T v å

150 3 3
                                    

Chloe's perspektiv:
Jag granskade Cameron med stora ögon innan Emmy puttade till mej lite lätt. Hon gav mej en "sluta stirra och svara" blick.

"Hej, jag heter Chloe" svarade jag snabbt.
Det blev en stel tystnad, innan Emmy bröt den.

"Så jag har inte sett dej innan Cameron, är du bara här och hälsar på eller?" sa Emmy.

"Nej jag har precis flyttat hit hem till Wille, vi har varit kompisar ända sen dagis, men han flyttade ju i 7an" svarade Cameron och log lite sådär lagom stelt.

"Jaha, men va kul då kommer vi säkert ses" svarade jag bara för att hålla igång konversationen. Plötsligt så skrek Johan till och sprang till två killar på andra stranden. Dom "kill kramade" varandra och gick tillbaka till oss andra.

"Ey Emmy och Chloe, det här är Jack och Jack" sa han. En av dom hade näst intill svart hår och var ganska lång, den andra var blond och en aning kortare. Vi sa hej och sen så gick Johan, Jack och Jack till dom andra killarna.

"Fan va dom va snygga" sa Emmy och glodde på dom.

"Haha I know, haffa på du Emmy" sa jag till henne och gjorde ett peddo smile.
Hon nickade och la sej ner på sin handduk igen.

-

"Du kan jag inte sova hos dej ikväll orkar inte gå hem" frågade Emmy.

"Absolut får du det, mamma åker ju på sin affärsresa ikväll och är borta hela sommarn" svarade jag.

"Omg va bra då kan vi ju ha fest hela natten!" sa Emmy och vi skratta.

Vi sa hejdå till alla, utom Wille, Jack o Jack, och Cameron som skulle gå åt samma håll som oss. Mitt och Willes hus är på samma gata så vi brukar gå till skolan och så med varandra.
"Så, bor ni alla hos Wille eller?" frågade jag mest för att bryta tystnaden.

"Ja, tills vi hittar nått eget ställe att bo på" svarade Jack G tror jag, vet fortfarande inte vem som är vem.

"Men vad kul, jag ska så försöka slippa åka med min familj på vår lilla roadtrip" sa Emmy.

"Men du kan ju bo hos mej, mamma har lämnat pengar till mat och allting det skulle vara jätte roligt" sa jag till henne.

"Jaaaaa ska ringa min mamma nu på en gång!!!" nästan skrev hon och jag skratta.

Hon gick lite bakom oss medans hon pratade med sin mamma. Jag sneglade lite då och då på Jack G, och ibland så mötes våra blickar men då kollade vi båda bort. Emmy sprang ikapp och verkade väldigt glad.

"Jag fick omg" sa hon och hoppade upp och ner. Hon var så posetiv över allting, vilket jag verkligen älskade.

"Ja va kul" sa jag och började hoppa tillsammans med henne. Killarna stirrade på oss och skrattade. Dom kanske inte fattar, men nu så skulle min sommar säkert bli 100% bättre. Jag och Emmy ska bo tillsammans hela sommarlovet, det finns nya snygga människor och det kommer bli allmänt kul.

När vi kommer till mitt hus så ger jag Wille en stor kram och säger hejdå. Jag ser att Emmy har kramat dom andra så jag gör det samma. När jag kramat om alla så vinkar vi till dom och går in i mitt hus. Jag och Emmy går upp på mitt rum och lägger oss på sängen.
"Såg du hur Jack kollade på dej eller" sa jag till Emmy.

"Haha vem av dom?" svarade hon och kollade på mej.

"Jack J" sa jag med ett peddo smile.

"Men vadå både Jack G och Cameron stirrade på dej hela tiden, och det var inte bara för din fina rumpa" sa hon till mej.

Jag skrattade åt den sista och började rodna. Dom båda var väldigt snygga, men man vet aldrig. Jag har aldrig varit kär, så vet verkligen ingenting om det. Vi plockade en massa chips, läsk, godis mm och satte på en film nere i soffan.

Jack G's perspektiv:
När vi kom hem till Wille så satte vi oss vid hans minibar.
"Ja, ni kan ju iallafall försöka va lite diskreta" sa Wille.

"Va pratar du om?" sa jag o Cameron i kör.

"Ni stirrat ju ut Chloe, det e tur att hon inte märkte det, för oj va stelt det skulle blivit" sa Wille och han och Jacka bara skrattade. Jag rodnade och kollade på Cameron som skrattade lågt.

"Men go for it, hon är skit snygg" sa Wille.

"Gillar inte du henne då?" Frågade Cameron och vi kollade på honom.

"Chloe? Nej inte på det sättet. Vi har känt varandra för länge, hon är som min syster" svarade han, och på ett sätt blev jag lättad. Varför blev jag det? Jag kan ju inte gillar Chloe? Jag har bara känt henne i ungefär 2 timmar.
Jag tog upp min mobil och började kolla på Twitter. Jag hittade Chloe och började följa henne. Vänta va gjorde jag nu? Hon kommer tro att jag är en riktigt stalker som börjar följa henne på en gång! Vafan Jack .. Tänkte jag för mej själv. Men efter bara 3 minuter så plingar min mobil till, och det är Chloe som följde mej tillbaka.

Chloe's perspektiv:
Min mobil pepp till och det var Twitter.
"Omg Emmy, Jack började precis följa mej på Twitter!" sa jag och visade henne mobilen.

"Jag sa ju det, he is so into you!" sa hon och skrattade.

"Vad ska jag göra?" frågade jag.

"Ja det finns inte så mycket att göra, antingen följer du honom tillbaka, eller så dissar du honom" sa hon och gav till baka min mobil. Jag tvekade, men klickade sedan på följ knappen.

När filmen var slut, så gick vi upp på mitt rum. Jag hämtade en stor extra säng från mammas rum och ställde den precis vid min så att det blev en gigantisk säng. Vi bäddade, fixade kuddar, lakan osv. När vi äntligen var klara så var klockan ungefär halv två så vi bestämde oss för att gå och lägga oss.

--
Okej så andra kapitlet, förlåt det va skit tråkigt men jag måste liksom "lägga en grund" för berättelsen så att man förstår allting. Jag försöker även att skriva 1000 ord på varje kapitel så att dom blir ganska långa. Men aja, jag hade tänkt att jag uppdaterar varannan dag typ, beroende på hur mkt idéer jag har osv. Vi har inga mer prov i skolan, så det är inget stress där ifrån, men iaf kommentera vad ni tycker och vad jag kan förbättra, tack puss på er!!

I Hate you, But I Love YouTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang