Chloe's perspektiv:
Jag drog fram min stora svarta resväska och öppnade dörren till garderoben. Det var kaos och alla mina kläder låg lite vart som helst. Jag började med att packa mina underkläder och bikini, sen tog jag mina tröjor.
"Emmy har du sett min gråa Gant tröja?" skrek jag till Emmy som var på nedervåningen. Hon sprang upp för trappan och slängde in tröjan.
"Tack" sa jag medan hon sprang ner igen.
Efter ungefär en timme hade jag packat klart min väska, så jag gick ner till Emmy. Hon hade hämtat saker ifrån sina föräldrar, kläder och nycklar till villan. Jag gick fram till kylskåpet som var fylld av mat, och började organisera.
"Vi får ta med oss mat ditt" sa Emmy samtidigt som hon satt och försökte få igen sin proppfulla väska. Jag vände mej om och kastade ett äpple till henne och hon tog i mot det. Jag tog själv en tugga av mitt äpple och stängde kylen. Jag kollade ner på min alldeles egna Daniel Wellington klocka som jag fick i present av min storebror. Han är 27 och bor i England, så jag träffar honom nästan aldrig. Men när jag gör det, så ger vi alltid varandra presenter. Dom skulle alla vara här ungefär nu, och precis när jag slängde äpplet i papperskorgen så öppnades dörren.
"Hej igen" sa Matt och kom in genom dörren. Jag hälsade på alla och det gjorde även Emmy. Vi alla satte oss ner i mitt vardagsrum och pratade om allt möjligt. Jack G tittade inte på mej en gång, och jag blev lite frustrerad. Fast varför skulle jag bli det? Istället så hade han en egen konversation igång med Liza, en av tjejerna som jag inte riktigt visste vilka dom var. Dom skrattade åt varandra och dom såg lite ut som ett kärlekspar. Jag skakade av mej tankarna och ställde mej upp istället. Vi hade suttit och pratat i kanske en timme när jag hade fått nog.
"Jag är hungrig" sa Matt när jag ställde mej upp. Jag nickade mot honom.
"Jag också" sa Emmy.
"Jag kan gå till donken" sa jag, hade ju inget bättre för mej.
"Jag köper med mat, skriv på kik va ni ska ha" sa jag och var på väg ut från dörren när någon sa något mer.
"Jag följer med" sa Matt, jag log mot honom eftersom att han faktiskt var snäll nog att följa med. Vi gick ut från dörren och vandrade ner för gatan, då så började jag få en massa meddelanden.
"Vem är det?" frågade Matt och kollade ner på mej.
"Alla som berättar vad vi ska köpa med oss" sa jag och läste igenom våran gruppchatt. Vi småpratade lite på vägen tills vi kom in på donken.
"Så, ska vi beställa" sa jag och vi gick fram till kassan. Vi började rabbla upp vad alla skulle ha, och jag lovar alla stirrade på oss. Vi var ju trots allt typ över fjorton personer som skulle ha mat.
När vi var klara så fick vi gå åt sidan och väntade på att våran att skulle vi klar.
"Så vilka är dom där tjejerna som ni är med?" frågade jag Matt.
"Barndomsvänner, fast Jack G och Liza har alltid varit lite mer än det" sa Matt och tog i mot den första kassen med mat. Jag kände en liten besviken känsla inom mej, men den var inte så värst stor. Jag var mest förvirrad. Om han är på g med Liza, varför håller han på med mej? Eller ja, höll på kanske. Resten av maten kom och vi började gå hemåt igen. Jag och Matt pratade om en massa olika saker, som hur dom blev kända, min storebror, när vi fyller år och om donken. Matt var faktiskt väldigt snäll, och snart så hade vi kommit hem till mej igen.
"Det tog bara fyra år" sa Jack G och kollade på mej. Jag ignorerade honom och ställde ner maten på bordet och alla tog det dom skulle ha. Jag och Matt, som verkade vara dom ända som gjorde något, tog fram extra dricka och servetter. Sen så satte vi oss ner och åt av våran mat.
"Så imorgon, vart och när möts vi?" frågade Wille samtidigt som han drack av sin dricka.
"Typ fem i elva vid bussen?" sa jag.
"Bussen tar ungefär en och en halv till två timmar" la Emmy till och lutade sej tillbaka i soffan.
A/n
Ja idag så skrev jag ett litet kortare kapitel, meeeen det kommer en överraskning så be ready.
YOU ARE READING
I Hate you, But I Love You
FanfictionSvensk magcon novell: Innan jag träffade honom var mitt liv inget speciellt. Han var det bästa som någonsin hänt mig, så varför var jag tvungen att vara en sån slampa och förstöra allt för oss? Under den här sommarn går Chloe från att vara en nobod...