du klar vi måste gå annars kommer vi bli sena" sa jag och kollade på min mobil. Vi behövde ungefär femton minuter eftersom vi skulle gå till gallerian.
"Och så, jag är klar" sa hon samtidigt som hon gled ner i sina vita nike.- På restaurangen -
Vi satt på ett långt och stort bort då vi var tolv stycken, jag och Emmy, Wille, Cameron, Jack & Jack, Nash, Hayes, Taylor, Aaron, Ethan och Grayson. Kände mej stolt då jag redan hade lärt mej namnen på alla deras kompisar. Jag satt mellan Ethan och Grayson, och mitt emot mej satt Emmy bredvid Taylor och Wille.
"Hur gammal sa du att du var?" frågade antingen Ethan eller Grayson, kunde tyvärr inte se skillnad än.
"Sexton, ska fylla sjutton nu i juli" sa jag åt den som frågade.
"Själv då?" frågade jag och log mot honom, han såg ut att vara min ålder, kanske lite äldre.
"Femton ska fylla sexton" sa han och log tillbaka mot mej, och jag höll på att sätta min is te i halsen. Han skrattade lätt och gav mej en servett.
"Är du bara 99a?" frågade jag och kollade på honom.
"Haha ja jag är bara 99a" sa han och drack från sitt vatten glas.
"Trodde du var äldre än det" sa jag och skrattade.
"Men vem av er är äldst då?" frågade jag båda.Jag och tvillingarna hade en ganska rolig konversation, jag lärde mej till och med skillnad på dom och dom var faktiskt riktigt roliga.
När vi gick ifrån restaurangen så gick jag med Jack G och pratade med honom. Eftersom att alla skulle bo hos Wille så hade vi sällskap hela vägen hem, men Jack följde mej hela vägen till min dörr
"Jag lämnar ni två love birds här själva" sa Emmy och gick in i mitt hus.
"Love birds?" frågade han och log mot mej, och god han var snygg.
"Lyssna inte på henne, hon har inte haft ett vettigt förhållande på typ, låt mej tänka, någonsin" sa jag och skrattade.
Han satte en hårslinga bakom mitt öra och blev plötsligt väldigt seriös. Jag kollade bara på honom, och sen så lutade han sej in och kysste mej, och det var det bästa som hänt på hela veckan.
DU LIEST GERADE
I Hate you, But I Love You
FanfictionSvensk magcon novell: Innan jag träffade honom var mitt liv inget speciellt. Han var det bästa som någonsin hänt mig, så varför var jag tvungen att vara en sån slampa och förstöra allt för oss? Under den här sommarn går Chloe från att vara en nobod...