a/n
OMG SORRY VÄRLDENS SÄMSTA UPPDATERING FÖÖÖÖÖÖRLÅTChloe's perspektiv:
Jag klev in innanför dörren och tog av mina skor. Jag sprang upp för trappan och in på mitt rum där Emmy låg utslagen på sängen. Jag skrattade åt henne och gick in på mitt badrum som jag hade i mitt rum. Jag satte upp mitt hår i en slarvig bulle och började ta bort mitt smink och borstade tänderna. När jag var klar med det så tog jag en snabb dusch och virade in mej själv i en handduk."Jag har tänkt på en sak" sa Emmy. Jag tog fram min pyjamas ur min garderob och bytte om.
"Vad har du tänkt på?" svarade jag henne och la mej under mitt täcke.
"Vad har vi och göra i stan?" sa hon och la sej i sin säng bredvid min. Jag rykte på axlarna och försökte komma på ett bra själ till att stanna i LA.
"Inget" sa jag och kollade på henne.
"Precis" sa hon och suckade. Hon ställde sej upp och släkte lampan och flög ner i sången igen.
"Jag tänkte att vi kunde åka upp till min familjs villa" sa Emmy.
"Ja det kan vi faktiskt göra" sa jag och log mot henne.
"Vänta, är inte den typ, jätte stor?" frågade jag och hon nickade.
"Typ tio sovrum, badrum, kök pool och så" sa Emmy och kollade tillbaka på mej.
"Men du" sa hon igen. Jag gäspade och nickade samtidigt.
"Vi kan ju fråga och dom vill komma" sa hon och jag förstod vilka hon menade.
"Imorgon, för nu ska jag sova" sa jag och kröp ner extra under mitt täcke.
- dagen efter -
Jag och Emmy satt och åt frukost vid teven då jag kom på vad vi pratat om igår. Så jag tog upp min mobil och sökte efter Wille i mina kontakter. När jag hittat den så bestämde jag mej för att skicka ett kort meddelande.
C : Vad ska ni göra dom här veckorna?💕
Skrev jag och la ner min mobil bredvid mej. Jag och Emmy kollade om på Teen Wolf och hade kollat på minst fyra avsnitt bara den här morgonen. Snart därefter så plingade min mobil till och jag låste upp den med mitt fingeravtryck.
W : Ingenting alls, hoppades att ni skulle vara hemma typ💕😂
C : Men följ med oss upp till Emmys villa, det finns tio sovrum och allt så alla era vänner kan komma💗💫
W : Kom hem till mej om tio💕
C : ok?😂💖
Jag la ner mobilen och reste mej upp från soffan.
"Kom igen" sa jag till Emmy som satt kvar i soffan.
"Nej Derek ska precis bita Boyd" sa Emmy som fortfarande var helt inne i Teen Wolf. Jag tog fjärrkontrollen och stängde av Netflix.
"Vi ska hem till Wille, kom nu" sa jag och gick upp för trappan och in på mitt rum. Emmy kom sakta upp efter mej och gick rakt in på badrummet. Jag gick fram till min garderob och försökte välja kläder. Tillslut så gav jag upp och drog fram ett par jeans shorts, en svart tröja, en bandana och ett par Jeffrey Campbell klackskor och satte på mej allt. Jag sminkade mej och hade en otroligt dålig ögonbryns dag, fast det har jag väll varje dag? Emmy kom ut ur badrummet så jag gick in och borstade tänderna.
När vi var klara så gick vi ner för trappan och jag satte mej i soffan med mina skor.
"Det tar lång tid att sätta på sej dom här" sa jag och fick på mej den första skon.
"Dom är ju nya" sa jag och kämpade med den andra. Emmy skrattade åt mej då jag började få lätt damp på skon.
"Vill man va fin så får man lida pin" sa Emmy ironiskt medan hon filmade mej. Tillslut fick jag på skon och pustade ute. Jag tog tag i min mobil och insåg att vi skulle vara hos Wille, typ, nu. Vi gick ut på gatan och det tog bara en minut för oss att komma ditt. Jag drog i handtaget, men det var låst, så jag lyfte på den lilla stenen bredvid dörren och tog fram nyckeln. Jag låste upp dörren och Emmy och jag gick in.
"Vi är hemma" skrek jag och Emmy i kör. Vi har sagt så sen vi träffade Wille, varje gång vi kom hem till honom. Det var tomt i vardagsrummet så vi gick in i köket och såklart var dom där.
"Tjenis" sa jag och Wille ställde sej upp och gav mej en kram. Emmy och Wille hälsade på varandra och jag log mot dom andra som bara kollade på oss. Stelt. Tillslut så bröt Taylor tystnaden.
"Vi har samma bandana!" sa han och log jätte stort mot mej. Jag skrattade och kollade på honom och sedan på hans bandana. Vi hade på oss samma röda bandana faktiskt.
"Twins" sa jag och skrattade åt hur lycklig han såg ut.
"Så, varför är vi här" frågade Emmy och kollade på Wille. Han satte sej ner på en stol och kollade på Emmy.
"Vi ska väll upp till din villa? Måste planera lite bara" sa Wille och kollade på mej.
"Ja det kommer bli så kul" sa Emmy och hoppade lite. Vi alla skrattade åt henne och jag kollade på dom andra stela människorna i rummet. Det var Matt, Jack J, och tvillingarna. Plus Taylor, men han var inte stel.
"Men ska vi alla åka imorgon då?" frågade Wille och jag nickade mot honom. Jag kollade runt i rummet efter en stol att sitta på, och den fanns bara en ledig bredvid Taylor. Jag satte mej ner och kollade på honom och han log mot mej.
"Vi kan ta bussen som går elva och den tar ungefär en och en halv timma" sa jag utan att slita blicken från Taylor. Sen insåg jag hur jag stirrade på honom, han måste ju blivit rädd. Jag kollade på Wille istället och log mot honom.
"Det blir bra" sa Wille och Emmy i kör.
"Jaha, nu då?" frågade Taylor och kollade runt på alla.
"Vadå?" frågade jag honom.
"Ja klockan är ett, på dagen" sa han och pekade mot klockan. Jag suckade och lutade mej mot stolen.
"Okej vi säger så här, vi går hem och packar så kan ni komma hem till oss om två timmar?" frågade jag dom och dom alla nickade. Vi sa hejdå och jag och Emmy gick hem igen.
a/n
Vääääääärldens sämsta uppdatering sorry sooooooorry!! Men iaf jag vet jag är sjukt dålig på att skriva men jag lär mej då jag aldrig skrivit något innan. Så jag lär mej ju allt efter "vägen" om vi kan säga så. Om jag orkar skriver jag ett nytt kapitel nu så kommer det kanske kanske kanske upp ikväll eller imorgon❤️❤️
YOU ARE READING
I Hate you, But I Love You
FanfictionSvensk magcon novell: Innan jag träffade honom var mitt liv inget speciellt. Han var det bästa som någonsin hänt mig, så varför var jag tvungen att vara en sån slampa och förstöra allt för oss? Under den här sommarn går Chloe från att vara en nobod...