Alman Soy ağacı🇩🇪

49 1 0
                                    

Merhabalar! Evet, bu bölümde Alman Soy ağacına bakacağız, Günümüz Almanyasının ortacağdan süregelişleri, kim kimin çocuğu ona bakacağız.

Çok uzatmadan geçelim!

---

Bay Almanya'nın soyu (Cermen Soyu) Franklara dayanır. Frank veya Kalorenj İmparatorluğu, Batı Roma'nın oğlu idi ve o bir cermen kavmi olarak doğmuştu. 600'lü yıllarda, yani 7. Yüzyılın ortalarında yavaş yavaş tarih sahnesine önemli bir yer edinecek şekilde çıkmıştı. Sade bir kavim olmaktan çıktı ve kendi krallığını Clovis önderliğinde ilk defa krallığını kurdu.(5. Yüzyılda)

Frank, kişilik olarak bakıldığında disiplinli, ciddi, resmi ve bir o kadar da cesur bir adamdı. Ki bu zaten gelecekteki çocuklarına da yansıdı.

Çocuk demişken, onun tarihte 2 tane çocuğu vardı;

1.) Fransa Krallığı (erkek)
2.) Kutsal Roma-Germen (kadın)

Fransa Krallığı, 843'teki Verdun Anlaşması ile bölünen Frank (Francia) Ülkesinin "Batı Francia" olarak adlandırılan kısmı ile ortaya çıkmıştı. Aynı şekilde "Doğu Francia" olarak adlandırılan ve daha sonra "Alman Krallığı" adını alarak tarih sahnesine ilk defa çıkacak olan Kutsal Roma-Germen İmparatorluğu.

Bu durumda bu AU'da Almanya ile Fransa akraba olmuş oluyorlar, tuhaf gelebilir ancak tarihte olanı değiştiremeyiz değil mi? Sonuçta her ikisi de Franklardan ortaya çıkan 2 ortaçağ temelli krallık, İmparatorluk.

Herneyse, bu adamın 2 çocuğu var dedik. Fransa Krallığı bildiğimiz üzere Fransa'nın ve Fransızların soyunu oluştururken, Kutsal Roma-Germen İmparatorluğu, tek başına Avusturya ve eşi Töton Tarikatı(şövalyeleri) ile birlikte Almanya'nın ve Alman soyunun temeli idi.

Fransa Krallığını Fransız soy ağacında bahsedeceğim. Şimdi....

1. Kutsal Roma-Germen İmp.
(M.S 962-1806)

Bu ablamız Frank İmparatorluğu'nun 2. Çocuğudur.

Kutsal Roma, 843'te babası Frank veyahut Karolenj İmparatorluğu'nun Verdun Anlaşması ile 3'e bölünmesi ile, başta "Doğu Francia" Yani "Doğu Frank" krallığında bir çekirdekti. Hatta tarihte de aynen öyle oldu zaten. Doğu Frank krallığı, daha sonraki etaplarda "Alman Krallığı", en sonunda ise I. Otto'nun 962 yılında taç giymesiyle Alman-Germen temelli krallık, Kutsal Roma-Germen İmparatorluğu olarak tarihteki yerini aldı.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 23 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Countryhumans HEADCANONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin