HERŞEYİN BAŞLADIĞI O MALİKANE

17 4 4
                                    

Malikaneden beni alması için gönderilen hizmetli arabayı kullanırken bende camı izliyordum.Ve bir anda yanlışlıkla aklımdan söylediğimi sandığım bir cümleyi dışımdan söylemiştim .Aslında dediklerimden hiç utanmadım evet ! Hiç utanmamıştım.

"-Adama bak yıllardır görmediği kızını almaya bile gelemiyor",........
Bu söylediklerimden sonra arabayı süren hizmetli irkilerek arabanın dikiz aynasından çaktırmadan bana bakmaya çalıştı .Bende sonra lafımı düzeltip kendimi haklı göstermeye çalışarak sözlerimi devam ettirdim.

-Yani bay adını bilmediğim hizmetli haklı değilmiyim bir baba yıllardır görmediği kızını alıp eve getirmek için hizmetli yollarmı hiç okuldaki kızları eve götürmek için hep babaları anneleri gelir.

- Sayın bayan Olivia öncelikle bana hizmetli James diye hitap etmenizi rica ederim.Ve bu söyledikleriniz doğru değil babanız babanız biraz yoğundum bu yüzden gelemedi.

-Bırak ya! aldığın maaş ne kadar zamlı ise babama yandaş çıkıyorsun .

-Azizim birazcık daha saygılı bir üslup takınmanızı rica edeceğim benimle böyle konuşmanız benim için bir sorun değil fakat babanız benim kadar anlayışlı değildir birazcık daha terbiyeli olunuz.

Ve o anda kar daha hızlı yağmaya başladı resmen bir tipi gibi kar yağıyordu. Sanki hizmetlinin bu dediklerine gökyüzüde arka çıkar gibi .O sırada hizmetli James ön pencereyi kapatmaya uğraşıyordu.

-Hizmetli James bana bakın yerinizi bilin babamla nasıl konuşacağımı iyi bilirim vaaz vermenize hiç gerek yok.Ve ihtiyacımda yok!

-Şüphesiz hanım efendi şüphesiz.

Hizmetlinin bu söylediklerinden sonra aslında biraz utanmıştım belkide biraz fazla ileri gitmiştim.Bir hizmetlide olsa büyüğümdü saygısızca davranmıştım hatta ve hatta arsızca davranmıştım. Babama olan sinirimi hizmetliden çıkarmıştım.Ve hizmetlinin bu sözlerinden  sonra yol boyu utancımdan onunla hiç konuşmadım.

1 saat sonra........

-Geldik bayan, inebilirsiniz.
Arabanın camından bakınca kocaman 3 katlı bir malikane vardı ve arabanın dışındada 2 kadın hizmetli vardı beni bekliyorlardı arabanın kapısını hizmetli James açtı bende arabadan hemen indim ve 2 hizmetlide beni soru yağmuruna tutarak içeri götürüyorlar.Arkamızdanda hizmetli James bavulları getiriyordu .

-Üşümüş olmalısınız bayan Olivia.....

-Tabiiii üşümüştür

-Hemen eve gidelim size bitki çayı yaptım bayan Olivia.

Onların dediklerini dinleyerek gülüyor ortama ayak uydurmaya çalışıyordum. Ve en sonunda malikaneye girdik hizmetli Jameste girince kapıyı kapattılar 2 kadın hizmetliden biri paltomu alarak kapının yanındaki askılığa astı.Hizmetli james'ta hemen bir üst kata bavulumu çıkardı ve hizmetlilerden biri "gelin bayan Olivia." Elimi tutarak mutfağa götürdü
Diğer kadın hizmetlide arkamızdan geldi  elimi tutan genç, uzun, siyah saçlı, siyah gözlü
Oldukça zayıf üzerinde birde hizmetli önlüğü vardı önlüğüde çok  kirliydi  hatta elinden tutarken ondan bir iki adım uzak durarak yürüyordum ki önlüğündeki kirler bana da bulaşmasın  diye arkamızdan gelen hizmetlide çok yaşlıyı yüzündeki kırışıklıkların anlaşılıyordu göz kapakları çökmüş ve yorgun gözüküyordu da .En sonunda hizmetli beni mutfağa götürdü arkamızdan diğer yaşça büyük olan hizmetlide gelip mutfağın kapısını kapatarak.

Diğer hizmetliye;

-Bayan Olivia' ya çay koy tina

Başıyla onaylayarak tüpte kaynayan diğer yemeklerin arasından  çaydanlık kaynayan bitki çayını bir eline raftan aldığı bardağıda bir eline alarak masanın üzerine koyarak.

-Buyurun oturun bayan Olivia  çekinmenize gerek yok burası sizin eviniz (sandalyeyi işaret eder).

-Teşekkürler

Ben masaya oturduktan sonra yaşça büyük olan hizmetlide lafa ortak olur.

-Olurmu öyle.Tina kız yoldan geldi karnı açtır ilk yemek yesin.

-Hayır hayır teşekkürler.  okulda kahvaltı etmiştim zaten.

-Aaaaa,o kahvaltı bu öğle yemeği

Bu sözlerinden sonra benim konuşmama izin vermeden tezgahtan elinde bir tepsiyle geri döndü. Diğer hizmetli yani adı galiba Tina, Hizmetli Tinada mutfak tezgahının başına geçti.

-Al ye bakalım çayıda iç tamam.

-Tamamdır.

Ve tam o anda mutfağın kapısı açılır ve hizmetli 2 kadın hemen kapının yanı başına hemencecik  hizaya geçerler ben ne olduğunu anlamadan sandalyede otururken açılan kapıdan güzel ama soğuk bakışlı ve duygusuz bir kadın girer üzerindeki şalı biraz daha kendine sararak .

-Tina, küçük bayanın mutfakta olduğunu duydum,der.

O anda mutfakta gözleriyle beni arayan kadın sandalyede oturduğumu fark eder.Üzerime doğru gelir bende hiç rahatımı bozmadan sandelyeye oturmaya devam ederim,kadın gelince;

-Küçük bayan siz olmalısınız .Evinize tekrar hoşgeldiniz küçük bayan .Ben sizin mürebbiyeniz  Tinet .

Elini tanışma icabında uzatır .

-Memnun oldum bayan, bende Olivia.

-Umarım güzel bir kış tatili geçirirsiniz.

-Umarım.....

-Bu arada hizmetli James  odanıza bavullarınızı yerleştirdi odanız hazır size odanıza kadar eşlik edeceğim Buyurun beni takip edin .

O sırada 2 hizmetli tekrar tezgahtaki işlerine döndüler .Mürrebiye ise mutfak kapısına doğru yürümeye başladı ve bir an duraksayarak .

-Beni takip edin lütfen.

Bu sözden sonra ayaklanıp mürrebiyenin  arkasına takıldım ve mürebbiye beni üst kattaki bir odaya götürdü.

-İşte burası, akşam yemeği saat 8 'de o zamana kadar eşyalarınızı yerleştirip biraz dinlenin, lütfen.

Eşyalarımı yerleştirmeye başlarım.

Bebek Alice İle Yüz Gün Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin