Bugün herzaman ki gibi uyandım sıradan hayatıma, annemin o güzel sesi yine kulaklarındayken... Servis gelmişti ben hazırdım bu sefer erken uyanmış kahvaltı etmek bile zorunda kalmıştım.Yol boyunca Aleyna ile sohbet ettik havadan sudan bir basit konuşmaydı bu, nihayet okula varmıştık Serhat'ı görecektim biraz beni üzmüş olsada o, aradan 1 gün geçmişti ve benim için unutulmuştu bile hızlıca Aleyna ile ayrıldım oda sınıfına geçti bende hızlıca sınıfıma yol aldım sınıfın kapısında 1-2 saniye duraksadım heyecan yapmıştım sonra biraz da olsa kendimi toparlayıp sınıfa girdim ve yerime oturdum çıt bile çıkarmadan öylece duruyordum arka sıradan Eda laf attı " Oo bulmuş yakışıklı çocuğu oturur tabi " diye imalayıcı bir konuşma yaptı bu benim sinirlerimi bozmasına yetmişti bile,bu Eda ile lisenin başından beri aynı sınıftaydık ve illa laf atıcak bişi buluyordu.Yavaşça arkamı dönerek " Tatlım ben her zaman burada tek oturuyordum biliyorsun, bu çocuk benim yerime oturmuş bende geldiğimde yerime geçmek zorunda kaldım hocada zaten herkes eski yerine otursun demişti kapa çeneni istersen diyede ekleyerek önüme döndüm göz ucuyla Serhat'a baktığımda bana şaşkınlıkla bakıyordu çünki daha önce sesi bile çıkmayan Sima şimdi güzelce laf sokabiliyordu. Tabi bende olsam bende şaşırırdım, Haklı çocuk ya diyerek düşüncelerimi kafamdan atarak önüme güzelce döndüm o sırada da hoca gelmişti dersimiz matematikti pek sevmezdim ama bazı problemleri çözmüyorda değildim o yüzden bu ders beni zorlamıyordu ama hocayı pek sevmezdim ismi kadar oda değişik biriydi adi Vehbi'ydi. Dersin bitmesine cok az kalmıştı çünki hoca tahtaya problem yazmaya başladığında herkez hocanın arkasına dönmesini fırsat bilerek saati soruyordu ve böylece tüm sınıf dersin ne zaman biteceğini öğreniyordu bu eğlenceliydi ancak hoca görse baya kızacaktı o böyle şeyleri saygısızlık olarak tanımlıyordu, zaten sinirli bir yapısı vardı ama bazen dersleri iyi geçiyor gibiydi. Zaman zaman problemlerinde takıldığım sorularda ne kadar beni yerin dibine soksada, bazen bunu tüm sınıfada yapabiliyordu topluca yerin dibini yaşıyorduk. Ben bu konuları düşünürken zil çalmıştı bu sırada. Tam sınıftan çıkarken Eda arkamdan yine söyleniyordu ama onu tınlamıyordum bile, sınıftan çıktığımda Aleyna'yı görmüştüm koridorda hızlıca ona doğru yaklaştım. '' Naber?'' diye atıldım söze. Aleyna '' iyi sen canım?'' diye ekledi. ''İyi diyerek geçiştirdim''. Ne o şu an sınıfta bi şey oldu mu diye sordu ne ben söyledim öylece takılıyorduk koridorda etrafa bakınıyorduk ve sınıftan Serhat'ın çıktığını gördüm yan sınıfın kapısında duran Berat, Kağan, Zafer'e birşeyler anlatıyordu ve hızlıca birkaç kişiye aynen bunu yapmıştı ve seri adımlarla bize bakarak bize doğru yöneldi kalbim hızla çarpıyordu Serhat : '' Bu akşam benim doğum günü partim var , sahilin ordaki barda parti vericem sizi de beklerim kızlar'' diyerek yanımızdan uzaklaştı. Benim kalbim hala küt küt atıyordu ve çok heyecanlamıştım Aleyna'ya dönerek '' Bu akşam çok güzel olmamız lazım Aleyna, bizi partiye davet etti resmen '' diyerek sevinç çığlığı attım. Aleyna '' Aynen kızım acaba, Kağanlar da gelecek mi ?'' '' Bilmem gelebilirler nasıl olsa onlarada söyledi çok eğlenicez.'' diye söyledim. Aleyna bana okul çıkışında onlara gelmemi söyledi kıyafet seçip akşam için hazırlık yapacakmışız ayy bu beni daha çok heyecana sokuyordu. Okuldan çıktığımızda servise bindik yine uzun yolculuk... Neyse ki bi süre sonra eve gelmiştik tam evin önünde bırakmıştı her zaman ki gibi ben Aleyna'yla ayrılıp eve geldim çünki hemen anneme haber verip Aleyna' lara gitmem gerekiyordu. Zili çalıp içeri girdim annem ''Hoşgeldin güzel kızım diyerek yanağımdan öptü.'' Ben '' Hoşbulduk anne diyerek hemen içimdekileri döktüm, anne bu akşam bir arkadaşımın doğum günü partisi var ona gidebilir miyim?'' dedim. '' Nerde bu parti kızım çok uzak değil umarım çünki gece gece oralardan dönmek zor olur. diye söyledi. '' Yok uzak değil anne sahilde.'' Anneme barda olacağını söylemedim çünki kızacağını biliyordum belki de partiye gitmemi engellerdi ve sevdiğim çocuğun partisine gitmezsem delirebilirdim. Annemden izin koparabilmiştim ve mutluydum ve kalbimin bi yanı acımıyor değildi anneme beyaz da olsa bi ufak yalan söylemiştim ve bunu en yakın zaman da anneme söylecek ve gönlünü alabilmek için her şeyi yapacaktım üstümü değiştirip partide giyecek olduğum elbisemi seçerek birşeyler atıştırıp evden çıktım hızlıca Aleyna'lara yol aldım zillerini çaldığımda Aleyna çıktı ''Kim o?'' diyerek balkondan bakıyordu. '' Kuzum ben geldim Sima.'' diyerek başımı yukarı kaldırdım. Aleyna '' Hemen açıyorum.'' Ve kapıyı açmıştı ben de içeri girerek yavaş yavaş merdivenleri çıkıyordum az önce Aleyna'lara gelirken biraz hızlı davrandığım için yorulmuştum. Aleyna'ların evinin içine girdiğimde Aleyna'nın annesini beni çok sıcak karşılamıştı ve Aleyna beni hızlıca kolumdan tutarak odasına çekti birlikte onun odasına girdik odası güzeldi, Aleyna sade şeyleri seviyordu o yüzden odası sadeydi ama çok etkiliyiciydi, elbisemin olduğu poşeti yatağın köşesine bırakarak ''Aleyna saçımızı nasıl yapacağız?'' diye sordum.'' Canım maşa var, düzleştirici var ne yapmak istersen malzeme var yeter ki karar verelim biz '' dedi. Ben hızla söze atılarak '' Ben maşa yapıcam kıvırcık biraz da olsa düzden daha çok yakışıyor bana sen ne yapacaksın ? '' Ben de düzleştirmeyi düşünüyorum sonuçta Serhat'ın partisi bizim değil, çokta abartmaya gerek yok tatlım. Biz hemen hazırlanmaya başladık o odanın bi ucunda prizin başında saçlarını düzleştiriyor ben de diğer prizin olduğu tarafta saçlarıma maşa yapmaya uğraşıyordum, biraz uzun sürsede bitirmiştik Aleyna'nın ne giyeceğini merak ediyordum hemen sordum bana giyeceği elbiseyi gösterdi çok şık ve sade siyah bi elbiseydi, oda bana sorunca bende poşetin içinden beyaz dantelli elbisemi çıkararak gösterdim Aleyna elbiseme bayılmıştı ve bu beni de çok mutlu etmişti sırayla odada üstümüzü değiştirmiştik sıra makyaja gelmişti Aleyna sade birşeyler yapacağını söylüyordu kendine ne de olsa sade şeyleri seven bir kızdı o. Bana dönerek '' Canım bu çantanın içerisinde makyaj yapabileceğin şeyler var nasıl istersen öyle yap sana güveniyorum bu gecenin en güzel kızı sen olacaksın diye fısıldadı. Ben hafifçe gülümseyerek makyajımı yapmaya başlamıştım ve bi yandan saate bakıyordum partiye geç kalmamak için, Aleyna ben makyajımı bitirince çıkacağımızı söledi ve bir mağazadan hediye alacağımızı, ben koyu bi makyaj yapmıştım ama elbisem kaldırabiliyordu ağır makyajı yoksa ben hoşlanmazdım koyu makyajdan.. Ben makyajımı bitirir bitirmez evden çıktık hediyemizi alıp, bir taksiye atlayarak sahildeki bara yol aldık, iyice içimde ki heyecan büyüyordu Serhat acaba şimdi nasıl olmuştu ayyy beynimi bu cümlelerle yiyip bitiriyordum resmen. Sahil kenarına yakın bi yolda taksi bizi bırakmıştı sahilin ordaki bara yavaşça ilerliyorduk Aleyna'ya ne kadar heyecanlı olduğumu söyledim oda bana heyecanlı olduğunu söylemişti. Sonunda barın kapısına gelmiştik takım elbiseli kaslı bi adam adımızı sormuştu listeden ismimizi arıyordu bu beni mutlu etmişti çünki Serhat belirli kişileri çağırmıştı partiye belki de onun için özeldim bilemiyordum adam listede ismimizi bulunca içeri girmemize izin verdi ve yavaş yavaş içeri girerken müzik sesleri geliyordu müzik sesi baya yoğundu burda sonuçta burası bi bardı normaldi. İçeri girdiğimizde Serhat bizi karşıladı çok yakışıklı olmuştu bi smokin bi insana bu kadar yakışırdı ya, ben onu süzerken Serhat'ın yanına bir kız yanına yaklaştı kahretsin yine sarışındı, o gevşek ağızıyla ''Serhattt ne zaman parti başlayacak canım? '' diye söylenip durdu. Harbiden şimdi yolabilirdim ama Serhat'ın partisinde olduğumun farkına vardım ve kendimi sakinleştirdim ve yavaşça masalara doğru ilerliyorduk, saat geçtikçe bar daha çok dolmaya başlamıştı ve artık kapılar kapanmıştı heralde bu kadardık başka kimse gelmeyecekti. Kafamı Serhat'ın olduğu tarada döndürdüm ve sarışın kız hala onun peşindeydi Ahhh!! bu iyice kötü ediyordu beni..
Saatler saatleri kovalarken oturduğumuz yerde, pasta kesme zamanı gelmişti adamlar kocaman kat kat bi pasta getirmişti herkez Serhat'ın etrafına toplanmıştı ben de dahil olmak için oraya doğru yaklaştım, Aleyna'nın gözü Kağan'daydı nede olsa eski sevgilisiydi ama Kağan her türlü piçliği Aleyna'ya yapmıştı birbirlerinden ne kadar nefret etselerde Aleyna seviyor gibiydi ama nefret duygusu sevgisini bastırıyordu. Neyse Serhat pastasını kesiyordu her tarafran flaşlar patlıyordu ve ben çok heyecanlıydım, pasta kesimi bittiğinde adamlar herkeze dağıtmak için içeri götürdüler ve sıra hediye zamanına gelmişti herkez Serhat'a hediyesini uzatıyor Serhat'ta paketleri tek tek açıyordu bi ara bende uzattım hediyeyi alarak çok teşekkür etti ve hediyemi yavaşça açıyordu ben heyecanlanmıştım acaba beğenecek miydi? Ve açtı paketin içinden ona aldığım saate bakıyordu çok hoşuna gitmiş gibi bana göz ucuyla bi bakış attı ve çok hoş bi saat sağol diyerek diğer paketleri açıyordu, ben Aleyna'nın yanına gitmeyi düşündüm hala orada duruyordu o Serhat'a hediyesini vermeyecek miydi? Aleyna'nın yanına gidip hediye versene kızım diyerek söylendim. Aleyna : '' Aa dalmışım dur gidip vereyim, oda Serhat'a bi tişört almıştı hediyesini verip yanıma geldi, oturmaya devam ediyorduk ve şarkılar kafamın içinde ötürüyordu. Garsonlar hızla pastaları dağıtıyordu bize de vermişlerdi pasta baya büyüktü o yüzden tabağımızdada koca bi dilim vardı benim canım pasta istemiyordu o yüzden dokunmamıştım bile Aleyna'nın pasta hoşuna gidince tabağımı ona doğru ittim. ''Canım sen ye benim canım pasta istemiyor boşuna gitmesin '' diyerek hafifçe gülümsedim. Oda onaylayarak başını salladı. Garsonlardan biri içki dağıtıyordu içsem sanırım bişey olmazdı ama kör kütük sarhoş olana kadar içmezdim tabiki garson geçerken içkilerden 1 bardak aldım ve Aleyna'ya isteyip istemediğini sordum oda istediğini söledi onada aldım ve tekrar Serhat'ın yanında o sarışın kızı görünce içkiyi birden kafama diktim saat çok geç olmuştu Aleyna kalkmamızı söylerken benim hala gözüm Serhat'taydı ve o kızı gördükçe sinirlerim iyice bozuluyordu, biraz sarhoş olmuştum sanırım ki deliler gibi dans ediyordum ki birden hışımla Serhat'ların yanında buldum kendimi ve ellerim o sarışın kızın saçındaydı ve Serhat'tan uzak dur pis yelloz seni benim sevdiğim çocuğun yanında kimse duramaz hele ki senin gibi gevşek biri'' diyerek afallandım bi an Serhat sıkıca kolumu tuttu ve '' Sen kim oluyorsun da karışıyorsun işime ben o kıza yüz vermesem de sen bana karışamazsın yanımda durup durmayacağına karar veremezsin küçük hanım '' diyerek kolumu bıraktı. Aleyna yanıma gelerek '' Kızım rezil ediyorsun kendini yürü gidiyoruz'' diyerek koluma girdi ve beni dışarı çıkarmaya çalışıyordu. Ben sarhoş olduğum için giderken bile o kıza sövüyordum, kız hiç tepki vermiyordu, acaba korkmuş muydu? Ben bunları yarın hatırlamayacak olsamda Aleyna hatırlacaktı illa ki. Aleyna ile taksiye bindik eve geldiğimizde kendi elleriyle beni anneme teslim etti ''Gülay abla Sima biraz içti kafası iyi değil ona bi kahve yapsan iyi olacak'' Annem : '' Ah kızım neden içiyorsun bu yaşta bide kızsın sen ya '' diye söyleniyordu ve Aleyna gitmişti. Annem mutfağa geçerek hem söyleniyor hem de kahve yapıyordu annem gelene kadar ben sızmıştım oturduğum koltukta annem yavaşça beni tekrar uyandırmıştı ve içirmişti o kahveyi bi şekilde bana biraz daha kendimi iyi hissediyor gibiydim ama midem çok bulanıyordu birden kalkıp banyoya gittim kusucaktım sanırım banyoya girerek klozetin başına geçtim ve midem de ne varsa çıkardım biraz daha rahatlamıştım sonra yüzümü soğuk suyla yıkayıp banyodan çıktım. Yavaşça odaya giderken annem de odama doğru yöneldi ve odama girdiğimde üstümü o değiştirdi ben değiştirecek gibi değildim sonra yine sızıyordum ve annem üstümü örterek odadan ayrıldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORKULARIM #Wattys2019
ChickLitHayat en büyük perde dediler. Benim en büyük perdem göz kapaklarım bir kere yumduğum an binlerce hayal. Kimi zaman mutluluk, kimi zaman hüzün, kimi zaman ayrılık, kimi zaman vedalar..