Keyifli okumalar!
______________________________________________
"Baba bende o filelerin altından geçmek istiyorum!" Özgür küçük kızına baktı. Kızı yanındayken işlerine odaklanamıyordu. Eşiyle kavga ettiği için kızını karargaha getirmiştim.
Tamay'ın elinde olsa babasıyla birlikte cehenneme bile giderdi.
"Olmaz." Babası her zaman kızına kısa cevaplar verirdi. "Niye?" Tamay'ın sesi bir anda olgun çıkmıştı. "Yapamazsın çünkü." Küçük kız babasının dediğine sinirlenmişti. "Sen nasıl yapıyorsan bende öyle yaparım!" Koşmaya yeltendiğinde, babası onu tek koluyla kucağına almıştım
Babasının kolunu ısırıp, Ali amcasına doğru koştu. "Ali amca bende filelerin altında sürünmek istiyorum!" Ali Tamay'ın bu haline gülmekle yetindi. " Bir şartla seni filelerin oraya götürüm." Tamay heyecanla atıldı. "Dinliyorum." Ali sırıtarak arkadaşının duyacağı, bir şekilde konuşmaya başladı. "Büyüdüğünde oğlumla evlenirsen, seni oraya götürürüm."
Özgür Ali'ye bu yönden çok kızıyordu. "Ne yapsın benim kızım senin o boklu oğlunu!" Tamay'ı kucağına alıp konuşmaya başladı. "İzin vericem, ama canın acırsa ağlamayacaksın. Canının yandığını hissedersen yanıma geliyorsun. Tamam mı?" Tamay hevesle başını salladı.
Tamay'ın böyle şeylere heveslenmesi Özgür'ün hoşuna gitmiyor değildi. Tamay üzerindeki montu babasına uzatıp, filelerin oraya doğru koşmaya başladı. Yere çömelip çamurun içine girdi. Çiçek Tamay'ı bu halde görse kafayı yerdi. Cebinden telefonunu çıkartıp video çekmeye başladı.
Kızı oldukça inatçıydı, kafasına koydu her şeyi yapmaya çalışıyordu. Arkasından gelen sesle irkildi. " Çekirdekten yetişen küçük Gülmez." Sert bakışları ile yanına gelen adama baktı. "O gözlerini kızımın üstünden çek Ertürk!" Ertürk güldü.
"Sakin ol Gülmez. Bu gidişle Ali senin kızını oğluna alması birazcık zor olacak."
"Veren kim?"
"Karın "
Arkasından duyduğu sesle Aliye dik dik bakmaya başladı.
"Çiçek dememiştir öyle. Götünden uydurma."
Ali Özgür'ün omuzdan sadece vurdu.
"Yav he. Daha geçen anlaştık. Bakarız dedi. İkimizde aynı anda çocuk yapalım, ben Meltem'i ikna ederim. Senin oğlun olur benimde kızım. Senin oğlun olduğunda, benim kızı ona veririm."
Ortamı Ertürk'ün kahkaha sesleri kaplamıştı.
"Lan Ali, senin karın en son seni boşamıyor muydu?"
Özgür gülmemek için kendini zor tutuyordu.
Tamay çamur içinde babasına doğru koşuyordu. "Baba göremiyorum!" Gözleri görmediği için Ali'nin üzerine doğru koşmaya başladı. "Gel kızım sen benim manevi kızımsın. Tertip vallahi o anlamda değil şu anlık."
Özgür Tamayı kucağına alıp musluğa doğru yürüdü. Elini yüzünü yıkayıp Ertürk'ün çitlere astığı ceketini, yolcu koltuğunun üzerine koydu. Tamara oraya oturtup kemerini bağladı. Çiçeğin tepkisini çok merak ediyordu.
"Annen bize çok kızacak." Küçük kızı omzunu silkti. "Baba ben asker olmaya karar verdim." Özgür kızına bakıp konuşmaya başladı. "Bak beni örnek alman güzel bir şey... Ama annen duyarsa bana çok kızar. Bu düşünceyi aklına sil tamam mı? Hem sen kolay mı zannediyorsun askerliği? Yapamazsın sen narin bir şeysin." Tamay sustu. Bu susma şekli babasına trip attığını belli ediyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SUSAN YARA
ChickLitTamay babasına özenip asker olmak ister. 5 yaşındayken annesi ile babası boşanır. 13 sene sonra bazı acı gerçekleri öğrenir. Babasının babaannesi Ayla Gülmez tarafından hayatı mahvolur. Tamay Gülmez bu oyunda piyondur...