Chloe's perspektiv:
Jag rullade upp min tunga väska för trapporna tills jag kom fram till mitt och Emmys rum. Det var stort och fint, med två dubbelsängar, en gigantisk garderob, badrummet och mer. Jag la ner min väska bredvid min säng och tog direkt upp min bikini. Även fast det regnade ute så satte jag på den, med en klänning över. Jag hoppade ner för trapporna och gick direkt till kylen.
"Emmy!" skrek jag och Emmy kom ner för trapporna och ställde sej bredvid mej.
"Vet, vi behöver handla" sa hon och jag kollade i skafferiet.
"Kanske bättre att göra det nu" sa hon och jag nickade. Emmy gick och hämtade dom andra och alla var samlade i vardagsrummet.
"Nån får följa med mej att handla" sa jag och satte mej ner i den snurrande fåtöljen. Jag tog fart med benen och snurrade två varv innan jag stannade igen.
"Jag kan följa med" sa Ethan och Greyson i kör. Jag skrattade och reste mej upp för att hämta min jacka. Jag tog min skinnjacka och satte på mej den, och så tog jag tre cykelnycklar från en låda.
"Här" sa jag och kastade två av nycklarna till tvillingarna. Dom höjde ögonbrynen mot mej som om dom fråga ' vad ska vi ha dom här till '
"Vi ska cykla" sa jag och öppnade dörren. Dom följde efter mej till baksidan av huset där alla cyklar stod. Emmys familj har alltid varit den sportiga typen, så dom har en massa cyklar och sånt. Jag låste upp cykeln och lede den fram till vägen. Ethan och Grayson kom med två andra cyklar och vi åkte till affären.
~~
Väll hemma igen så fick vi hjälp med att packa upp maten. Vi köpte basic saker, som mjölk, grönsaker, frukt mm. Emmy började laga lunch/middag, klockan var fyra och ingen hade ätit lunch men det var för tidigt för middag. Jag och dom andra tjejerna hjälpte till med maten, och killarna packade upp och dukade.
"Ska jag skära grönsakerna?" frågade jag Emmy och hon nickade mot mej. Vi skulle äta tacos, så jag tog fram gurka, majs, sallad och tomater.
När maten äntligen var klar så gick vi ut och åt på verandan där vi hade utsikt över stan. Jag kände hur mobilen surrade till i min ficka och det var ett samtal från Thelma. Jag ställde mej snabbt upp och sprang in i vardagsrummet.
"Hallå, Thelma?" sa jag i telefonen och försökte låta så lugn som möjligt. Allt jag hörde var snyftningar från Thelma och jag blev orolig.
"Thelma, är du där?" frågade jag.
"Hjälp mej" sa hon och det blev tyst på andra linjen.
"Med vad Thelma, berätta vad som är fel" sa jag med min lenaste röst. Men jag insåg att hon redan hade lagt på, så jag ringde upp henne igen. Inget svar. Jag blev riktigt orolig och skulle precis gå till Emmy, när Thelma skickade ett sms.
T: hjälp mej fatta varför han försvann.
Jag visste inte vad jag skulle svara, hon var förkrossad. Mina fingrar darrade och jag tog ett djupt andetag.
C: jag vet inte varför han försvann, ingen utom han gör det. Men han älskar dej och han kommer att komma tillbaka, jag lovar.
Jag skickade iväg det dåliga smset, men jag hade ingen aning om vad jag annars skulle kunna skriva.
Jag gick tillbaka till dom andra som redan börjat äta. Jag klistrade på ett fejk leende och satte mej på min plats. Emmy kollade på mej och jag mimade 'Thelma'. Hon nickade och gav mej en blick som sa att vi fick prata senare.
Vi alla stod i köket och diskade och städade efter middagen. Vi hade bestämt att vi skulle bada i poolen efter det, så jag sprang upp på mitt rum för att hämta en handduk. Jag gick in på badrummet och satte upp håret, och drog av mina kläder så jag bara hade bikini på mej. Jag andades in och man kunde inte längre se mina revben. Mina lår hade ett stort gap mellan varandra, men jag jobbade på det. Min blick sökte sej till toaletten och tanken for igenom mitt huvud, men försvann lika snabbt som den kom. Jag skakade på huvudet och tog handduken och gick ner för trappan igen.
Emmy tog upp termometern från poolen.
"26 grader" sa hon och jag log. Det var varmt i poolen och i luften. Regnet hade snabbt försvunnit och nu var det blå himmel och solen sken.
"Jag klagar inte på utsikten" viskade Emmy i mitt öra. Jag kollade först ut mot horisonten, men sen så fattade jag.
"Vadå deras magar eller?" viskade jag och skrattade åt henne. Hon nickade och jag kollade på alla killar. Och nej, det var inte något att klaga på alls.
Dom andra badade medans jag mest låg på solstolen och kände vinden mot min kropp. Jag tog upp min mobil och tog en bild som jag i sin tur la ut på instagram. Jag taggade alla och så klart så strömmade kommentarerna in. Killarnas fans, och 'haters' kommenterade saker som ' those abs ' 'omg känner du killarna' och sen 'vafan är du med mina boys för' jag skrattade åt alla patetiska hat kommentarer och la ner min mobil igen.
Min mobil plingade konstant så jag bestämde mej för att ta bort bilden.
När vi hade badat så kände jag att jag behövde ta en dusch. Jag tog av min bikini och hoppade in i duschen. När jag kom ut så satte jag på mej ett par mjukis från hollister och en vanlig grå t-shirt.
Jag började packa upp mina kläder så gott jag kunde, och fixade iordning i badrummet. Sen så flätade jag upp mitt hår i en inbakad fläta och gick ner till dom andra. Alla hade mjukis kläder och satt i soffan.
"Vi hade tänkt kolla på film" sa Jack G. Jag kollade efter en ledig plats i soffan, det fanns en bredvid Jack, och en bredvid Grayson. Jag bestämde mej för att sätta mej vid Grayson.
A/n:
Okej sorry, förlåt att jag är världens sämsta uppdaterare i hela universum. Men nu har jag faktiskt gjort ett litet 'schema' så att jag kommer lägga upp typ minst 3 kapitel i veckan😝 har haft fullt upp med Twitter i veckan, one direction drama plus Carter drama. Plus så var jag på landet hela helgen med ingen teckning. Iaf här har ni ett kapitel😂😂😂❤️ plus snälla ge mej idéer snäääääääälla
YOU ARE READING
I Hate you, But I Love You
FanfictionSvensk magcon novell: Innan jag träffade honom var mitt liv inget speciellt. Han var det bästa som någonsin hänt mig, så varför var jag tvungen att vara en sån slampa och förstöra allt för oss? Under den här sommarn går Chloe från att vara en nobod...