Ülke-Yönetici ilişkisi

24 1 0
                                    

Bildiğiniz üzere her ülke birileri tarafından yönetiliyor. Ve ülkedeki kararları yönetici olan kişi veriyor. Dolayısıyla insanın aklına şu geliyor:

- Acaba ülkenin başındaki insan o ülkenin zihni gibi mi davranıyor? Şöyle düzeltelim ülkenin zihni, yöneticinin zihniyetine göre mi şekil alıyor?

Aslında gayet mantıklı bir soru. Ki aslında bu sorunun cevabı bir nevi evet olacaktır. Çünkü ülkenin dış ülkeler ile olan ilişkileri, yada ne bileyim siyasi yönü ve düşüncelerini sonuçta halk ve yöneticinin yaptıklarına ve bakış açısına bağlı. Örneğin ülkelerde din, halkın çoğunluk olarak inandığına bağlı. Mesela Türkiye'nin yaklaşık %90'ı Müslüman dinine inanıyor. Dolayısıyla Türkiye Müslüman. Ama çoooook zor bir olasılık da olsa Türkiye halkının %90 Müslüman kısmı birden hristiyan oldu. E o zaman Türkiye de hiç düşünmeksizin birden Hristiyan oluverir.

Şimdi biz asıl konumuza gelelim. Ülkeler başka ülkelere karşı olan tutumları hükümdar yada yöneticiye veya halkın tutumlarına göre olur.

Mesela Türkiye ile Yunanistan birbirlerini fazla sevmezler ve ayar olurlar. Bunun sebebi de şüphesiz geçmişte yaşanan olaylar ve Yunan ve Türk halkının birbirlerine olan tutumları.

Aynı şekilde Osmanlı ve Bizans için örnek verelim. Osmanlı padişahları, kuruluş döneminden itibaren Bizans'a karşı sefer yapıp duruyordu. Dolayısıyla padişahların bizansa karşı tutumu Dolayısıyla Osmanlı'nın kendisi zihniyetine de işledi ve Bizans'ı sevmedi. Bizans da Osmanlı'yı. Ama eğer Bizanslılar ile iyi ilişkiler kursaydı bu padişahlar, Osmanlı Bizans'ı sevecekti.

Ama hükümdara ve halkına bazen ters gidenlere de rast gelebiliyoruz. Kim bunlar? Elbette ki buna Avusturya İmparatorluğu ile Macaristan Krallığı örnek olabilir. Macarlar o zamanlarda Avusturya hakimiyetinde özerk bir ülke idi ve halk, milliyetcilik akımından dolayı, Avusturya hakimiyetini kabul etmemeye ve isyan çıkartmaya başladılar. Ancak Macaristan, daha doğrusu Monarşik Macaristan, halkının düşüncelerine kendini kaptırmadan eşi ile evli kalmaya devam etti. Çünkü her ne olursa olsun eşinin onu iç bünyesinde koruduğunu düşünüyordu. Dolayısı ile halkı rahatsız olup sorun çıkartma eyleminde bulunduysa da Macar için bu pek de hipnoz etkisi yaratmadı.

Osmanlı = kadın
Bizans = erkek
Avusturya İmp = erkek
Macaristan Krallığı = kadın

Bir sonraki bölüm hoşçakslın <3

Countryhumans HEADCANONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin